8 Reacties

20 dagen geleden

Heel eerlijk gezegd zou ik Egypte over slaan🫣 je word daar zo vaak ziek van het eten dat is niet te doen.

20 dagen geleden

Ik ben op dit moment in Egypte (8weken zwanger). Het was natuurlijk al geboekt toen we erachter kwamen dat ik zwanger was. Met verloskundige overlegt, let goed op wat je eet/drinkt. Kijk of de ijsblokjes niet van hun eigen water is gemaakt. Sla de saladebar dit keer over, dit is vaak ook in hun eigen water gewassen. Neem ORS mee, ik ben toevallig gisteren hele dag ‘ziek’ geweest, zat alleen maar op de wc 💩. Heb toen loperamide gehad (liever vermijden, maar mag wel bij nood) en een zakje ors gedronken. Toen ik ging slapen paracetamol gehad en vandaag weer goed te pas! Je mag me ook een privéberichtje sturen hoor 😘.

19 dagen geleden

Drink alleen water uit flessen. Eet (en koop) niets op straat wat onverpakt is. Spoel groenten en fruit ook alleen af met water uit flessen. Drink geen drinken met ijsklontjes, is vaak van kraanwater. Eet geen vlees gerechten, tenzij je heel zeker dat dit goed en hygiënisch bereid is. Zorg altijd voor wat chips en cola binnen handbereik. Ik had regelmatig boefthe aan wat zout of suiker. Mijn ervaring is dat vegetarische gerechten goed en lekker zijn.

19 dagen geleden

Egypte, meeste mensen worden ziek van de warmte van buiten versus de koelte van de airco in de nacht. Zorg dat dat ook in balans is. Ze hebben daar, voor als het zo ver komt, Antinal tegen de diarree. Dat werkt 100x beter dan loperamide oid. 1 tablet en je bent genezen. Mijn man is Egyptenaar dus heb wel ervaring met dat land ;)

19 dagen geleden

Ik kwam er de nacht voordat wij voor twee weken vertrokken naar Egypte achter dat ik zwanger was, maar wij hebben echt een heerlijke vakantie gehad. In de betere hotels kun je er echt vanuit gaan dat het eten op de juiste manier is klaargemaakt. Onze peuter van 2,5 heeft ook lekker meegegeven en we zijn alle 3 niet ziek geweest. Neem voor de zekerheid wel diarreeremmers en ORS mee, maar die hebben wij gelukkig niet nodig gehad. Geniet van jullie vakantie! ❤️

19 dagen geleden

De ijsblokjes in hotels zijn trouwens gewoon gemaakt van drinkwater, maar de reden dat je er ziek van kunt worden is omdat het gewoonweg te koud kan zijn. Hierdoor kan je buik in opstand komen. Let er ook op dat je de airco in jullie kamer niet te koud zet. Als de klap qua temperatuur steeds groot is kun je je daar naar van gaan voelen.

19 dagen geleden

Reactie op 🤍🤍🤍

Ik ben op dit moment in Egypte (8weken zwanger). Het was natuurlijk al gebo ...
Ik ga toevallig 15 oktober naar Egypte en ben zelf ook nu 8 weken zwanger heel spannend!

18 dagen geleden

Reactie op BehulpzameWaterlelie119693

Ik ga toevallig 15 oktober naar Egypte en ben zelf ook nu 8 weken zwanger h ...
Oeh spannend en leuk! Laat je alsjeblieft weten hoe jij het hebt ervaren?