10 Reacties
één maand geleden
Hi, ja in mijn vorige zwangerschap heb ik dit gehad! Ik zou toen een contract voor onbepaalde tijd krijgen, maar mijn baas had besloten me toch nog met een jaar te verlengen ipv contract voor onbepaalde tijd. Inmiddels ben ik nog steeds bij de zelfde werkgever en heb ik nu wel mijn contract voor onbepaalde tijd
één maand geleden
Echter had ik toen ook een collega die zwanger was (zou komen om mij te vervangen in m’n zwangerschapsverlof en vertelde toen dag na het einde van haar proeftijd dat ze al 13 weken zwanger was) haar contract is uiteindelijk niet verlengd. Maar dit had meerdere redenen, waaronder dat ze haar werk ook niet goed deed. Ik denk dat zolang je gewoon goed bent in wat je doet je je geen zorgen hoeft te maken
één maand geleden
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik een contractverlenging net voor mijn verlof gekregen. Had zoiets van als ze het niet verlengen kan ik na mijn verlof zo weer ergens anders aan het werk. Op de situatie heb je namelijk toch geen invloed behalve je werk gewoon goed uitvoeren.
één maand geleden
Heel herkenbaar! Mijn jaarcontract eindigt op de uitgerekende datum 😅 Zeker sinds de aangekondigde bezuinigingen maakte ik mij wel zorgen. Gisteren heb ik het aan mijn leidinggevende besteld (spannend!). Ze vond het heel leuk voor mij: "risico van een jonge vrouw aannemen". Ze zei dat ze geen garanties kon geven wat betreft jaarcontract, maar ik moet mij niet al te veel zorgen maken.
één maand geleden
Reactie op Nirma
Heel herkenbaar! Mijn jaarcontract eindigt op de uitgerekende datum 😅 Zeke ...
Aah! Zo is het wel, maar blijft spannend. Ik heb het 2 naaste collega’s verteld, omdat ik in begin veel moest overgeven. Dus ook op het werk was het lastig te verzwijgen. Die zeggen beide dat ze gek zijn als ze mijn contract niet gaan verlengen. Eerlijk was ook niet bang voor tot dat we nieuwe leidinggevende hebben gekregen. Ach ja zullen het zien. Maar wel fijn andere verhalen te horen
één maand geleden
Ik had een collega die pas 4 maanden voor de bevalling had aangegeven dat ze zwanger was, omdat ze bang was voor het contract. Maar ik had ook een andere collega die in dezelfde situatie zat, het met 3 maanden zwanger aangaf en toen gewoon haar contract verlengd kreeg nadat ze al met zwangerschap was. Het kan echt heel wisselend zijn. Ik zou eerst ook even kijken of een met een HR persoon of iemand van de vakbond ofzo kan praten. Gewoon wat vragen stellen ''als ik zwanger zou willen worden..." en kijken of ze aan jou kant staan.
één maand geleden
Reactie op tenetennba
Ik had een collega die pas 4 maanden voor de bevalling had aangegeven dat z ...
Zwangerschapsverlof*
één maand geleden
Mijn contract verloopt 31 december. Mijn leidinggevende heeft al wel uitgesproken om de intentie te hebben om mij een contract voor onbepaalde tijd aan te bieden. Ikzelf ben in december nog 2 weken vrij. Dus eigenlijk moet ik binnen 7 weken wel weten waar ik aan toe ben. Ik ben nu 10 weken zwanger, na m'n 13 weken echo ga ik vertellen dat ik in verwachting ben.
één maand geleden
Staat nu een artikel hier op 24baby over je rechten op het werk bij zwangerschap, misschien heb je daar iets aan!