23 Reacties
8 dagen geleden
Binnen een week lijkt me ook wel gek, maar ik heb wel iets vergelijkbaars. Net de termijnecho is mij verteld dat ik een achterliggende placenta had, maar met de 13-weken echo (2 weken later) lag hij meer aan de rechter voorkant. De echoscopist gaf aan dat de baarmoeder wat kan gaan draaien door de groei. Misschien dat dat bij jou dan ook het geval is?
8 dagen geleden
Hey, ik heb een laagliggende placenta. Hij ligt nu over mijn baarmoedermond. Mij is verteld dat het wel nog kan verschuiven dat het niet meer ervoor ligt. Maar ik weet niet of het echt heel ver kan verschuiven of maar een stukje
8 dagen geleden
Reactie op Slaatjeannie
Binnen een week lijkt me ook wel gek, maar ik heb wel iets vergelijkbaars. ...
Jaa kan dat dan binnen een week gaan draaien?
8 dagen geleden
Reactie op mel92!
Ik ook met de 13 weken achterliggend en nu met 15 weken voorliggend 😅
Jaa gek he, vorige week dinsdag was ik 13.5 en morgen ben ik 15 weken. Kan toch niet dat het binnen een week dan zo is
8 dagen geleden
Volgens mij kan de placenta zelf niet verplaatste, maar doordat je baarmoeder groter wordt kan hij dus wel bv meer naar boven gaan liggen omdat je baarmoeder ook hoger komt (net als ballon). Maar misschien kan als eerder gezegd je baarmoeder wel draaien, ik had het nog nooit gehoord
8 dagen geleden
Reactie op Lenorel
Volgens mij kan de placenta zelf niet verplaatste, maar doordat je baarmoed ...
Ik heb het ook nog nooit gehoort dit is mn tweede kindje, snap er niks van. Ik dacht ook huh kan toch nooot
8 dagen geleden
je placenta kan niet ineens van achterliggend naar voorliggend verplaatsen naar mijn idee. Ik heb twee keer een voorliggende placenta gehad en ik voelde bij de eerste met 18-19 weken voor het eerst ongeveer
de tweede met 14-15 weken dat komt omdat je dan al weet wat je moet voelen.
Pas vanaf 27 weken hoef je de baby frequent en dagelijks te voelen
8 dagen geleden
Reactie op K.Girlsmom
je placenta kan niet ineens van achterliggend naar voorliggend verplaatsen ...
Dat begrijp ik, met me eerste voelde ik het ook later en dit kindje voel ik ook. Maar het is me toch echt vertelt toestraks. Vorige week achterliggend en vandaag voorliggend. En voorliggende placenta kan dat kwaad alleen dat je volgens theorie je kindje minder snel moet voelen
8 dagen geleden
Reactie op Mividalocax
Dat begrijp ik, met me eerste voelde ik het ook later en dit kindje voel ik ...
Ja gek is dat. Een voorliggende placenta kan zijn dat de placenta aan de buikzijde ligt dus dat er tussen je buik en baarmoeder een stootkussentje zit namelijk de placenta. Dan voel je dus de schopjes later.
Of een voorliggende placenta in de trand van hij ligt voor de uitgang. Dat kan wel een potentieel ding zijn want dat betekend dat je niet vaginaal kunt bevallen en je een keizersnede kan krijgen. Ze houden de ligging gedurende de zwangerschap wel in de gaten omdat je vaak ziet dat de placenta nog wT kan opschuiven gedurende de zwangerschap waardoor hij niet over maar vlak naast de uitgang komt te liggen. Daarbij heb je gedurende je zwangerschap wat meer risico op bloedingen.
7 dagen geleden
Ja ik heb ook een voorliggende placenta nu en het is zo anders voel mijn mannetje zo dof vergeleken met mijn dochters. Hij ligt niet beneden echt op mijn buikwand. Het verandert niet veel meer de placenta heeft nu een plek gevonden en is daar gevestigd. Vind het zelf ook echt spannend vooral de bevalling ik wil absoluut geen keizersnee maar dat gaan we zien. Maar in het begin kon de placenta nog verplaatsen nu is het gevestigd. Derde baby en eerste keer placenta voorliggend. Vind het wel lastig 😥 dat mijn baby minder, anders tot bijna niet voel. Maar dat komt hopelijk snel weer terug. Week 11 zo druk en toen verschoof mijn placenta ik dacht dat het mis was. Maar nu snap ik wat er is veranderd.
7 dagen geleden
Reactie op denniese
Ja ik heb ook een voorliggende placenta nu en het is zo anders voel mijn ma ...
Dus hij blijft nu op zn plek? Je gaat nog groeien toch dan beweegt hy toch wel mee?
7 dagen geleden
Reactie op mel92!
Ja dat kan wel 😂
Omdat je buik groeit verplaatst de placenta dus ook. Pas ...
Ja oke maar niet in een week van achter naar voor toch😂 hij verschuift een paar cm😂
7 dagen geleden
Reactie op mel92!
Ja dat kan wel 😂
Omdat je buik groeit verplaatst de placenta dus ook. Pas ...
Echt? Dus het kan nog draaien? Ik voel mijn zoon zo lichtjes het maakt me zo onzeker 😞 ben blij dat ik de Doppler heb en hoor je bent lekker bezig maar ik mis het gevoel heel erg. Maar het zit echt dicht niet leuk 👎 maar als dat het ergste is en blijft mag ik niet klagen.
3 dagen geleden
Hier ook een voorliggende placenta. Na een fertiliteitstraject van vier jaar nu 16 weken in verwachting en wat zijn we blij. Maar sinds de negende week bloedingen en ook met flinke stolsels. Vind het soms erg angstig ook gezien ik bloedverlies aan iets negatiefs ben gaan koppelen afgelopen jaren. Nu bij de gynaecoloog onder behandeling en een coach voor begeleiding.
Merk dat ik vooral het werk erg lastig vind. Werk sinds vandaag op arbeidtherapeutische basis, omdat ik merk dat ik harder vloei als ik werk. Werk zelf als oncologieverpleegkundige en ben de hele dag in beweging. Merk dat ik het erg lastig vind om een stap terug te doen. Hoe doen jullie dit met werk?
3 dagen geleden
Hier ook een schuin voor liggende placenta die waarschijnlijk uiteindelijk meer naar de zijkant komt te liggen.
Je baarmoeder/placenta kan niet ‘draaien’. Hetgeen wat wel kan gebeuren is dat je placenta wat verschuift omdat je baarmoeder groeit en zich als het ware uitvouwt en dus groter word. Daarom kan de placenta nog wat veranderen van positie maar niet drastisch van voor naar achter gaan 😊
3 dagen geleden
Ik heb met 12 weken aan de vk gevraagd of de plaats van de placenta al bepaald kon worden. Dit wilde ze niet doen omdat er nog veel kan veranderen als je pas zo kort zwanger bent. Vk zei dat dit met de 13 weken echo pas definitief vastgesteld kan worden.