180 Reacties
3 maanden geleden
Fijn dit clubje om elkaar te kunnen steunen ❤️
Zelf ben ik voor de 3e keer zwanger, maar in februari en april dit jaar een vroege miskraam gehad rond de 5 weken. Heel spannend dus of het nu goed blijft gaan.
Ik heb in juni was basisonderzoeken gehad bij de gynaecoloog en daar kwam niks uit.
Terugkijkend op de periode zat ik toen zelf in een heftige periode met mantelzorg voor mijn ouders. Hier hebben we hard aan gewerkt om de stress te verminderen en ik ben naar een diëtist geweest voor een voedingsplan dat er op gericht om gezond zwanger te worden en blijven.
Deze zwangerschap voelt tot nu toe heel anders in de goede zin. Of de veranderingen in mijn leven daar aan bij hebben gedragen weet ik niet, het kan deze keer natuurlijk ook gewoon echt toeval zijn.
We mochten een vroege echo inplannen en deze staat nu op 10 september.
3 maanden geleden
Reactie op Fenna.91
Fijn dit clubje om elkaar te kunnen steunen ❤️
Zelf ben ik voor de 3e kee ...
Ik ben ook voor de 3de keer zwanger! Begin december een vroege miskraam met 5 weken en daarna meteen weer zwanger geraakt. Dit eindigde helaas in een missed abortion die ik met ruim 9 weken op een natuurlijke manier verloor.
In juli bloed en cytogenetische onderzoeken laten doen en daar is niets uitgekomen. Wel weet ik inmiddels zo'n twee jaar dat ik endometriose heb en eerder dit jaar adenomyose vast gesteld.
We hebben 9 september de eerste echo met 6 +3 weken. Hoever ben jij met je eerste echo?
Voor mij voelt de zwangerschap nog niet heel anders, maar blijf er wel heel neutraal en realistisch in staan. De tweede zwangerschap was ik erg angstig door de eerste miskraam en ik denk dat dat niet bevorderend heeft gewerkt voor het verloop. Ik probeer dat nu echt te vermijden :)
3 maanden geleden
Reactie op F-L-O-O-R
Hi!
Ik hoop hier wat steun te kunnen vinden. Wij zijn op vakantie. Gistere ...
Ik snap je helemaal, wij zijn ook op vakantie. Omdat ik het ontdekte op vakantie en me lamlendig voelde en me na het verlies weer wat beter voelde ben ik er wel oké onder maar natuurlijk had ik dit wonder willen voldragen. Het is oneerlijk😞 hoe lang duurde je vakantie nog en zijn jullie vertrokken?
3 maanden geleden
@floortje2525
Wat ontzettend verdrietig. Veel sterkte ❤️
@Anne86B
Wat een rollercoaster moet het dan zijn voor jou nu. Hoop zo voor je dit kindje mag voldragen. Dat wens ik natuurlijk iedereen hier toe.
Op 10 september ben ik ergens tussen de 6 en 7.
7+1 vanaf laatste menstruatie dag gerekend maar als ik de (vermoedelijke) ovulatie aanhoud dan zal het 6+2 zijn, was redelijk laat deze keer namelijk.
3 maanden geleden
Reactie op APL92
Ik snap je helemaal, wij zijn ook op vakantie. Omdat ik het ontdekte op vak ...
Wij zitten nog tot zondag op de camping. Maar de vreugde is wel een beetje weg. Ik kan niet echt huilen, maar echt een leeg gevoel en wel verdriet. Want we waren zo blij dat het in 1x gelukt was. Maar ik zei wel al snel tegen mijn man het voelt anders dan de eerste keer, wat als het een miskraam wordt..
2 maanden geleden
Hier al 4x tussen de 4 en 5 weken. Vroeg dus, maar het maakt me wel megaonzeker nu ik eindelijk die positieve lijnen weer heb. Ook al zijn ze nog nooit zo donker geweest als de keren dat her misging. Door de vorige ervaringen gaat je hoofd zo in de weg zitten.. ook al voelde het nu meteen als "dit is hem!". Ik hoop het zo, maar die eerste twee echo's afwachten,..wat een lange tijd. Gelukkig gaan we zo op vakantie en neem ook bewust geen testen mee. Ze zijn donker genoeg. Punt. (Vertel ik mezelf dan maar 🥲)
2 maanden geleden
Reactie op wickey
Ik wil hier zo graag in meegaan, m'n hoofd zegt het 100x, maar ben er nog n ...
Nee echt hoor... ik test normaal met easy@home en doe nu 1x kruidvat en die is ineens de helft lichter. Nu ben ik helemaal bang weer...
2 maanden geleden
Reactie op babysparkles
Nee echt hoor... ik test normaal met easy@home en doe nu 1x kruidvat en die ...
Oh.. mn eigen merkje geeft nu gewoon die almost-knaller 🥺 stomme kruidvat.
2 maanden geleden
Reactie op babysparkles
Nee echt hoor... ik test normaal met easy@home en doe nu 1x kruidvat en die ...
Ik heb juist dat Telano knaller geeft en easy@home wat lichter blijft. Het testen maakt je soms echt knettergek! Ik heb er zelf ook last van, maar probeer vertrouwen te hebben in je lichaam! Het komt echt goed ☺️
2 maanden geleden
Reactie op Tesvdb
Ik heb juist dat Telano knaller geeft en easy@home wat lichter blijft. Het ...
Ja we kunnen het, jij ook succes in deze wachttijden! 🥰
2 maanden geleden
Heel herkenbaar! Ik ben nu 4+4 en bij ieder krampje en steekje in mijn buik verwacht ik bloed als ik naar het toilet ga. Zo frustrerend 😭 Ik heb in het begin ook heel obsessief getest om te kijken of mijn testen opliepen. Na mijn digitale cb test met een uitslag van 2-3 weken ben ik gestopt met testen. Dat geeft mij nu wel rust ipv steeds naar die streepjes te turen ….