11 Reacties

4 dagen geleden

Hey, wat balen zeg! :(. Hier drinkt ze nog zo een 6 - 8 keer per dag. Ze krijgt nu sinds ze 6 maanden is in de ochtend 1 fles kunstvoeding (150 + 5) ik kolf die voeding dan, dat is vaak rond de 100-130 ml. Niet genoeg voor een fles voor haar, maar als ik dan op de dag nog een keertje tussendoor kolf heb ik een fles. Naar de opvang krijgt ze 3 flessen mee (1 kv en 2 bv), ik kolf dan 3 keer op werk en heb daar vaak net 2 flessen mee. Zo kom ik iedergeval goed uit met voorraad voor opvang dagen en af en toe wat in de vriezer. Hmm andere tips als wat je al hebt geprobeerd om productie op te hogen heb ik helaas niet... wellicht medicatie via huisarts?

4 dagen geleden

Reactie op Sunn1234

Hey, wat balen zeg! :(. Hier drinkt ze nog zo een 6 - 8 keer per dag. Ze ...
Oh sorry en de flessen bv die ze meekrijgt is 150. Die drinkt ze ook met gemak leeg, maar is (meestal) wel tevreden erna.

4 dagen geleden

Eerste wat ik denk is 'waauw' dat is een grote fles. Mijn. Dochter is 7 maanden en krijgt twee flesjes van 100ml mee. Heb je met de formule al eens uitgerekend hoe groot normaal de flesjes 'moeten' zijn? Lichaamsgewicht x 100 : aantal voedingsmomenten (bv+vast) Is logisch dat hij niet genoeg heeft bij jou als hij die porties gewoon is. Geven ze het flesje therapeutische? Heeft hij niet gewoon nog zuigbehoefte? Hoeveel kolf je af overdag? Om je productie te verhogen gebruik ik ook fenergriek en eventueel inmodium ( dit is is op voorschrift). Anderzijds powerkolven, rusten en indd veel water drinken.

Reactie op Grilsmom

Eerste wat ik denk is 'waauw' dat is een grote fles. Mijn. Dochter is 7 ma ...
Twee flesjes van 100 ml lijkt mij juist wel weer heel weinig? Mijn dochter (6.5 maand) drinkt overdag bij de oppas/opvang zo tussen de 400 en 550 ml afgekolfde melk. Ts: je kan ook de hapjes opschroeven? Wat krijgt hij nu aan eten?

4 dagen geleden

Reactie op VerfijndeKoraalrif979821

Twee flesjes van 100 ml lijkt mij juist wel weer heel weinig? Mijn dochter ...
Ze komt nog steeds bij dus ik maak me geen zorgen. Ze krijgt halfuurtje na een fles een portie vaste voeding (50gr ongeveer) en er wordt nog bv ondergedaan.

4 dagen geleden

Ik kolf fulltime ivm hevige reflux. Onze dochter krijgt 4 flessen van 180/190 ml per keer, ingedikt met johannesbroodpitmeel. Dus ze drinkt ongeveer 750 ml borstvoeding per 24 uur. Soms komt ze snachts nog om even kort te drinken, dat is dan wel live aan de borst. Ik kolf sinds kort 4x op een dag, eerder 5x. De eerste kolf sessie in de ochtend heb ik ongeveer 250/300ml. De sessies daarna ongeveer 150 per keer. Ik red het eigenlijk precies op dit moment.

4 dagen geleden

Wauw wat veel verschil bij iedereen zo te lezen.. onze dochter heeft nog nooit kunstvoeding gehad tot nu toe, ze is nu een half jaar oud. Wij geven vaak 2 flesjes van 140-150 mee naar de opvang en dan voed ik live kort voordat ze er naartoe gaat en ook wanneer ze terugkomt. Als het iets minder mooi uitkomt qua tijden dan krijgt ze 3 flesjes mee. Tot kortgeleden kreeg ze vaak 130 per fles, maar toen gaf de opvang aan dat ze nog hongerig leek daarna. We geven ook wat groente hapjes tussendoor, maar dat was echt nog weinig, oefenhapjes. Wordt nu iets meer en ben ik nog zoekend in hoeveel en hoe vaak. In totaal drinkt ze vaak 5x per dag borstvoeding live of fles. Ik kolf op mijn werk 2x. Voordeel is dat ik dan beide kanten kolf en mijn dochter drinkt zelf (bijna) altijd maar 1 kant, dus dan heb ik automatisch al meer stimulatie met kolven en red ik het in 2 kolf sessies. Ik kolf nu vaak wel zeker 20 minuten per keer zodat ik net iets meer productie heb, zo rond de 150 per keer.

