13 Reacties

19 dagen geleden

Bij mij is er sprake van een vanishing twin. Rond 8 weken had ik een echo en was er op te zien een vruchtzakje met kindje met kloppend hartje en een vruchtzakje met kindje zonder kloppend hartje, wss rond 6wk gestopt. Wel hele bijzondere gewaarwording want komt in beide families niet voor. Maandag termijnecho.

19 dagen geleden

Wat vervelend zeg! Bizar ook dat ze het niet gelijk zagen.. Ik heb gisteren een eerste echo gehad waarbij duidelijk twee vruchtzakjes waren te zien. In de ene zat een lijfje met de juiste termijn en een kloppend hart, de ander was leeg. Ook een vanishing twin dus.. ik vind het ook wel even intens om te verwerken, een miskraam en een goede zwangerschap in 1. Ik heb overigens nog geen druppel bloedverlies gehad, wel 2 weken heel veel symptomen en dat gaat nu een stuk beter

19 dagen geleden

Ik had deze zwangerschap ook in eerste instantie een tweeling. Er zaten 2 vrucht zakjes. Echter was 1 embryo de helft kleiner en trage hartslag. Dit was met 7+5 en 5 dagen later hadden we een extra echo en was het hartje gestopt en al gekrompen. Ik heb hier nooit iets van gemerkt en m’n lichaam/baarmoeder neemt het weefsel gewoon terug op. Gelukkig doet de andere baby het wel goed! 💜

18 dagen geleden

Reactie op Purpelina

Ik had deze zwangerschap ook in eerste instantie een tweeling. Er zaten 2 v ...
Bedankt voor het delen. Heftig ook, verdrietig van het tweede kindje. Maar wat fijn dat de andere baby het goed doet.

18 dagen geleden

Reactie op Nini1234

Wat vervelend zeg! Bizar ook dat ze het niet gelijk zagen.. Ik heb gisteren ...
Bedankt voor het delen.Ja heftig is het ook, precies wat je zegt beiden meemaken tegelijkertijd. Fijn dat je nu wel minder symptomen hebt. Schijnt wel veel voor te komen (las iets van 10% van de zwangerschappen).

18 dagen geleden

Reactie op Mama202206

Bij mij is er sprake van een vanishing twin. Rond 8 weken had ik een echo e ...
Zover ik weet bij mijn familie ook niet en had het bij mijn eerste zwangerschap ook niet. Bedankt voor het delen, bijzonder dat je beide hebt kunnen zien op de echo. Succes maandag 🍀

18 dagen geleden

Reactie op evie_elise

Zover ik weet bij mijn familie ook niet en had het bij mijn eerste zwangers ...
Dankjewel! Ook benieuwd of er dan nog iets van het tweede vruchtzakje te zien is, echoscopist zei dat, doordat men vaker vroege echo’s heeft, het vaker gezien wordt. En dat het zomaar kan zijn dat bij de volgende echo er niets meer van te zien is. Jij succes dinsdag, laat je weten hoe het is gegaan?

18 dagen geleden

Bij mijn vorige zwangerschap een vanishing twin gehad. Hele heftige kramp en daarna veel bloedverlies bij 5,5. De verloskundige had niet meer teruggebeld, dus ik heb de draad weer proberen op te pakken ondanks dat het heel verdrietig was. Na bijna 14 weken wilde ik een reis gaan boeken om het nieuwe jaar goed te beginnen en de moeilijke periode af te sluiten. Mijn testen bleven wel positief maar dat kon nog lang duren had ik op internet gelezen. Om er zeker van te zijn dat er niks was achtergebleven heb ik toch maar de verloskundige gebeld (de eerste was inmiddels gelukkig vertrokken) en ik mocht snel langskomen. Ze zei nog vind je het spannend en ik dacht huh waarom spannend. Ik wil alleen weten of ik in de toekomst weer zwanger kan worden. Ik was daar alleen en toen opeens kwam er een prachtige baby op de echo tevoorschijn. Gelijk doorgestuurd naar de 13 weken echo en toen we zelf vertelde over dat we dachten aan een tweeling werd dit door de echoscopist bevestigd. Ik denk er nog regelmatig aan. Zeker nu ik weer zwanger ben. Gelukkig deze keer geen bloedverlies of pijn. Ook totaal geen andere zwangerschapsklachten. De vorige keer was ik alleen heel moe, maar zelfs dat heb ik nu niet. Volgende week de echo. Heel spannend allemaal.

18 dagen geleden

Reactie op Emmily23

Bij mijn vorige zwangerschap een vanishing twin gehad. Hele heftige kramp e ...
Wat een verhaal🤩✨!!

17 dagen geleden

Ja 👍🏻 deze zwangerschap ik testen zo snel positief dat ik eerder een echo kreeg je zag een goede vrucht zak en eentje gevuld met bloed 🩸. Week later kwam de bloeding en was die weg. Ja ik denk er niet zoveel over na, ik ben blij met mijn baby die wel goed groeit en een mooie sterke hart 💓 heeft. Ja helaas zei de verloskundige dat 10-20% van de twin zwangerschappen zo eindigt maar omdat we vaak dan nog geen echo hebben weet je het niet. En jullie verhaal is wel heel anders dus ik zou dat zeker willen zien. Je kan altijd pretecho doen, die mensen hebben meer tijd en kunnen echt alles zien. Dan weet je wat meer. Heel veel sterkte en succes 🤞🏻 ook met jouw zwangerschap 🤰🏼

17 dagen geleden

Ik zou een andere verloskundige zoeken. Als er nu al niet naar je geluisterd wordt en naar jou belang wordt gekeken beloofd dat niet veel voor de rest van het proces! 💕 Succes! 🤞

15 dagen geleden

2e was weg. Eerste geen hartaktie meer te zien. Dus is ook misgegaan. Ik ga nu van het forum. Succes allemaal

15 dagen geleden

Reactie op evie_elise

2e was weg. Eerste geen hartaktie meer te zien. Dus is ook misgegaan. Ik ga ...
Veel sterkte!