3 Reacties

7 dagen geleden

Ik heb dat nog nooit gedaan

7 dagen geleden

Ik had bij mijn vorige zwangerschap het kraampakket besteld via de verzekering. Weten ze het ook gelijk.

7 dagen geleden

Volgens mij kan je tegenwoordig online doorgeven dat je zwanger bent, maar ik doe dat als ik straks een nieuwe heb afgesloten. Met een nieuwe verzekering moet je meerdere zaken meenemen: - waar wil je bevallen? Als je niet-medisch bent en in het ziekenhuis wil bevallen (poliklinisch) zit dat niet in een standaard verzekering en moet je kijken of je een pakket wil waarin dat wel wordt vergoed. - hoeveel kraamzorg ben je van plan af te nemen? Er is een eigen bijdrage per uur. Sommige pakketten vergoeden deze kosten. - wil je nog extra vergoedingen? Denk hierbij aan lactatiekundige of een zwangerschapscursus. Dit verschilt per verzekeraar hoeveel je krijgt. - bij sommige verzekeraars zit een kraampakket inbegrepen en anderen niet. - Sommige vrouwen krijgen last van hun bekken en moeten hiervoor naar de fysio. Als je denkt dat je daar vatbaar voor bent, is het misschien goed om te kijken of fysiobehandelingen vergoed worden. - hoeveel eigen risico wil je betalen? Als er geen gekke dingen gebeuren tijdens de zwangerschap en je hebt het geld wel achter de hand, is het voordeliger om maximale eigen risico te doen. Verwacht je wel complicaties of kan je niet in 1 keer 800 euro ophoesten in een noodsituatie, kan je beter je eigen risico lager doen. Via independer kan je uitproberen door verschillende zaken aan en uit te vinken hoeveel je kwijt bent. Ben je goedkoper als je de voordeligste verzekering neemt en de verwachte kosten zelf betaald (kraampakket, kraamzorg en eventuele dingen waarvoor je kiest) of kan je beter alles meeverzekeren? Dat is een persoonlijke afweging. Volgens mij zijn nu alleen nog niet de prijzen voor komend jaar bekend, dus zou je nog even moeten wachten met uitzoeken.