Reactie op Grilsmom

Eerste wat ik denk is 'waauw' dat is een grote fles. Mijn. Dochter is 7 ma ...
Dankje! Ja heb de formule gebruikt. Hij weegt al 9,5 kilo dus dat komt neer op 950 ml eigenlijk.. daar is bijna niet tegenop de kolven😅 Ik lees dat het bij iedereen zo verschilt. Ik kijk dus maar vooral naar wat zijn behoefte zijn en als dat niet meer met bv lukt stapt ik (deels) over op kv en probeer ik meer hapjes aan te bieden
Ik herken het wel met de oudste die ik 2 jaar bv heb gegeven en de jongste onlangs ook een dag of 3, dat mijn productie even niet helemaal toereikend was. Het lijkt bij mij een beetje een fase, ik heb ontzettend goede productie maar het lijkt dan dat ze met een groeispurt of wat dan ook, ineens wat meer honger hebben dat ze na een voeding nog niet helemaal voldaan zijn en mijn borsten al bijna leeg. Ik blijf dan wisselen van kant, dus soms links rechts links recht tijdens 1 voeding. Of wat langer laten tutteren aan 1 kant en dan wachten tot nog een toeschietreflex volgt. En vaker de borst aanbieden. Bij mij loopt de productie dan na een aantal dagen wel weer op 1 lijn met de vraag. Hier idem, soms drinkt hij op de opvang uit een flesje maar 90cc en dan weer ineens 170cc met gemak. Soms niks over te zeggen met kindjes die uitsluitend bv krijgen. Hij is verder ‘gemiddeld’ qua grootte. Ik laat ze op de opvang gewoon zo veel geven als hij op kan, ik heb daar een voorraadje melk in de vriezer gelegd. Met kolven heb ik zelf niet zoveel moeite, nu kolf ik vaak 2x tijdens mijn werk beide borsten tegelijk met een opbrengst van 300ml per kolfsessie totaal denk ik. Maaar, er wordt wel gezegd dat kolven toch altijd anders is in hoeveelheid dan live voeden. Live voed ik hem vaak nog wel 10 keer per 24 uur. Snachts slaapt hij ook wel naast me dus de borst geven is dan makkelijk dus ook zeker 4 nachtvoedingen die ook zorgen voor een blijvend hoge melkproductie. Kv bijgeven zorgt altijd voor minder productie bij jou, je mist immers dat voedingsmoment. En als productie een issue is zou ik juist proberen niet te gaan bijvoeden omdat je het probleem dan in stand houdt. Voor mij klinkt het alsof je kindje tijdelijk meer behoefte heeft en je lichaam misschien nog even moet bijbenen. En hoeveel water drink je? Ik drink echt wel 3 liter water en kruidenthee, dat is best flink maar merk dat ik het echt wel nodig heb. Ohja je kan ook gratis bellen met La Leche League, ken je hun website al? Super fijne en goede informatie Ik wens je heel veel liefs en succes met het grote borstvoedingsavontuur! Hopelijk loopt het weer snel zorgeloos ❤️✨

13 uur geleden

Welke maat speen gebruiken ze op de opvang? Bij bv wordt geadviseerd altijd de kleinste (xs) te gebruiken. Dan doen ze langer over een fles en kunnen meer zuigbehoefte bevredigen. Succes! Hopelijk loopt het snel weer!

Reactie op KleinWonder88

Welke maat speen gebruiken ze op de opvang? Bij bv wordt geadviseerd altijd ...
Dit! Kleinere speen en daarnaast therapeutisch voeden