6 Reacties

12 dagen geleden

Ik heb bij de vorige zwangerschap naar mijn eigen verzekering gekeken (zit bij izz omdat ik in de zorg werk). Ik heb toen pakketten vergeleken door het bedrag wat ik extra zou gaan betalen tegenover de vergoedingen die ik dan extra kreeg te zetten. Ben toen (voor één jaar) overgestapt naar het op een na hoogste pakket. Dan kreeg ik alles vergoed en wist ik in ieder geval dat ik mij daar geen zorgen over hoefde te gaan maken. Ik ga het dit keer weer zo doen. Het is moeilijk om je te adviseren denk over waar/welke polis te verzekeren. Er zitten zoveel persoonlijke afwegingen bij (wil je wel/geen cursus volgen, borstvoeding geven en kolfapparaat vergoedt krijgen ect.ect.). Ik zou adviseren eens bij je eigen polis naar de verschillende pakketten te kijken 😊

12 dagen geleden

Reactie op Lisaa1993

Ik heb bij de vorige zwangerschap naar mijn eigen verzekering gekeken (zit ...
Ik heb dit bij het zilveren kruis ook gedaan. De kosten kwa zelf betalen kraamzorg en dergelijke kwamen hoger uit met zelf betalen dan het bedrag dat we extra betaalden voor de verzekering. Kwestie van plussen en minnen.

12 dagen geleden

Ik zit bij ASR, tot nu toe super goed bevallen. Maar zoals eerder gezegd: kijk vooral naar wat bij jou past. Uit ervaring zou ik je aanraden vooral te kijken naar de vergoeding van eigen bijdrage kraamzorg (uit mijn hoofd €5,10 per uur, met minimaal 24 uur betaal je dus al meer dan €100 zelf zonder aanvullend pakket), (bekken) fysiotherapie en een eventueel een zwangerschapscursus. Daarnaast vergoeden aanvullende pakketten vaan ook weer anticonceptie voor na de bevalling. Ook kun je je eigen risico zo laag mogelijk zetten zodat je bij een ziekenhuisbevalling niet veel zelf hoeft te betalen.

11 dagen geleden

Zou even meer het einde van het jaar afwachten En je overwegingen maken Waar wil je bevallen? Ga je borstvoeding geven? Kraamzorg vergoeding? Misschien meer fysiotherapie nodig Ene aanvullende verzekering is de andere niet en de inhoud van de verzekering verschilt per jaar en die zijn nog niet bekend volgens mij

11 dagen geleden

Ik zit nu bij FBTO en daar kun je op geen enkele manier extra verzekeren voor zwangerschaps/bevallingszaken, dus ik ga sowieso overstappen. Mn schoonzusje zat toen bij Menzis met pakket 2 oid, dus ik denk dat ik dat ook ga doen. Ga echt heel veel meer betalen, maar ik had dan ook de allergoedkoopste zo'n beetje, dus valt niet echt onderuit te komen dan denk ik. Heb dan liever toch zoveel mogelijk vergoed, je weet ook nooit hoe alles loopt en hoeveel zorg je nodig hebt, of nog fysio achteraf of begeleiding op dit en dat...

11 dagen geleden

Ik zit bij menzis met pakket 3, met een restitutiepolis (1 van de weinigen die dat nog doet waardoor het duur is maar wel alle plekken vergoed worden). Ik wilde graag overal terecht kunnen waar nodig en er wordt echt veel vergoed uit de aanvullende verzekering erbij.