22 Reacties

15 uur geleden

je kan ervoor kiezen om eerst je bv voorraad te geven en daarna in 1 keer over te stappen naar kv. maar kan best zijn dat ze even moet wennen aan de kv, dus als je het wat gelijkmatiger wil doen zou ik eerst gaan mengen. wij geven momenteel nutrilon 2, werkt voor ons zoontje prima. ik zal eens een fles aanbieden met bijvoorbeeld 180 ml water + 6 scheppen voeding en kijken wat ze opdrinkt!

15 uur geleden

Reactie op indy123

je kan ervoor kiezen om eerst je bv voorraad te geven en daarna in 1 keer o ...
Dank je voor je snelle reactie! Ik denk dat ik dan idd liever meng of om en om bv en kv doe. Watvoor soort melk moet ik hebben? Opvolgmelk 2? Sorry ik ben echt een leek. En ik vind het ook spannend dat ze ineens geen borst meer krijgt. Ze krijgt alleen op de opvang flesjes en verder alleen maar live de borst.

15 uur geleden

Reactie op Gienana no

Dank je voor je snelle reactie! Ik denk dat ik dan idd liever meng of om en ...
als je kindje ouder is dan 6 maanden kun je ervoor kiezen om opvolgmelk 2 te geven. sommige stappen dus over van 1 naar 2 (hebben wij wel gedaan) maar sommige blijven ook op nummer 1. ze zeggen dat er in nummer 2 alleen meer ijzer zit, maar als je op 1 blijft en je geeft vaste voeding kunnen ze ijzer ook uit vaste voeding halen. en voordeel van overstappen naar nummer 2 is dat die in de aanbieding kan zijn en nummer 1 is nooit in de aanbieding! snap ook dat je het spannend vindt dat ze geen borst meer krijgt. gaan de flesjes op de opvang wel gewoon goed? als dat zo is, zou ik je geen zorgen maken en zal het vast thuis ook goed gaan 😊

15 uur geleden

Voor de makkelijk zou ik hetzelfde merk melk kiezen als wat ze op de opvang gebruiken, dan hoeft ze maar aan een smaak te wennen. Je kan inderdaad mixen en dan de verhouding bv steeds kleiner maken. Ik zou een paar zakjes bewaren voor bijvoorbeeld de waterpokken, dan kun je het gebruiken in een badje. Opvolgmelk 2 kun je inderdaad mee beginnen en kan je in principe ook bij blijven, andere nummers is meer marketing dan nodig.

14 uur geleden

Geen ervaring met de overstap van borst naar fles maar wij gaven voorheen nutrilon, echter vonden we het toch te prijzig worden dus overgestapt, nu geven we Albert Heijn opvolgmelk 2 en daar doet ze het harstikke goed op! Wat ons betreft een aanrader.

14 uur geleden

Ik had helaas hetzelfde. Ik ben gaan mengen. En ben blij dat ik dat heb gedaan want ons boefje is best gevoelig in zijn darmen. Met overstap van nr 1 naar 2 zitten we ook te prutsen, hoe geleidelijk we het ook doen, het blijft gedoe. Inmiddels besloten om nr 1 te blijven geven. Wij gebruiken hero

14 uur geleden

Reactie op L1sanne1993

Voor de makkelijk zou ik hetzelfde merk melk kiezen als wat ze op de opvan ...
Bij ons moeten we zelf meegeven dus dat maakt voor ons niet uit

14 uur geleden

Reactie op MarietjeBoerin

Ik had helaas hetzelfde. Ik ben gaan mengen. En ben blij dat ik dat heb ged ...
Ik heb net Hero 2 gekocht.. hopelijk gaat dat goed. Ik ben wel bang dat als ik het meng met bv, ze het niet helemaal op krijgt en ik het weg moet gooien. Hoe zijn die verhoudingen als je kv en bv mengt?

14 uur geleden

Reactie op Gienana no

Ik heb net Hero 2 gekocht.. hopelijk gaat dat goed. Ik ben wel bang dat als ...
Ik ben aan het afbouwen en heb in het begin gemengd met bv/kv. Verhouding kv steeds verhoging, dus begon met 30 water + 1 schep, aanvullen met voorraad bv tot ongeveer 150 wat ze ongeveer dronk. Nu ligt de verhouding kv hoger en maak ik de bv steeds minder.

