7 Reacties

vorig jaar

Pou, Pau
Paulus, Paulo?

vorig jaar

Zolang je er geen streepje tussen zet zijn het 2 losse namen. Ik denk dat je ook zelden hoeft te zeggen dat Paul niet bij zijn roepnaam hoort. Ik zou daarom Paul gewoon als 2e naam gebruiken en er geen variant op loslaten. Ik denk dat het vooral een beetje in jouw hoofd zit dat het wat gek is, want ik vind Paul als 2e naam helemaal niet raar, ongeacht of er een lange of korte roepnaam voorzit.

vorig jaar

Heette opa Paul toevallig languit Paulus, dan zou je dat kunnen overwegen. Anders gewoon lekker bij Paul laten. Is wel mijn mening hoor, maar ik vind t altijd een beetje jammer als mensen een (te) hippe versie maken van een klassieke groot ouder naam, die er vervolgens niks op lijkt..

11 maanden geleden

Je zou ook zijn voornaam kunnen aanpassen. Lukas ipv Luuk Mathijs ipv Tijs Lukas Paul, roepnaam: Luuk Mathijs Paul, roepnaam: Tijs Los daarvan, een tweede naam zie je toch alleen op papier. Dus hoe vaak zal iemand anders het zien en dan ook nog denken dat het een dubbele naam is, zoals jij in het voorbeeld aangeeft. Sowieso een streep tussen de namen weg laten. En verder vind ik dat 2 korte losse namen prima kunnen.

11 maanden geleden

Reactie op YvHaakFanaat

Heette opa Paul toevallig languit Paulus, dan zou je dat kunnen overwegen. ...
+1! Zo mee eens Ik zie de laatste tijd zo vaak "vernoemingen" waarbij de naam niet eens op de originele naam lijkt. Dan is het toch geen vernoeming meer?馃槀 Ik zou ook gewoon voor Paul gaan! :)

11 maanden geleden

Ja alledrie mijn kinderen zijn met middelste namen naar hun ouders en grootouders vernoemd, geeft meteen de stamboom mee. Maar hun voornaam is een eigen naam zodat ze hun eigen ik kunnen zijn. Ik zou dan voor Paul gaan. Mijn vader heet Leo en ik krijg een zoon dus ik ga hem naar hem vernoemen maar dan ga ik er geen variant van maken dat haalt de meerwaarde weg. Ja ik dacht verder Paulus maar weet niet of dat ouderwets is. Namen blijft persoonlijk en volg jouw gevoel.