13 Reacties

20 dagen geleden

Bio oil🙃 ben vanaf week zes begonnen

20 dagen geleden

Moeten hoeft niet! Het helpt in ieder geval niet striae tegengaan. Alleen doen als je het fijn vindt om jezelf in te smeren. Ik smeer mezelf nooit in met lotions of crèmes en heb daar vorige zwangerschap ook geen problemen mee gehad.

20 dagen geleden

Nog niet, maar ik ben van plan vanaf 12 weken de Burts bees mama te gebruiken!

18 dagen geleden

Bio oil met een paar druppels hyaluronzuur.

18 dagen geleden

Waarvoor? Striae kan je niet tegenhouden 😅

18 dagen geleden

Ik ben erachter gekomen dat de zeep die ik gebruik om mijn gezicht te wassen (al jaren hetgeen dat het beste werkt met mijn onrustige, soms onzuivere huid) ook vitamine A bevat. Het gaat om Afrikaanse Zwarte Zeep, echt fijn spul. Ik ga het volgende week ook aan de verloskundige vragen of het kwaad kan (en in de tussentijd even stoppen), maar vroeg me af of iemand hier meer van weet? Het is natuurlijk wat anders dan een multivitamine met hit A erin slikken of een crème die intrekt, maar komt wel in contact met je huid.. en als vervolg, hebben jullie goede, natuurlijke alternatieven? Ik woon ergens waar heel hard water uit de kraan komt, alleen met water wassen is voor mijn huid echt geen optie.

18 dagen geleden

Ik dacht dus als je vroegtijdig insmeert dat je striae kon tegenhoudenn😅

18 dagen geleden

Reactie op SanneSanneL

Ik ben erachter gekomen dat de zeep die ik gebruik om mijn gezicht te wasse ...
Je hebt van weleda 100% natuurlijke producten. Kan misschien een optie zijn. Om eerlijk te zijn heb ik daar niet eens opgelet bij mijn verzorgingsproducten 😅

18 dagen geleden

Reactie op sseeeddha

Ik dacht dus als je vroegtijdig insmeert dat je striae kon tegenhoudenn😅
Nee helaas, dat is een fabeltje. Maar kijk eens naar je moeder of evt zussen als je die hebt. Hebben zij striae, dan is de kans heel groot dat jij ze ook krijgt. Hebben zij dat niet, dan kun je ook gespaard blijven, maar ook geen garantie. Het insmeren is meer voor je eigen gevoel dan dat je iets tegen kunt houden. Je kunt er wel fijn een bewust momentje van maken om jezelf en babybuik te verwennen.

18 dagen geleden

Reactie op sseeeddha

Je hebt van weleda 100% natuurlijke producten. Kan misschien een optie zij ...
Dankjewel, dat is een goede, ga ik eens naar kijken! Ja ik bedacht het me opeens .. vind gevoel alsof je echt elk aspect van je leven onder de loep moet nemen om alle adviezen zo precies op te volgen wel intens, ondanks dat het natuurlijk belangrijk is

18 dagen geleden

Ik smeer zelf wel vanaf het prille begin. (Nu bijna 10 weken) met de andere zwangerschappen ook altijd gedaan. Het helpt echt wel als je huid goed gehydrateerd is. Kan dan gewoon meer rek aan zonder scheuren en dus straie. Mijn moeder heeft nooit gesmeerd en erg veel straie gekregen. Mijn oma (moeder van mijn moeder) heeft wel altijd gesmeerd en geen straie. Ik heb het heel lichtjes op mijn heupen, maar verder niet. En heb 2x echt mega buiken gehad. Dus ben daar erg blij mee. Ook goed water drinken helpt.

18 dagen geleden

Ik heb me echt bijna nooit ingesmeerd en had bij me eerste zwangerschap geen striae, het is ook genetisch dus als het bij je moeder/zussen/oma’s is voortgekomen is de kans groter dat het bij jou ook gebeurd. Insmeren om het te voorkomen is een fabeltje wel goed om in te smeren om de huis van je buik wat soepeler te maken want het kan wel flink gaan jeuken als je buik gaat groeien 😵‍💫

18 dagen geleden

Reactie op Oumayma

Ik heb me echt bijna nooit ingesmeerd en had bij me eerste zwangerschap gee ...
Ojaa dat is een goede tip ieder geval thankss🥰