5 Reacties

één dag geleden

Hey, zit er niet al vitamine D in je zwangerschapsvitamines van Davitamon? Zie wel dat je geen dubbele dosis gaat slikken en je teveel binnenkrijgt. Ik zou zelf stoppen met Davitamon want ze staan er om bekend te weinig dosering te bezitten dan beschreven op de ingrediënten lijst. Heb je echt vitamines nodig, naast D en visolie? Want opzich hoef je geen vitamines bij te slikken, buiten D en visolie, als je verder goed en afwisselend eet.

één dag geleden

Zou btw even langs de apotheek gaan en voor meer info vragen mbt vitamine D en zwangerschap.

één dag geleden

Reactie op Maddie95

Hey, zit er niet al vitamine D in je zwangerschapsvitamines van Davitamon? ...
Ja zit idd vitamine D in, maar de verloskundige heeft geadviseerd om bij te gaan slikken.

één dag geleden

Als er alleen vitamine d op staat kan het een combi van vitamine d2 en d3 zijn of alleen d2. Vitamine d3 wordt beter door je lijf opgenomen, maar de vitamine d parels die je hebt kun je prima nu gewoon gebruiken en als het potje leeg is koop je weer d3. Ik slik ook al jaren extra vitamine d naast de vitamine d die in mijn multivitamine zit. Voordat je een teveel aan vitamine d binnenkrijgt mag je echt héél veel hebben (>100 microgram/4000IE) èn extra vitamine d tijdens de zwangerschap kan zeker geen kwaad. Je kunt dit dus gewoon nemen naast je multivitamine.

één dag geleden

D3 is beter opneembaar. Zeker in combinatie met k2. Ik moest dit ook gaan slikken van mijn verloskundige vanwege een tekort.