64 Reacties

18 dagen geleden

Reactie op May2025

Dankjewel voor je reactie, wat waren jou zwangersschapsklachten als ik vrag ...
Ik heb in week 8 een grote bloeding gehad, waardoor ik niet meer zwaar mocht tillen. En ik sta aan bed bij patiënten, dus was dat een te groot risico. Nu blijkt dat ik een stollingsziekte heb. Mag ik de hele zwangerschap niet meer aan het staan. En moet ik heel voorzichtig zijn.

18 dagen geleden

Reactie op Fk2001

En krijg ik dan 100% zoals ik nu krijg of krijg ik dan maar 70%? Ik heb mo ...
Weet ik eigenlijk niet meer, maar dit zegt google. Wordt u ziek door uw zwangerschap, dan krijgt u een Ziektewet-uitkering van 100% van uw dagloon, in plaats van 70%. Deze uitkering loopt door totdat u weer beter bent, of tot uw zwangerschapsverlof begint. Je hebt misschien het gesprek al gehad. Mijn ervaring is dat ze heel makkelijk zijn als het gaat om ziek zijn tijdens zwangerschap. Mijn gesprekjes duurden altijd maar 5 a 10 minuten.

18 dagen geleden

Reactie op Lauwwie

Weet ik eigenlijk niet meer, maar dit zegt google. Wordt u ziek door uw zw ...
Bedankt voor je reactie… hoe ik het vandaag heb gehoord krijg ik maar 70% van mijn salaris zodra mijn contract verloopt…

18 dagen geleden

Reactie op Fk2001

Bedankt voor je reactie… hoe ik het vandaag heb gehoord krijg ik maar 70% v ...
Heeft het UWV dat gezegd of je werkgever?

18 dagen geleden

Reactie op bobbi123

Heeft het UWV dat gezegd of je werkgever?
Mijn werkgever…

18 dagen geleden

Reactie op Fk2001

Mijn werkgever…
Ik zou toch echt even contact opnemen met het juridisch loket

18 dagen geleden

Reactie op Ikke1986

Ik zou toch echt even contact opnemen met het juridisch loket
Jaa heb ik gedaan, ben nu wachten op reactie voor juridisch advies…

18 dagen geleden

Reactie op Fk2001

Bedankt voor je reactie… hoe ik het vandaag heb gehoord krijg ik maar 70% v ...
Is je werkgever niet in de war met WW, dat is inderdaad 70% en eerste 2 maanden 75%. Je werkgever heeft niets ye zeggen over hetgeen het UWV uitkeert. De zwangerschapsuitkering is 100% en de daaropvolgende WW 70%, mocht je nog geen baan hebben gevonden

18 dagen geleden

Reactie op bobbi123

Is je werkgever niet in de war met WW, dat is inderdaad 70% en eerste 2 maa ...
Ik ben momenteel ziek en ik ga vanaf januari ziek uit dienst. Dus daarom kom ik in de ziektewet.

18 dagen geleden

https://www.uwv.nl/nl/ziek/ziek-zwanger-uitkering#:~:text=een%20WW%2Duitkering-,Wordt%20u%20ziek%20door%20uw%20zwangerschap%2C%20dan%20krijgt%20u%20een,of%20tot%20uw%20zwangerschapsverlof%20begint

18 dagen geleden

Komt je ziekmelding door je zwangerschap? Of staat dit los van elkaar

18 dagen geleden

Reactie op bobbi123

Komt je ziekmelding door je zwangerschap? Of staat dit los van elkaar
Ik was al ziek voordat ik zwanger werd.

18 dagen geleden

Wat raar! Je hebt 100% bescherming als zwangere in die zin een uitbetaling van jouw volledige inkomen. Maar ik zou inderdaad juridisch loket inschakelen, of een rechtswinkel die helpen echt super 👌🏻. Wel naar al die stress. Qua uitbetaling ik heb er niet veel verstand van maar ik weet van mijn moeder dat toen zij ziek was ze ( ja was nog ouderwets maar denk dat de wet hierin wel hetzelfde is gebleven) iedere maand haar loon ophalen gewoon haar volledige loon, op de normale datum. Dus volgens mij totdat het UWV het overneemt betaald jouw baas. Heel veel succes 🤞🏻 en sterkte!

18 dagen geleden

Reactie op denniese

Wat raar! Je hebt 100% bescherming als zwangere in die zin een uitbetaling ...
Jaa ik vind het ook allemaal heel gek en onduidelijk, want ik krijg tot nu toe van niemand een duidelijk antwoord, dus ben inderdaad wachten op het juridisch loket… dankjewel 🤞🏼

18 dagen geleden

Reactie op Fk2001

Ik was al ziek voordat ik zwanger werd.
Ah zo! Dan is het zeker goed om het even te checken.. Indien ziek door zwangerschap kan zomaar anders zijn dan daarvoor al ziek. Deze casus heb ik nog nooit mee te maken gehad , hier kan ik niets zinnigs over zeggen

17 dagen geleden

Reactie op Ikke1986

Ze zit in de ziektewet dat zou raar zijn... maar ik zou echt uwv bellen die ...
Dat hangt ervan af voor hoeveel procent je bent afgekeurd. Ziektewet is niet automatisch helemaal niet meer werken.

17 dagen geleden

Reactie op bobbi123

Ah zo! Dan is het zeker goed om het even te checken.. Indien ziek door zwa ...
Nee oke

10 dagen geleden

Hi, je krijgt gewoon doorbetaald van je werkgever zoals je normaal gewend bent. Uwv betaald die vergoeding weer aan je werkgever. Jij zal er dus niets van merken. Ik werk bij uwv op de ziektewet dus geen zorgen!

9 dagen geleden

UWV betaald jouw werkgever en die betaald jou weer.. niks om je druk over te maken

9 dagen geleden

Reactie op Nufa2

Hi, je krijgt gewoon doorbetaald van je werkgever zoals je normaal gewend b ...
En hoe krijg je betaald als je ziek uit dienst gaat? Krijg je dan de ziektewet uitkering per week of per maand, zoals ik gewend ben? En wanneer mijn zwangerschapsverlof ingaat krijg ik dat dan per week of per maand van het uwv, want ben ziek uit dienst. Dus geen mogelijkheden om te reïntegreren.