8 Reacties

één maand geleden

Ik merk dat onze dochter na een dag opvang helemaal moe en overprikkeld is (ze heeft het wel super leuk) dus voor haar is het fijner om een dag tussendoor bij te komen en wat beter te slapen. Dus ik zou daarvoor kiezen!

één maand geleden

Ik breng mijn zoontje om de dag naar de opvang, hij vind het leuk maar ik merk dat hij toch wel echt moe is na een dag daar, dus dan kan hij om de dag weer eventjes thuis bijkomen

één maand geleden

Ik werk in de kinderopvang en ik zie dat bijv een woensdag of vrijdag makkelijker een plek te bemachtigen is dan bijv een maandag, dinsdag of donderdag. Wat sommigen ook doen, is bijv alle werkdagen aanvragen en als zij erover uit zijn welke dag zij aan ouderschapsverlof opnemen dan weer die dag eraf halen. Houdt dan wel rekening mee dat misschien dat plekje daarna niet meer terug te krijgen is. Ik merk zelf bij mijn kinderen dat 2 dagen achter elkaar wel de max is. Ondanks ze tussendoor slapen is zo’n dag ontzettend intens voor die kleine humpies 🤍.

één maand geleden

Ik zou het verspreiden, zodat je kindje niet twee hele drukke dagen achter elkaar heeft. Ik werk zelf ook in de kinderopvang, en die dagen zijn vol prikkels voor de kindjes dus best druk!

één maand geleden

@allen Oops ik heb het verkeerd uitgelegd denk ik. Ons kindje gaat sowieso maar 1 dag naar de opvang en andere dagen naar opa/oma of is papa vrij. Maar mijn vraag of het voor mij (en het kindje) fijner is om 2 dagen achter elkaar vrij te zijn of dat ik dus de dinsdag en donderdag vrij ben.

één maand geleden

Denk dat het ook verschilt qua opvang. Maar je kan altijd je wensen uit spreken. Mijn zoontje gaat 2 dagen in de week naar de opvang, maandag en vrijdags. Indien nodig kan ie een extra dag eventueel. Derest van de dagen ben ik thuis of mijn man of we hebben wissel van wacht met werken. Wij bespraken het eerst op het werk welke dagen en alles en zodoende kan je dat bij de opvang weer aangeven. Mijn man en ik werken allebei fulltime en toch zo op deze manier kunnen regelen. 😊

één maand geleden

Reactie op DNLG

@allen Oops ik heb het verkeerd uitgelegd denk ik. Ons kindje gaat sowies ...
Voor mezelf vind ik twee losse dagen fijner dan twee dagen achter elkaar. Sommige fases vind ik erg pittig en dan ben ik blij dat ik na een dag weer even iets anders heb (werken)😅 En daarna vind ik het weer heerlijk om een dagje met mijn dochter te zijn😊

één maand geleden

Reactie op Pukkie5

Voor mezelf vind ik twee losse dagen fijner dan twee dagen achter elkaar. S ...
Ja dit kan ik mezelf ergens ook wel weer goed voorstellen. Ben nog steeds aan het twijfelen omdat ik anders wel zeker ben dat ik 2 dagen achter elkaar vrij heb (omdat ik dus ook 2 weekenden werk) Ik denk dat ik het af laat hangen van wat uitkomt op het KDV en op het werk. Bedankt voor je berichtje :)