11 Reacties

18 dagen geleden

Is zoiets vaker gebeurd? Dat ie zoiets doet? Wat was de reden ook? Omdat je zwanger bent?

18 dagen geleden

Wat heftig🥺 heb je contact opgenomen met veilig thuis? Misschien dat zij je kunnen helpen? Ik heb er geen ervaring mee maar wil je wel heel veel sterkte wensen en hopelijk vind je snel je rust🤍

18 dagen geleden

Ah schat toch, wat heftig! Vind het zo bijzonder dat de politie hier niks aan doet, weet je de reden van zijn gedrag?

18 dagen geleden

Reactie op MeganG

Is zoiets vaker gebeurd? Dat ie zoiets doet? Wat was de reden ook? Omdat je ...
Hij is sinds een aantal maanden psychotisch en ervan overtuigt dat ik vreemd ga. (Wat natuurlijk niet zo is). Zodra hij zo'n aanval heeft wordt hij gek. Ik lag te slapen en hij heeft mij toen geprobeerd dood te wurgen.

18 dagen geleden

Vlucht uit deze relatie meid. Je verdiend zo veel meer en beter. ❤️ ik heb ook in zo een soort relatie gezeten. De beste beslissing die ik ooit gemaakt heb is om weg te gaan, hoe moeilijk het ook was. Heb je mensen om je heen die jou kunnen helpen en of opvangen? Laat jezelf en je kindje niet de dupe worden van deze relatie. Mocht je willen praten kan je mij altijd een berichtje sturen. Ik wens je in ieder geval heeel veel kracht sterkte en liefde ❤️

18 dagen geleden

Wat naar en vervelend voor je. Weten je ouders of een goede vriendin dit? Praat hierover met iemand die je vertrouwd. Zeker geen abortus na deze lange wens die eindelijk in vervulling is. Sterkte en succes

18 dagen geleden

Reactie op dodominique

Hij is sinds een aantal maanden psychotisch en ervan overtuigt dat ik vreem ...
Jeetje meid, wat ontzettend eng. Ik heb ook een ex gehad die dit soort streken had al was ik toen niet zwanger. Ik weet ook hoe fijn de momenten zijn als ie normaal doet, maar dat betekent niet dat dit het waard is en dat je dit moet pikken. Voor jouw veiligheid en dat van je kindje is het echt het beste als je in ieder geval bij hem uit de buurt blijft. En dan is het aan jou om je tijd te nemen en te bedenken wat je wil met je kleintje.. ik kan me voorstellen dat het heel ingewikkeld is. Vind het heel sterk dat je het deelt

18 dagen geleden

Wat een verschrikkelijke situatie waar je in zit. Voorop staat dat je veilig bent en je veilig voelt. Is het mogelijk om tot rust te komen bij bijvoorbeeld ouders of vrienden, en daar even tijdelijk kunt intrekken? Dan kun je alles daarna ook beter op een rijtje zetten en tot rust komen. Het is nogal wat wat je meemaakt. Heel veel sterkte

18 dagen geleden

Wat heftig! Heel veel sterkte. Je kunt ook Mentrum, Fact team benaderen. Zij zijn experts op psychische problemen. Ik weet dat ze in amsterdam en omgeving werken, ik weet niet zeker of ze daar buiten ook werken. Of misschien een buurtteam benaderen die je kan doorverwijzen?

18 dagen geleden

Wat schrik ik hiervan, ik vindt dit zo erg voor je (en dat is nog zacht uitgedrukt). Na een intensief traject ook nog eens dit op je dak. Krijgt je vriend hulp voor zijn psychoses? Zoals de andere reacties al schrijven, het belangrijkste is dat je nu veilig bent en dat je vriend hulp krijgt. Ook zal het voor jou erg traumatisch zijn geweest, dus misschien goed als je ook je verhaal ergens kwijt kan. Heb je contact met je huisarts? Ik zou zeker zorgen dat je je vriend voorlopig enkel nog ziet met andere mensen erbij, indien hij terug contact opneemt (gezien ik uit je bericht begrijp dat hij weggelopen is?). Ik hoop dat je lieve vrienden en familie om je heen hebt waar je bij terecht kan, en twijfel aub niet aan jezelf of het kindje. Ik vind het enorm moedig dat je je verhaal hier deelt en hopelijk vindt je de juiste tips en hulp. In ieder geval, heel veel sterkte in deze enorm lastige tijd en een hele dikke knuffel voor jou!