64 Reacties

9 maanden geleden

6 weken voor de uitgerekende datum. Moest van mijn leidinggevende, omdat ik paar x ziek had gemeld ivm mijn zwangerschap.

9 maanden geleden

6 weken, omdat ik lichamelijk best intensief werk doe (wel aan gepast nu). Niemand werkt bij ons tot 36 weken door, vandaar de keuze.

9 maanden geleden

6 weken. Ik wil mij zo goed mogelijk voorbereiden en uitrusten voor de bevalling.

9 maanden geleden

4 weken voor de uitgerekende datum. Puur omdat ik daarna gewoon wat langer wil genieten van verlof.

9 maanden geleden

6 weken omdat dat moest want ben 50% ziektewet en 50% werken gezet op advies van vk en me werk

9 maanden geleden

Zowel bij mijn eerste als tweede 4 weken van tevoren.

9 maanden geleden

6! Omdat ik van mezelf weet dat ik teveel stress en ik snel overprikkeld ben wilde ik mezelf de tijd geven om rustig van werk af te kicken en thuis te rommelen voor de baby komt. En van collega's begreep ik dat zij spijt had dat ze bij 4 weken pas stopten omdat de baby een week later al kwam haha

9 maanden geleden

4 weken, dan heb ik zo lang mogelijk na de geboorte. Heb ik bij de eerste ook gedaan, ging toen heel goed. Dit keer wel veel zwaarder... maar ik houd vast aan die 2 weken extra er na... nu nog even 3 weekjes doorbikkelen. Heb gelukkig wel voornamelijk zittend werk.

9 maanden geleden

6 weken (eigenlijk 7, want neem van te voren nog een week vakantie op) eigenlijk vooral ook omdat ik echt gewoon geen zin meer heb in het werk. Brengt me momenteel zoveel negatieve energie. Los daarvan merk ik ook dat het fysiek en mentaal zwaar wordt

9 maanden geleden

5 weken, om een middenweg te kiezen tussen uitrusten voor de bevalling en zo lang mogelijk erna hebben.

9 maanden geleden

6, omdat ik mezelf die rust gun voor de bevalling.

9 maanden geleden

Ik werk met de computer en ga nog even door. Maar is omdat het makkelijker is dan uit huis werken. Mijn moeder werkte door echt tot aan de bevalling. Denk minimaal vier weken dat dit toch echt wel nodig is. De een red het fysiek nog of qua werkomstandigheden, de ander moet met verlof en alles is goed het is net wat jij nodig hebt en fijn vindt. Ik werk nu als mijn meiden op school zijn is 7 uurtjes per dag 4-5x per week dus zijn rustige weken. En ik kan ook mijn verlof laten ingaan als ik dat nodig vind, dat is wel fijn. En ik denk dat jij het ook zo moet doen jij weet wat jij nodig hebt.

9 maanden geleden

6. Bij de eerste moest ik met 6 door ziekte (nu niet), maar toen werd ik met 35 weken plots medisch en had veel klachten. Uiteindelijk dus maar 1 week kunnen genieten van verlof toen. Nu ik al een kleine van 19 maanden rond heb lopen, was de keuze snel gemaakt. Zo uitgerust mogelijk beginnen aan de bevalling en de periode erna. Verleng mijn verlof overigens wel nog met 1 week vakantie.

9 maanden geleden

Ik heb verlof bij 34+2 dagen, aankomende vrijdag. Ik neem vakantie op tot 36 weken, dat zijn voor mij maar 6 dagen omdat ik 32 uur werk. Dus officieel pas met 36 weken met verlof zodat ik meer verlof na m’n zwangerschap heb. Ik begin pas midden augustus weer met werken.

9 maanden geleden

6 weken. Heb zo'n drukke werkperiode gehad dat ik ook even tijd wilt om te landen en rommelen. Echt hoofd leeg maken en ontkoppelen. In ons cao hebben we ook recht op ouderschapsverlof. Ik zal medio september weer starten.

9 maanden geleden

4 weken omdat ik mij nog heel goed voel en liever zo lang mogelijk verlof met baby heb

9 maanden geleden

6 weken van te voren, dit is bij ons verplicht vanwege de lichamelijke zware belasting en de ( mogelijke) agressie van bewoners waar ik mee werk. Nu zat ik al eerder in de ziektewet dus moet je volgens mij ook 6 weken van te voren …

9 maanden geleden

4 weken van te voren omdat ik mij nog redelijk goed voel en die overige 2 weken liever bewaar tot na de bevalling om dan meer tijd met de baby te hebben.

9 maanden geleden

7 weken, ik ben echt toe aan even bijkomen en voorbereiden op de komst van de baby. Vorige keer 4 weken en dat vond ik achteraf gezien toch kort, te meer omdat de baby eerder kwam.

9 maanden geleden

4 weken van te voren. Puur omdat het lichamelijk nog goed gaat. Bij mijn dochter destijds verplicht met 28 weken moeten stoppen vanwege corona en vervangend werk moeten doen thuis/kantoor. Ik werk in de wijk als vpk. En het verbaasd me hoe goed nu alles nog gaat dus vandaar de keuze.