21 Reacties

24 dagen geleden

Ik heb 8 maanden geleden een spoedkeizersnede gehad na een mislukte inleiding. Ik kon de eerste 3 dagen helemaal niks. Ik heb echt veel pijn gehad. Bij het idee dat ik dit over 7 maanden weer moet en weer zoveel pijn ga hebben, krijg ik al de rillingen. Daarbij kreeg ik een allergische reactie van de ruggenprik. De kans bestaat dat mijn volgende KS onder narcose moet.. Ik vind het dus een enorm moeilijke keuze

24 dagen geleden

Hoi, ik weet eerlijk gezegd niet wat ik wil. Ik had ook ong 12 uur weeën en werd een sk, omdat zuurstof gehalte van onze zoon daalde. Lag toen wel opgenomen voor pre-eclampsie. Wil het denk ik natuurlijk proberen, maar wel met een uiterste datum voor ks of op tijd inleiding met angst voor weer pre-eclampsie en weer een bevalling die alles is wat ik verschrikkelijk vind. (Verplicht moeten liggen op bed is niet mijn manier van pijn opvangen)

24 dagen geleden

1e bevalling werd spoedkeizersnede. Wilde ik niet maar alle alternatieven waren inmiddels op. Bevalling 2 en 3 vaginaal. Deze keer wil ik ook weer vaginaal bevallen. Ik vond het herstel zoveel fijner bij een natuurlijke bevalling.

24 dagen geleden

Ben ‘blij’ te lezen niet alleen te zijn die de keuze zò moeilijk vind 😕

24 dagen geleden

Wil sowieso het kindje laten bepalen wanneer die wilt komen en het niet plannen en hoop echt op een natuurlijke bevalling. Bij mijn vorige bevalling ivm feutale nood sk gehad. Vond herstel wel heftig. Ben erg benieuwd hoe de zwangerschap bij jullie voelt? Ik heb nu af en toe wel krampjes die ik bij mijn vorige zwangerschap niet had. Maar lijkt me ook niet gek want er zit een litteken en er komt spanning op te staan. Hebben jullie daar ook last van?

24 dagen geleden

Ik vind het heel moeilijk, ik had na circa 20 uur ook een spoed keizersnede. Vliezen waren al meer dan 48 uur gebroken en ik had toen 39 graden koorts dus waren ze bang voor infectie. Ontsluiting bleef uren lang hangen op 9,5cm ondanks hoge dosis synthetische oxytocine. Zat continue in een weeënstorm, het was een regelrechte nachtmerrie. Kindje was uiteindelijk 10 pond dus het was sowieso maar de vraag of het allemaal was gelukt op de natuurlijke manier. Na de keizersnede ruim 4 liter bloed verloren doordat de placenta (door groot kind) een grote wond had achtergelaten en de baarmoeder wilde niet samentrekken. Vervolgens lag ik op de IC en de baby op de neonatologie. Dus ik twijfel heel erg of ik niet liever voor een geplande keizersnede ga zodat je gewoon van tevoren weet wat er gaat gebeuren, ondanks het pittige herstel.

24 dagen geleden

Ik weet niet of jullie hier op zitten te wachten maar ik heb bij mijn eerste een geplande keizersnede gehad (ivm stuitligging). Het herstel was natuurlijk pittig, maar voorafgaand ging in complete rust. We wisten dat we ons op de geboortedag om 7:15 moesten melden, 1,5 later is onze zoon geboren. Ik weet nog niet waar ik nu voor kies, maar als je kijkt naar gepland vs spoedkeizersnede gun ik iedereen de stressloze start die ik had (al was het natuurlijk wel spannend).

24 dagen geleden

Ik heb in 2019 een spoedkeizersnede gehad met 30 weken omdat ik pre eclampsie had. Ik heb bij mijn vorige bevalling getwijfeld maar toch gekozen voor een geplande keizersnede en dit is me zo erg mee gevallen. Het ging heel relaxed en mijn herstel ging ook goed. Nu bij mijn derde ga ik weer voor een geplande keizersnede kiezen

24 dagen geleden

Ik moet wel zeggen ik sport heel erg veel en ben ook gelijk de avond na mijn keizersnede uit bed gegaan en proberen te lopen, ik ben na 24 uur ook gelijk naar huis gegaan en zo veel mogelijk mobiel gebleven en denk dat daarom mijn herstel ook zo snel is gegaan. Dit is natuurlijk voor iedereen anders maar ik denk wel dat dat bijdraagt eraan.

