75 Reacties

22 dagen geleden

Wat gemeen van hem zeg. Sterkte en knap dat je voor jezelf en de kleine hebt gekozen. Jammer dat je voor de rest van je leven toch een soort van aan hem vast zit, maar het komt goed. Ik zou even wachten met hem rechten te geven mocht hij zich toch bedenken. Dat kan altijd nog als hij zich bewezen heeft.

22 dagen geleden

Hoi lieverd, ik ben door dit topic gescrolld. Heb een hoop goeie adviezen gelezen waar ik niets aanntoe te voegen heb. Ik wil je alleen via deze we heeeeel veel sterkte wensen❤️ P.s. nog een toepasselijke qoute van Elisabeth Kübler-Ross ‘Mensen zijn als glas-in-loodramen. Ze schitteren en stralen wanneer de zon schijnt, maar wanneer de duisternis invalt, is hun schoonheid alleen zichtbaar als er een licht van binnenuit schijnt.’ ❤️

22 dagen geleden

Hij laat nu zien hoe hij echt is, je komt er gelukkig nog 'op tijd' achter. Hij heeft nog geen gezag. Bedenk goed dat hij, als hij dat eenmaal heeft, 50/50 beslissingen mag nemen over jullie kindje, en dat niet gezegd is dat hij hem/haar anders zal behandelen als hij bij jou doet. Ik spreek uit ervaring hier. Je staat er nu misschien alleen voor maar dat blijft niet zo! Je kunt het🥰🥰🥰🥰🥰

22 dagen geleden

Hoi ik zelf word alleenstaande moeder. Dit was bij mij niet zo gepland,(gezien ik zo goed als geen kans had om zwanger te raken) maar mijn ex wil het niet en ga het ook alleen doen. Ik ben bijna 10 weken zwanger van mijn eerste kindje. De eerste weken vond ik het moeilijkste en heb dan ook flink wat af gehuild. Ook was ik bang dat mensen een oordeel zouden hebben over het alleen zwanger zijn, maar dit alles viel me reuze mee. Wel vind ik het mentaal erg zwaar en financieel maak ik me ook regelmatig zorgen, maar door er veel over te praten helpt dit mij. De spullen voor de baby ga ik tweedehands kopen en vind dat daar niks mis mee is. Nu heb ik vooral zin om het avontuur aan te gaan met deze kleine. Ik schrijf elke dag een verhaaltje op in een boekje voor de kleine. Waar ik van kan genieten, hoe mama zich voelt en waar mama tegen aan loopt. Dit voelt voor mij goed omdat ik soms het gevoel heb dat omdat er maar 1 ouder in het leven van deze kleine zal zijn, ik toch alle liefde en inzet wil tonen om een band te krijgen met de kleine Net als ik gaan jij het ook zeker redden dat weet ik zeker. Het zal zwaar worden en we zullen vaak vallen en opstaan, maar zolang we ons best doen en de liefde geven aan ons kindje gaan we hopelijk beide erg gelukkig worden. Je kan het🥰🌸

22 dagen geleden

Reactie op Jermaine 1993

Hoi ik zelf word alleenstaande moeder. Dit was bij mij niet zo gepland,(gez ...
Ik ben alleenstaande mama en van nummer 2 ook alleen we kunnen dit❤️

21 dagen geleden

Reactie op Sparklonn

Hij laat nu zien hoe hij echt is, je komt er gelukkig nog 'op tijd' achter. ...
Helemaal mee eens! Ik heb dit ook met mijn ex. Nu zwanger van de derde met een nieuwe partner en mn ex zit overal tussen. Ik mag niet verhuizen, ik mag m niet inschrijven op een bepaalde school, hij is het er nergens mee eens en heeft gedeeltelijk gezag.

21 dagen geleden

Meid, hij probeert op een nare manier iets af te dwingen. Misschien is het nog de schok maar een echte man laat je dit niet alleen doen zowel kan je het beter alleen doen 😘

21 dagen geleden

Ik meng met ook even in de discussie hoor. Correct me if I'm wrong: zin relatie was net uit, hij ging bij zijn moeder wonen, kreeg direct een relatie met jou en is bij jou ingetrokken Nu ben jij zwanger en dreigt hij dat hij weg gaat (terug naar zijn moeder?) maar komt niet verder dan dreigen? 1. Volgens mij heeft die vent helemaal geen zin om weer bij zijn moeder te wonen en vind hij het prima dat jij een woning voor hem hebt kunnen regelen 2. Waarom zou hij volgend jaar liefdevol een kind met je willen terwijl hij de zwangerschap nu het waard vind om het met je uit te maken? De zwangerschap maakt jou toch geen minder leuk mens? Hij wil alles naar zijn hand zetten. En het klinkt voor mij alsof hij dat op een enge manier doet. Overweeg om iemand op de hoogte te stellen wanneer je het hem gaat vertellen zodat diegene je veiligheid kan checken.

