64 Reacties

19 dagen geleden

Als het goed is wordt je gewoon door je werkgever doorbetaald . 2 jaar geleden was dat bij mij ook zo hg zwangerschap en nu vanaf 7 weken zwanger weer thuis met hg. Alleen nog geen bericht van uwv.

19 dagen geleden

Je krijgt je loon gewoon op de dag dag je gewend bent. Het uwv betaald jou uitkering naar de werkgever Ook als je verlof hebt blijft dit hetzelfde

19 dagen geleden

Reactie op jose peeters

Je krijgt je loon gewoon op de dag dag je gewend bent. Het uwv betaald j ...
Bedankt voor je reactie. Uwv gaf dus aan om de 28e pas aan te geven of ik wel of geen uitkering krijg daardoor raakte ik dus in de war.. want moeten ze niet eerst aangeven of ik het wel krijg en daarna pas uitbetalen..

19 dagen geleden

Reactie op Ikke1986

Als het goed is wordt je gewoon door je werkgever doorbetaald . 2 jaar gele ...
Bedankt voor je reactie. Ja ik ben dus vorige week woensdag ziekgemeld en gelijk de vrijdag al een brief ontvangen met een hele vragenlijst.. ik dacht dat de arbo arts als eerst ter sprake kwam..

19 dagen geleden

Reactie op May2025

Bedankt voor je reactie. Ja ik ben dus vorige week woensdag ziekgemeld en g ...
Ik heb indd een gesprek gehad met arbodienst en die heeft me meteen op non actief gezet

19 dagen geleden

Reactie op May2025

Bedankt voor je reactie. Uwv gaf dus aan om de 28e pas aan te geven of ik w ...
Ben je 100% ziek gemeld? Arbo arts zal nog wel contact met je opzoeken, maar bij zwangerschap gerelateerde klachten zijn ze vaak heel toegankelijk, uiteraard kijken ze wel of aangepast werk tot de mogelijkheden zou kunnen behoren.

19 dagen geleden

Reactie op jose peeters

Ben je 100% ziek gemeld? Arbo arts zal nog wel contact met je opzoeken, ma ...
Ja ik ben 100% ziekgemeld helaas. Heb op het werkvloer al een paar keer gehad dat ik heb staan overgegeven ook naast de klanten. En daarnaast heb ik al sinds het begin van mijn zwangerschap last van een lage bloeddruk waardoor ik heel duizelig word en het gevoel krijg flauw te vallen. Mijn werkgever heeft mij zelf naar huis gestuurd en die dag gelijk bij het uwv gemeld waar ik eigelijk niks van af wist.

19 dagen geleden

Ik heb ook een vraag over dit onderwerp. Ik zit in de ziektewet en ben ook zwanger. Maar nu heb ik te horen gekregen dat mijn tijdelijke contract niet wordt verlengd. Dus ik ga ziek uit dienst. Weet iemand hier meer over, dan zou ik graag in contact komen :). Op dit moment geeft het me enorm veel stress, ook door de onduidelijkheden…

19 dagen geleden

Reactie op Fk2001

Ik heb ook een vraag over dit onderwerp. Ik zit in de ziektewet en ben ook ...
Ik weet niet precies hoe dit zit maar wordt je dan niet overgenomen door uwv? Ik zou uwv zelf even bellen dan krijg je de juiste informatie

19 dagen geleden

Reactie op Fk2001

Ik heb ook een vraag over dit onderwerp. Ik zit in de ziektewet en ben ook ...
Tot wanneer loopt je tijdelijke contract? Wat naar en vervelend voor je dat ze het niet verlengen. Of het moet zo zijn dat je al aan je maximale tijdelijke contracten zit. In principe mag een zwangerschap geen reden zijn om je contract niet te verlengen, de kans bestaat wel dat je dus een sollicitatie plicht hebt gedurende je zwangerschap. Vraag eens na bij het uwv het precies zit

19 dagen geleden

Reactie op jose peeters

Tot wanneer loopt je tijdelijke contract? Wat naar en vervelend voor je dat ...
Ze zit in de ziektewet dat zou raar zijn... maar ik zou echt uwv bellen die hebben het juiste antwoord voor je!

19 dagen geleden

Reactie op jose peeters

Tot wanneer loopt je tijdelijke contract? Wat naar en vervelend voor je dat ...
Mijn tijdelijke contract verloopt op 31-12-2024. En ik zit niet aan mijn maximale contracten, helaas… alleen ik zit ook 100% in de ziektewet dus daardoor wordt solliciteren ook lastig omdat ik niet in staat ben om te werken. Dus ik ga ziek uit dienst. En ik ben zwanger…

19 dagen geleden

Reactie op Ikke1986

Ze zit in de ziektewet dat zou raar zijn... maar ik zou echt uwv bellen die ...
Het uwv heb ik al gebeld maar die weten geen antwoord… die verwijzen me door naar het juridisch loket… dus heb nu een aanvraag lopen bij het juridch loket maar heb nog geen antwoord

19 dagen geleden

Reactie op Fk2001

Het uwv heb ik al gebeld maar die weten geen antwoord… die verwijzen me doo ...
Dat is gek. Dan zou ik dat afwachten. Ik kan je het helaas niet vertellen want ik heb een vast contract. Ik hoop dat er voor je snel antwoord komt dit lijkt mij echt vreselijk die onzekerheid

19 dagen geleden

Reactie op Ikke1986

Dat is gek. Dan zou ik dat afwachten. Ik kan je het helaas niet vertellen w ...
Jaa het is ook echt vreselijk… mn grootste zorg is ook hoe mn financiën eruit komen te zien… heb verschillende verhalen gehoord, sommige zeggen dat je 70% krijg en andere zeggen dat je 100% krijg het eerste jaar, maar met 70% zou ik de maand niet rondkomen… dus dat is mijn grootste zorg en daarom wil ik graag duidelijkheid…

19 dagen geleden

Reactie op Fk2001

Jaa het is ook echt vreselijk… mn grootste zorg is ook hoe mn financiën eru ...
Met zwangerschap en zwangerschap ziekte krujg je na mijn idee 100 procent. Maar durf het niet met zekerheid te zeggen.

19 dagen geleden

Reactie op Ikke1986

Met zwangerschap en zwangerschap ziekte krujg je na mijn idee 100 procent. ...
Ik hoop het… hopelijk krijg ik snel duidelijkheid

19 dagen geleden

https://www.juridischloket.nl/werk-en-inkomen/ontslag/ontslag-tijdens-ziekte/#mijn-contract-loopt-af

19 dagen geleden

Reactie op Fk2001

Ik hoop het… hopelijk krijg ik snel duidelijkheid
Misschien heb je hier wat aan

19 dagen geleden

Reactie op Ikke1986

Misschien heb je hier wat aan
Dankjewel zal er naar kijken