13 uur geleden

Reactie op melllen

Ik ben aan het afbouwen en heb in het begin gemengd met bv/kv. Verhouding k ...
Dank je dat is heel duidelijk. Hoe reageert jouw baby op minder live aan de borst en meer flesjes? Ik merk dat ik vooral moeite heb met het feit dat die fijne momentjes snel weg zullen zijn.. ze heeft bijna alleen maar live borstvoeding gehad. Sorry ik ben er een beetje emotioneel onder 😢🫠

12 uur geleden

Reactie op Gienana no

Ik heb net Hero 2 gekocht.. hopelijk gaat dat goed. Ik ben wel bang dat als ...
Onze Thijs kreeg al een poosje deels afgekolfde melk en dan kreeg hij 200 ml totaal. Idd beginnen met 30+1 en wij gingen elke 3 tot 4 dagen een stapje omhoog

10 uur geleden

Reactie op Gienana no

Dank je dat is heel duidelijk. Hoe reageert jouw baby op minder live aan de ...
Ik snap je helemaal! Ik ben ook aan het afbouwen en het gaat niet zonder horten en stoten. Baby heeft een tijdje moeite gehad met een flesje (gekolfde melk) en daarna moest ie ook erg wennen aan kv. Dat gaat nu goed (idd rustig afbouwen met steeds minder gekolfde melk en meer kv in één flesje) en hij wordt nu blij als hij een flesje ziet. De voedingsmomenten met flesje zijn nu ook fijn: hij gaat lekker liggen en kan naar me kijken tijdens het drinken; dat is dan weer een voordeel van een flesje!
Zou gewoon beetje kunstvoeding proberen, niet mengen. Pas gaan mengen als blijft na meerdere keren kunstvoeding je baby nog steeds last heeft van darmen of nog moet wennen aan de smaak. Inderdaad als je mengt is het zonde als ze het niet opkrijgt en je moet weggooien. Dus eerst ff testen want wellicht is mengen helemaal niet nodig. Hier twee weken geleden voor het eerst kunstvoeding gegeven. Bij haar eerste slok keek ze heel zielig 🥺🤭 maar na paar slokjes proeven klokt ze de flessen leeg 😂 Emotioneel vond ik het ook een stap, het overstappen van bv naar kv. Maar mijn baby had er beduidend minder moeite mee dan ik dus ik na een paar flesjes ook niet meer. En t is echt heeel fijn om de deur uit te kunnen en niet te denken aan thuis komen voor voeden of kolven etc. You can do this mama 💪🏼 Je hebt t al super gedaan dat je tot nu toe volledig borstvoeding hebt gegeven!

Reactie op VerfijndeKoraalrif979821

Zou gewoon beetje kunstvoeding proberen, niet mengen. Pas gaan mengen als b ...
Hier trouwens geen last van haar darmen. Hadden eerst nutrition2, nu Albert Heijn bio 2.
Oh en de melk uit de vriezer gebruiken voor pap?

9 uur geleden

Reactie op RR

Ik snap je helemaal! Ik ben ook aan het afbouwen en het gaat niet zonder ho ...
Dat klinkt ook als een fijn momentje samen ❤️. Hoe heb je het afbouwen aangepakt? Welke voeding heb je bijvoorbeeld als eerste laten vallen? En ben je die voeding dan ook gelijk gestopt met kolven? Ik lees overal iets anders: eenerlaatste voeding laten vallen, middagvoeding laten vallen..

9 uur geleden

Reactie op VerfijndeKoraalrif979821

Zou gewoon beetje kunstvoeding proberen, niet mengen. Pas gaan mengen als b ...
Dank je voor je lieve berichtje 😊❤️. Ik hoop dat mijn dochtertje er ook minder moeite mee heeft dan ik. Ik ga denk ik morgen voor het eerst een flesje proberen.. ik weet alleen niet echt op welk moment van de dag handig is. Ze drinkt nu bv op verzoek dus ik heb ook niet echt vaste tijden waarop ze drinkt.

7 uur geleden

Reactie op Gienana no

Dat klinkt ook als een fijn momentje samen ❤️. Hoe heb je het afbouwen aang ...
Ik denk dat het helemaal ligt aan hoe vaak je je baby voedt. Hij kreeg overdag (dus tussen s ochtends en ‘s avonds in) nog drie voedingen, dus ik ben begonnen met die derde voeding overslaan en vervangen door kv. Niet kolven, omdat ik wil afbouwen. En daarna ga ik de eerste doen (dus na de ochtendvoeding) en als m’n borsten daaraan gewend zijn de tweede.

5 uur geleden

Wij zijn een tijdje geleden gestart met kv in overleg met de kinderarts. Zij raadde aan om de eerste ochtend voeding uit bed, te starten met kv. Als ze last krijgen van darmpjes is dat overdag misschien beter/fijner op te vangen dan 's nachts. Bij ons hielp dit goed. Ze had veel poepluiers direct na de fles, dus dat hadden we zo overdag en dan was ze weer rustig voor ze de nacht in ging.

27 minuten geleden

Reactie op Gienana no

Dank je voor je lieve berichtje 😊❤️. Ik hoop dat mijn dochtertje er ook mi ...
Je kan bijvoorbeeld bedenken vanaf 14:00 uur geen borstvoeding te geven , dus de eerste keer daarna dat ze wil, geef je eerst bijvoorbeeld 30 ml kv en dan daarna geef je haar alsnog de borst. En dan elke hoeveelheid opschroeven tot dat je 150-180 ml geeft in de middag, kan kunnen je borsten rustig wennen. En vanuit daar kan je verder beslissen in welk tempo je verder wil afbouwen