20 Reacties

vorige week

Da is echt heeeel vroeg. Mijne doet nog drie dutjes vaak

Reactie op Priscilllll

Da is echt heeeel vroeg. Mijne doet nog drie dutjes vaak
Jaa dat lees ik inderdaad maar hij slaapt vanaf zn geboorte al heel slecht en weinig haha ging ook heel snel nog maar 2 dutjes doen

vorige week

Ik zou het proberen. Onze dochter heeft tot vorige maand alleen smiddags dutje gedaan. Ze sliep van 18u30 tot 8u30 (met 1 nachtvoeding), en alleen smiddags van 13u tot max 16u. Kijken waar je kindje het goed op doet.

vorige week

Nu is ze ziek geweest en gaat ze smorgens ook nog voor kort dutje
Hier eem baby van bijna 8maanden met soms 3 soms 2 dutjes. Wel langere dutjes 1lijkt mij best weinig voor deze leeftijd

Reactie op Mariavan

Ik zou het proberen. Onze dochter heeft tot vorige maand alleen smiddags d ...
Oh wauw dat is wel heel netjes! Hier zijn de dutjes helaas vaak maar 30 minuten!

Reactie op MariekeGrovenstein

Hier eem baby van bijna 8maanden met soms 3 soms 2 dutjes. Wel langere dutj ...
Jaaa dat lijkt mij inderdaad ook, maar misschien dat die dan de nacht wat langer slaapt? Nu is zn nacht bijna hetzelfde als die van ons😅
Hier ook nog twee dutjes. Ze is tussen 7:30 en 8:30 wakker, gaat er tussen 11:00 en 11:30 weer in voor 1,5 uur en dan tussen 15:00 en 15:30 nog een uurtje. En vervolgens tussen 19:00 en 20:00 naar bed.
Onze kleine van bijna 8 maanden doet nog 3 soms 4 dutjes. En soms ineens maar 2, maar dan zijn die beide 1,5 uur.
Wauw wat slapen jullie kindjes goed en lang zeg! Daarom dat verschil denk ik!

Reactie op BevlogenStruik676438

Onze kleine van bijna 8 maanden doet nog 3 soms 4 dutjes. En soms ineens ma ...
Hoelaat gaat hij/zij dan in de avond naar bed?

vorige week

Neee!! Eigenlijk is het nog veel te vroeg daar voor.. Slapen doet slapen. En slaap bij baby’s is zo’n beetje heilig! Zo weinig slaap is eigenlijk niet wat je wilt. Alle prikkels en alles wat ze leren en oefenen moeten ze verwerken. Dit doen ze tijdens hun slaap. Als ze te weinig rust krijgen overdag, dan gaan ze ‘s nachts/in de avond ook spoken. En dat is dan niet omdat ze overdag te veel slapen. Ik zou toch kijken of het lukt om dat eerste slaapje te vervroegen. Zelfde routines aanhouden, neerleggen. Je kindje hoeft dan ook niet meteen al te slapen. Even wakker in bed liggen is ook prima!

Reactie op annaniempje

Neee!! Eigenlijk is het nog veel te vroeg daar voor.. Slapen doet slapen. ...
Hij valt alleen maar aan.de borst in slaap dus dat maakt het gewoon heel ingewikkeld 🙈

vorige week

Reactie op ZorgzameMuzieknoot222370

Hij valt alleen maar aan.de borst in slaap dus dat maakt het gewoon heel in ...
Dat snap ik! Dat is ook erg lastig. Misschien kun je daar iets mee? Ik kan me goed voorstellen dat jullie echt al zo’n beetje alles hebben geprobeerd hoor!

5 dagen geleden

Ieder kind is anders hoor, gewoon mee gaan met de flow. Mijn twee oudste dochter sliep heel lang 3 dutjes en heeft haar middagslaapje tot de kleuterklas volgehouden. Zijn nu onderhand puber en volwassenen. En nog steeds slaapkoppen. Mijn jongste dochter sliep niet meer overdag vanaf haar eerste verjaardag. En nu 13 en nog steeds nooit moe, vol energie en altijd vroeg wakker. Mijn zoontje van 7 maanden slaapt heel rommelig overdag, is ook weinig moe. Hooguit 2 dutjes.

Reactie op Miss X

Ieder kind is anders hoor, gewoon mee gaan met de flow. Mijn twee oudste d ...
Oh wat grappig dat je dat karakter dus blijft zien, prachtig! Sliep niet meer vanaf 1e verjaardag? Hoe deed ze het dan in de nacht?

4 dagen geleden

Reactie op ZorgzameMuzieknoot222370

Oh wat grappig dat je dat karakter dus blijft zien, prachtig! Sliep niet me ...
In de nacht sliep ze juist goed. Ging 20:00 naar bed en werd rond 07:00 wakker. Hebben echt wel in het begin stoïcijns haar overdag in bed gelegd om een ritme aan te houden maar ze was gewoon echt niet moe en wilde erbij zijn. Ontzettend actief, praatte ook veel en heel energiek. Is ze nog steeds. Ondanks de jongste dochter wel met de grootste woordenschat en slapen is nog steeds iets voor haar dat moet en niet omdat ze er zo van houdt haha. Inderdaad achteraf herkennen we juist de karakters. Zelfs jaren later. Ook met het eten en de aandacht bijvoorbeeld. Mijn oudste was erg hongerig en kon zichzelf maar met moeite vermaken. Zelfs ze nu 18 is wilt ze (gelukkig) nog steeds veel samen doen en ook altijd trek :-) Mijn tweede dochter viel altijd in slaap tijdens het drinken aan de borst tot borstontstekingen aan toe. Dronk heel langzaam juist en nu nog steeds als laatste aan tafel en een lastige eter. Slaapt nog steeds veel, gaat uit zichzelf op tijd naar bed. Heeft als baby nooit moeite gehad met slapen. Kon urenlang in de box zichzelf vermaken en nu ook heel zelfstandig. Dus ik hou mijn hart met onze zoontje haha. Die gaat rond 20:00 naar bed, heeft nog geen enkele keer doorgeslapen. Krijg nog 2x een fles. rond 0:00 en 04:00. Wordt rond 07:00 wakker en slaapt hooguit een uurtje tegen 11 en rond 15 ook een uurtje. Maar absoluut niet in bed overdag dat vertikt hij. Verder wel vrolijk hoor en huilt bijna nooit, wel een hoop bombarie omdat hij een keer heeft ontdekt dat hij kon staan in de box. Sindsdien is dat een project voor hem geworden wat soms de nodige frustratie geeft :-)

4 dagen geleden

Mijn dochtertje is 8,5 maand en slaapt 2 keer overdag en gaat om 19:00 naar bed, geen nachtvoeding. Wij houden (als het kan) het 2/3/4 ritme aan en daar doet ze het goed op.

12 uur geleden

Hier nog steeds 3 dutjes 😅 ze is nu 8 maanden. En ‘s avonds om 19:00 naar bed.

11 uur geleden

Ik wil heel graag naar 2 dutjes ipv 3 in de hoop dat hij wat langere dutjes slaapt. Alleen is hij sochtends echt na een uur al moe…