8 Reacties

Jah hij hoeft alleen maar aan te geven dat ty vader wordt verder niks

3 uur geleden

Jawel, de vader erkent dan het ongeboren vrucht. Dus alle kinderen die uit jouw lichaam geboren zullen worden. Voornaam is niet van belang.

3 uur geleden

Hoe gaat het als de vader bijv nog zijn achternaam wilt veranderen? Mijn vriend heeft dat om diverse redenen maar dat gaat niet voor 24 weken lukken

2 uur geleden

Reactie op Niessie31

Hoe gaat het als de vader bijv nog zijn achternaam wilt veranderen? Mijn vr ...
Dat duurt echt een paar maanden voor het rond is hè. Echt balen! Mijn vriend is hier ook mee bezig, wij hebben net de aanvraag lopen. We hebben gebeld met Justis en die gaven aan dat als de vader het kind erkent heeft tijdens de zwangerschap en je ook kiest voor de achternaam van de vader en de naamswijziging pas na de geboorte voltooid is de naam van de kleine automatisch ook wijzigt. Voor de zekerheid kun je dit dan nog aangeven bij de gemeente.

2 uur geleden

Reactie op OprechteCyclaam313116

Dat duurt echt een paar maanden voor het rond is hè. Echt balen! Mijn vrien ...
Ja bij mijn vriend ligt het nog wat gecompliceerder want de kans dat het niet lukt is aanwezig. Gezien een bijzondere situatie. Maar je zegt als de naamswijziging na geboorte is voltooid. Als het daarvoor dus gewijzigd wordt dan is het wel een probleem?
Op Rijksoverheid staat dat je kind tijdens zwangerschap, aangifte van de geboorte en op een later moment kan doen..

2 uur geleden

Reactie op Niessie31

Ja bij mijn vriend ligt het nog wat gecompliceerder want de kans dat het ni ...
Bij ons is er ook wat gecompliceerd, en moeten er misschien voor naar de rechtbank als een persoon geen toestemming geeft voor het wijzigen. Het wijzigen van je achternaam doe je nooit zomaar of omdat je de naam niet leuk vind ofzo. Als de procedure tijdens de zwangerschap wel afgerond wordt krijgt het kind automatisch de achternaam die de vader op dat moment heeft. Nu verwachten wij niet dat het de komende 6-7 maanden geregeld is dus vandaar dat er meer informatie hebben gevraagd.

één uur geleden

Reactie op Niessie31

Hoe gaat het als de vader bijv nog zijn achternaam wilt veranderen? Mijn vr ...
Wij hebben vandaag de erkenning geregeld. Je kunt kiezen voor zijn achternaam, jouw achternaam, of een combinatie dmv een streepje. Je kunt het ook na de geboorte doen, maar dan moet je als moeder het kind aangeven bij de gemeente en dat moet binnen 3 dagen na geboorte