12 Reacties

5 dagen geleden

Ik lees graag mee want ava doet dit ook en het is inderdaad heel vermoeiend

3 dagen geleden

Wij hebben sinds twee nachten hetzelfde. Ogen dicht, echt huilen tot hij de speen weer krijgt en dan weer doorslapen. Helaas word hij om het half uur/ uur wakker. Overdag zit hij op drie slaapjes van een half uur/ drie kwartier en dan ook krijsen. We snappen er niks van dus hopelijk de gouden tip al gevonden? Dan hoor ik hem graag haha. Of is het een sprong/ regressie

2 dagen geleden

Mijn dochter doet dit ook. Erg vervelend vooral als ze een slechte nacht heeft

2 dagen geleden

Kan het zijn dat hij het koud heeft? Ons zoontje wordt ook vaker wakker als hij niet als een matroesjka poppetje ligt ingepakt (in een romper, pyjama en twee slaapzakken!). Ik zou echt liggen koken, maar hij vindt het heerlijk. Je zou ook eens kritisch naar het slaapritueel en de slaapassociaties kunnen kijken. Kan hij zelfstandig inslapen? Wat heeft hij daarvoor nodig?
Wij hadden hetzelfde en hebben laatst een slaapconsult gehad bij slaaptips voor baby’s, toen kwamen we er achter dat hij een associatie heeft met de fles en dus iedere x wakker werd en dacht: waaarrr is m’n fles! Dus veel wakker, vaak kleine slokjes drinken en dan weer slapen. Konden gerust 8x erheen per nacht. Zo bleek dus dat hij niet zelfstandig in slaap viel. Daar mee aan de slag gegaan en na twee dagen al verschil en sindsdien wordt hij nog maar 1x wakker ‘s nachts voor een fles óf slaapt hij de hele nacht door tot 6u. Echt een wereld van verschil. Dus wat SuusZ88 zegt, kijk eens naar het slaapritueel en associaties, en of hij zelfstandig in slaap valt of dat jullie hem hier iedere keer bij helpen (uit jouw berichtje haal ik dat wel op). Misschien kan je daar mee aan de slag. Succes!

2 dagen geleden

Reactie op SierlijkeZonsverduistering244580

Wij hadden hetzelfde en hebben laatst een slaapconsult gehad bij slaaptips ...
Hoi! Mag ik vragen hoe je daarmee dan mee aan de slag bent gegaan? Hier namelijk zelfde probleem.. veel wakker en alleen met fles weer in slaap te krijgen.

Reactie op Hophop

Hoi! Mag ik vragen hoe je daarmee dan mee aan de slag bent gegaan? Hier nam ...
De fles beneden geven ipv op zijn kamer waar hij dan mee in slaap viel, vervolgens in zijn kamer boekje voorlezen, slaapzak aan en wakker in bed leggen. En dan de waiting approach toepassen, na 3 minuten huilen heen, na 5, na 8 en dan constant 8. Alleen bij echt huilen, bij jammeren gewoon laten gaan want dan kan het zijn dat hij zelf al in slaap probeert te vallen. Eerste keren kan het best lang duren voordat hij zelf in slaap valt en het is wel echt moeilijk alsin op je tanden bijten, maar door consistent te blijven leerde hij zelf in slaap te vallen. En als hij wakker werd, dan weer zelfde riedeltje qua minuten. Nu leggen we hem wakker in bed, draait hij zich om en slaapt hij. ‘s nachts wordt hij nog weleens wakker maar draait hij zich ook om en slaapt hij zelf verder. Het klinkt wel zielig het gecontroleerd laten uithuilen, maar het is wel effectief en uiteindelijk voor beide partijen goed, wij slapen beter, hij slaapt veel beter.

De fles beneden geven ipv op zijn kamer waar hij dan mee in slaap viel, ver ...
Als hij nu snachts wakker wordt geven we dus nog wel een fles, want nachtvoeding is nu nog wel gebruikelijk. Dus van 6x beetjes voeden terug naar 1x gewoon hele fles. Maar soms slaat hij hem nu dus al over.

2 dagen geleden

De fles beneden geven ipv op zijn kamer waar hij dan mee in slaap viel, ver ...
Oké ik was een beetje anti laten huilen maar ik ga dit toch ook maar proberen nu… want van al dat slaaptekort wordt ik ook geen betere moeder..

2 dagen geleden

Moet je dan trouwens hem ook echt na die 3 minuten helemaal kalmeren tot hij weer stil is? (dat lukt bij ons meestal pas als we hem oppakken namelijk)

Reactie op Mirt91

Moet je dan trouwens hem ook echt na die 3 minuten helemaal kalmeren tot hi ...
Nee, even aai over z’n bol, ssssh zeggen, speentje of z’n knuffel geven en weer weglopen. Juist omdat hij dan leert zelf in slaap te vallen. Maar mocht je t moeilijk vinden of twijfelen dan zou ik wel een consult doen, dan heb je net even iemand die meekijkt die er verstand van heeft. Want laten huilen is wel lastig hoor. Succes, laat maar weten of het lukt ☺️

gisteren

Als hij nu snachts wakker wordt geven we dus nog wel een fles, want nachtvo ...
Wat fijn zeg!! Het lukt hem hier wel om zonder flesje overdag en in de avond in slaap te vallen maar in de nacht wordt hij nog elke 2-3 uur wakker l en wil dan flesje en ook de enige manier om hem weer snel in slaap te krijgen. Ik vind het heel lastig om dit patroon te doorbreken. Want als ik ga sshen dan raakt ie alleen maar meer overstuur en kalmeert pas wanneer hij een flesje krijgt…probeer overdag te letten om veel voeding maar toch blijft hij zo vaak wakker worden. :(