20 dagen geleden

Lieve meid, wat een nare situatie! Heb een beetje gescrollt door je berichten, maar ik zie enkel rode vlaggen bij hem! Bovendien kan hij jou niet dwingen tot abortus, is volgens mij verboden (als ik t goed begrepen heb) Laat deze oelewapper voor wat hij is, laat hem lekker terug gaan naar zijn moeder en kies voor je eigen geluk en je baby! Zo iemand die nu zegt: haal maar weg, anders ben ik weg, maar volgend jaar wil ik het misschien wel, is in mijn ogen niet meer dan iemand die alleen maar manipuleert en zichzelf belangrijker en beter vind dan wie dan ook in zijn omgeving. Klinkt zoals je zei wel een beetje als narcisme! Ook zo iemand gedate, 9,5jaar terug, was HEEL blij en opgelucht dat ik daar weg was! Als ik jou was zou ik proberen terug te verhuizen naar je eigen familie en vriendinnen, de plek waar je vandaan komt, aan hun ga je veel meer steun hebben! Maak deze situatie ook zeker bespreekbaar bij je huisarts/verloskundige, zij kunnen je misschien wel helpen of goede tips geven. Lieve meid, kies voor jezelf en jou geluk, laat niet iemand anders jou kans op geluk en liefde bepalen! ♥️ Dikke knuffel voor jou! ♥️😘

20 dagen geleden

Reactie op SuzannaSuzanna11

Ik vind het heel moeilijk hem los te laten omdat ik erg veel van hem hou 😓 ...
Lieverd, ik denk dat je van de versie houdt, die hij in het begin liet zien. Als je moet smeken bij een man om liefde en je krijgt het niet, houdt deze man niet oprecht van jou! Klinkt heel hard, maar zo is het helaas wel, hier ook al een aantal keer mee gemaakt. Als hij voor zijn kinderen kiest, zoals hij laat zien, zal hij nooit eerst voor jou kiezen, sta je altijd op de laatste plaats. jij bent zoveel meer waard dan dit! Ik spreek uit ervaring, mensen kiezen altijd voor eigen vlees en bloed, en dat mag jij ook doen! Kies voor jezelf en je kindje! Je verdient het om overladen te worden met liefde van een man die helemaal knal verliefd op je is en ALLES voor jou overheeft! ♥️ En ja dat alles bij elkaar is een hele moeilijke en pijnlijke beslissing, zeker nu je zijn kindje draagt, maar het gaat je wel gelukkiger maken!

20 dagen geleden

@SuzannaSuzanna11 hoe gaat het nu met je?

18 dagen geleden

Reactie op SuzannaSuzanna11

wat fijn 💕 nou zojuist heeft hij weer gevraagd of ik de dokter al heb gebe ...
Let heel goed op jezelf en je kleine. Zoals iemand anders ook al zei, dit kan je als trauma gaan ervaren. Misschien komt dit pas later tot uiting en ervaar je dat nu nog niet zo. Gelukkig heb je een omgeving die achter jouw keuze staat. Wie weet draait hij nog bij, maar dan zal zijn mindset wel echt moeten veranderen. Vooral naar jou toe. Accepteer dit gedrag niet en laat je grenzen zien. Wat ik je vooral nog wil meegeven: het voelt nu misschien nog onwerkelijk, maar je kind zal straks helemaal je prioriteit zijn. Zo'n man is dan opeens helemaal niet meer zo'n belangrijk persoon in je leven. Je kind is je onvoorwaardelijke liefde waar je alles voor over hebt. Niemand boven je kindje. Dus loop niet meer achter z'n kontje aan, je kind verdient dat, niet hij.

14 dagen geleden

Hè Suzanna, hoe gaat t nu met je en hoe is de situatie nu?