24 dagen geleden

Reactie op 28Annnnn

Wil sowieso het kindje laten bepalen wanneer die wilt komen en het niet pla ...
Daar heb ik idd ook last van! Bij mijn eerste zwangerschap had ik tot ong 16 weken menstruatiepijn dat heb ik nu helemaal niet maar wel een ander soort ‘buikpijn’ kan het niet goed thuisbrengen maar denk idd dat het door het litteken komt

24 dagen geleden

Ik volg! Ook een keizersnede gehad, 3 jaar geleden ivm stuitligging. Ik vind het nu zó lastig.. wat als je litteken scheurt.. ben wel benieuwd naar de adviezen straks

24 dagen geleden

Reactie op babyjune12345

Ik volg! Ook een keizersnede gehad, 3 jaar geleden ivm stuitligging. Ik vin ...
Bij mij vroeg de vroedvrouw al hoe ik er op dit moment over denk.. vind het best vroeg maar idd moet je er al over nadenken aangezien je zelf wel helemaal overtuigd wil zijn van je keuze. Ik zou nu kiezen voor een keizersnede aangezien ik wel even genoeg heb van trauma’s, maar zie zò tegenop tegen dat herstel

23 dagen geleden

Reactie op Tante Ess

Ik vind het heel moeilijk, ik had na circa 20 uur ook een spoed keizersnede ...
Het lijkt alsof ik dit heb geschreven, ik heb dit ook gehad en na bijna 5 jaar weer nu 9 weken zwanger. Ik wil denk ik toch een geplande keizersnede of inleiden met 38 weken. Nou zei de verloskundige dat inleiden nie kan, vanwege de littekens ofso. Maar ik heb de tijd tot 20 weken om na te denken wat ik wil.

23 dagen geleden

Ik heb 11 maanden geleden ook een spoedkeizersnede gehad. Halverwege de bevalling bleek dat de navelstreng naar buiten was gekomen, dat geeft accuut levensgevaar voor het kindje dus ik werd onder narcose gebracht en binnen 20 minuten was de baby er. Heb dat vooral mentaal als heel heftig ervaren, de paniek, zelf niks meekrijgen van de geboorte en dat eerste uur missen. Het fysieke herstel vond ik wel te doen, ondanks dat mijn litteken nog steeds niet helemaal rustig is. Ik wil denk ik wel voor een geplande keizersnede gaan. De angst dat een natuurlijke bevalling mis gaat is groot bij mij, en ik heb behalve het traumatische deel van de spoed en de narcose eigenlijk geen nare ervaring met een keizersnede.

23 dagen geleden

Hier ook na 12 uur een sk ingezet moeten worden. Ik vond het herstel extreem zwaar. Nu ik al een dametje van 1,5 heb rondlopen is mijn hoop op een natuurlijke bevalling. Dit ook omdat ik dan het gevoel heb dat mijn kindje zelf kan aangeven wanneer het er klaar voor is.

23 dagen geleden

Ik heb dit ook meegemaakt was een bacterie bij de ballon ingebracht en daardoor doodziek en niet kunnen bevallen. Ik vond het herstel ook HEEL ZWAAR. Ik merk dat ik best wel veel negatieve emoties heb deze zwangerschap omdat ik bang ben hoe het zal gaan dit keer. Hebben jullie trauma therapie gehad? Goeie gesprekken met verloskundige hierover? Of iets anders?

22 dagen geleden

Reactie op SuzanDeadman

Ik heb dit ook meegemaakt was een bacterie bij de ballon ingebracht en daar ...
Ik heb emdr therapie gehad om de bevalling te verwerken.

20 dagen geleden

Reactie op Laulau1985

Ik heb emdr therapie gehad om de bevalling te verwerken.
O wauw! Hoe werkte dit voor je? ❤️

20 dagen geleden

Hier ook een spoedkeizersnede gehad in 2021. Mijn bevalling was eerder die dag spontaan begonnen (gebroken vliezen), maar ik bleek te smal voor mijn kindje. Mijn zoontje bleek na de bevalling heel erg ziek en moest meteen voor een week aan het infuus. Nu zwanger van nummer 3 en van zodra het ter sprake komt, opteer ik deze keer voor een geplande keizersnede. Baby 1 is wel op een natuurlijke manier geboren, maar woog maar 2,500kg.

20 dagen geleden

Ik heb bij mijn zoontje na een zwangerschap van 40+4 weken ook een spoedkeizersnede gehad. Had hier totaal geen rekening mee gehouden omdat alles goed en voorspoedig ging. Maar na 3,5 uur persen, zonder persweeen (en wee opwekkers) en een hartslag die minder werd bij baby hebben ze toch gekozen voor een spoedkeizersnede. Daar werd wel duidelijk waarom mijn zoontje niet via de normale uitgang kwam : hij was 4888 kilogram en 57cm ZONDER ZWANGERSCHAPSSUIKER! . Nou weer 8+5 zwanger en ik ben beetje in dubio. Ik wil heel graag natuurlijk bevallen maar met zulke grote babies zie ik daar enorm tegenop en wil ik liever een geplande keizersnede. Ik ben wel bang voor herstel aangezien ik vorige keer echt pas na 8 weken zei dat ik mij enigszins “normaal” voelde. Hoe hebben jullie het herstel ervaren?