14 Reacties
21 dagen geleden
Yep! Had wel randje laag Hb maar een goed B12, dus let extra goed op ijzer intake. Jullie?
21 dagen geleden
Reactie op pascallieve
Yep! Had wel randje laag Hb maar een goed B12, dus let extra goed op ijzer ...
Bij mij was alles nu goed, maar ik let ook wel extra op ijzer, zink, eiwitten. Heb ook een consult gehad online via sistersaboutfood met nog wat tips om op te letten, dat vond ik wel fijn. Maar je wilt er ook weer niet té veel mee bezig zijn natuurlijk.
Maar leuke dat er meerdere vegans zijn!
21 dagen geleden
Reactie op pascallieve
Yep! Had wel randje laag Hb maar een goed B12, dus let extra goed op ijzer ...
Ruim voldoende alles! Ik heb het ‘geluk’ dat ik al een lange tijd voor conceptie veel bezig was met volledige voeding, puur vanuit interesse. Met de app Cronometer heb ik lange tijd mijn voeding bijgehouden waardoor ik dat op vitamine-niveau (niet alleen calorieën) goed kon verbeteren. Op een lekkere manier met meer van bepaalde groenten, zaden, noten en granen zegmaar :) Daar pluk ik nu de vruchten van.
Ik kon daardoor ook gericht vragen stellen aan een diëtist, nu ik door de zwangerschap bepaalde groenten niet kan luchten 😂
De diëtist kon me daardoor gericht adviseren over welke supplementen ik nu beter extra kan slikken. Heel fijn, want je moet nooit zomaar een supplement nemen. Hiervoor suppleerde ik al B12, Omega3 uit algen en Vitamine D. Daar heb ik nu een kleine aanvulling op. Ze heeft me ook geadviseerd de app even niet meer te gebruiken om eventueel onnodige stress te vermijden. Extra fijn om dus via de bloedtest onlangs goede waarden te zien.
Ik vond de online cursus van Lobke Faasen ook heel nuttig! Volgens mij gaat die er vanaf ergens in december af, maar je kunt m voor die tijd makkelijk afronden en je hebt een downloadbaar werkboek met uitgeschreven informatie.
Leuk om t zien dat er hier meer vegans zijn! 😊
20 dagen geleden
Reactie op Simone0020
Ruim voldoende alles! Ik heb het ‘geluk’ dat ik al een lange tijd voor conc ...
Goeie tip van de online cursus!
Mijn waardes zijn ook goed maar die werden ook elke 4 maand getest door de bloedbank.
Eet jij dan wholefoodplantbased? Wij zijn ons daar volledig op gaan richten sinds de zwangerschap.
20 dagen geleden
Reactie op MerelIsabelle
Goeie tip van de online cursus!
Mijn waardes zijn ook goed maar die werde ...
Graag gedaan! Hopelijk heb je er wat aan.
We streven dat niet concreet na per se maar daar draait het wel vaak op uit. Veel weinig bewerkt of onbewerkt, maar niet per se uitsluitend. T gebeurt gewoon omdat we dat vaak de lekkerste recepten vinden. Ook vleesopvolgers eten we bijvoorbeeld weinig, hoewel nu veel meer omdat ik sommige peulvruchten ineens slecht trek 😂
Maar ik eet ook graag patat en chips hoor haha 😂
20 dagen geleden
Wat leuk dit topic! Ik eet inmiddels 5 jaar plantaardig (heel soms buitenshuis niet) en heb een zoontje van 16 maanden die we ook plantaardig opvoeden. Nu 13 weken zwanger en alle bloedwaarden waren goed maar vit D wat aan de lage kant (60) dus die slik ik bij. Ook omdat ik vorige zwangerschap preeclampsie heb ontwikkelt (gelukkig pas bij 40+3) en toen moest worden ingeleid. Zowel Vit D suppleren als calcium kan dit risico in een volgende zwangerschap wat verlagen . Sinds ik dit weet let ik extra op calcium rijke producten zoals sesampasta. Leuk om hier ervaringen te delen!
20 dagen geleden
Reactie op Simone0020
Graag gedaan! Hopelijk heb je er wat aan.
We streven dat niet concreet na ...
Bij zijn zure snoepjes echte life savers haha. En soms wat friet of chips gaat er ook goed in.
Dus niet heel streng bij ons maar wel erg gericht op volledige voeding over de dag heen.
20 dagen geleden
Reactie op MerelIsabelle
Bij zijn zure snoepjes echte life savers haha. En soms wat friet of chips g ...
Haha heerlijk! En goed bezig 😊
20 dagen geleden
Reactie op Pandava
Ik merk dat ik veel meer honger heb (overdag dan, in de avond niet). Hebben ...
Ik eet talloze crackers de hele dag door, met pindakaas, met zoet beleg, met alle soorten hoummous… Verder is popcorn een favoriet en vind ik het ineens niet moeilijk om aan 2 stuks fruit per dag te komen.😂 Ohja, en noten! Gemengde noten, pistache, alles.