26 Reacties

één maand geleden

Je overdrijft . Misschien vergeet ze gewoon af en toe haar handen te wassen. En hoe weet je dat als ze naar de wc is geweest ze niet haar handen was op de wc ? Zit je op haar schoot als ze naar de wc gaat? Hoe kom je er bij dat de plasluiers gevaarlijk kunnen zij? Dan zouden dus bijna geen tweede kindjes kunnen komen? Ik vergeet soms ook wel eens mijn handen te wassen als ik de luier van mijn dochter verschoon hoor. Dat ga jij ook nog krijgen als je bevallen bent.. Je mag best zeggen als ze binnenkomt : ik ben zwanger wil je je handen misschien wassen ik ben best wel hysterisch over de hygiëne.

één maand geleden

Ik denk niet dat je overdrijft. Jij bent voorzichtig en je hoopt gewoon dat anderen dat ook zijn. De bacteriën van een luier zouden mogelijk ziektes kunnen overdragen zoals cmv. (Alle lichaamssappen zijn potentieel gevaarlijk) Dus ja, het is belangrijk dat je je handen wast na het verschonen van een luier en ook als je zelf naar de wc bent geweest. Of dat je met zo'n handgel je handen 'wast'. Maar je kunt het moeilijk eisen van een ander. Je hebt het nu al deels opgelost door daar niet te eten, maar veel meer kun je eigenlijk niet doen. Als je haar er op aanspreekt kan dat goed aflopen, maar ook helemaal verkeerd uitpakken. Alhoewel, misschien zou je gewoon tussen neus en lippen kunnen zeggen dat ze niet moet vergeten haar handen te wassen als ze net een luier heeft verschoond en het daar dan op dat moment gewoon bij laten.

één maand geleden

Reactie op Roambr

Je overdrijft . Misschien vergeet ze gewoon af en toe haar handen te wasse ...
Wow heftige reactie dit. Voor iedereen is dit anders. En wat handen wassen na toiletgang betreft, wij hebben helaas geen wasbakje in de toilet. Wij moeten dus in de keuken of badkamer onze handen wassen. Gelukkig hoeven we daar maar 5 stappen voor te lopen. En het gaat hier over een vriendin, dus de schrijfster zal vast wel vaker dan 1x daar zijn geweest en dit verhaal dus niet baseren op slechts 1x

één maand geleden

Je overdrijft zeker niet! Alles om die kleine heen wordt al heel spannend, en je wilt dus niet bewust bacteriën opzoeken/naar je kindje toe brengen, logisch toch? Ik denk als jullie een goeie band hebben je best op kunt brengen dat je het erg spannend vindt met de kleine en dat als je ergens heen gaat of visite ontvangt je aan iedereen vraagt gelijk even de handen te wassen om geen ongelukkige kansen te creeëren. Het is heel belangrijk om je grenzen/gevoelens aan te geven, al helemaal als jou dat stress vermindert! Een mama is er om haar kindje te beschermen no matter what of hoe, niet vergeten ;) gewoon naar dat instinct blijven luisteren en ook aan jezelf blijven denken! Heel veel geluk toegewenst🍀🌸

één maand geleden

Reactie op Roambr

Je overdrijft . Misschien vergeet ze gewoon af en toe haar handen te wasse ...
Zoals je hebt kunnen lezen is basishygiëne voor mij wél belangrijk. Aan je reactie heb ik helaas niets, maar toch bedankt voor de moeite van het schrijven

één maand geleden

Reactie op Emmy W

Ik denk niet dat je overdrijft. Jij bent voorzichtig en je hoopt gewoon da ...
Ja, blijft lastig zoiets tactisch aan te geven.. ik zal het misschien 1x benoemen en dan het dan inderdaad laten. Ik kan altijd nog alles schoonmaken als ze weer vertrekken

één maand geleden

Reactie op MotherToBe

Je overdrijft zeker niet! Alles om die kleine heen wordt al heel spannend, ...
Dankjewel voor je reactie!

één maand geleden

Reactie op Nomi4

Ja, blijft lastig zoiets tactisch aan te geven.. ik zal het misschien 1x be ...
En het is voor het grootste deel ook jouw hygiëne die verantwoordelijk is voor mogelijk ziek worden natuurlijk. Dus als je zelf ook goed je handen blijft wassen en geen kleine kindjes kust is er hoogstwaarschijnlijk niets aan de hand.

één maand geleden

Reactie op Emmy W

En het is voor het grootste deel ook jouw hygiëne die verantwoordelijk is v ...
Dat is zeker waar!

één maand geleden

Sorry maar ik vind dit ook wel een beetje overdreven 😂. Als je je hier al druk om moet maken, lijkt het mij dat je niet echt kan genieten van het zwanger zijn. Ik loop regelmatig buiten met mijn dochter en merk ik dat ze ineens een volle luier heeft, dan ben ik ook niet altijd in de mogelijkheid mn handen te wassen. Ben nu zwanger van de tweede en het is nog geen eeeen keer in me opgekomen dat dit kwaad kan voor de baby 😂.. sorry, misschien ben ik dan te nuchter maar probeer ook een beetje te genieten ipv je druk maken om zulke kleine dingetjes.. maar dat is mijn mening

één maand geleden

Lastig situatie zeg. Ik snap dat je bezorgdheid zeker, maar stress is ook niet goed voor je. Zijn er nu meer dingen die je ook gaat vermijden? Vind je het trouwens dan ook niet vies als je niet zwanger bent? Ik ben inmiddels net zwanger van de tweede en heb sinds kort pas voor het eerst over cmv gelezen. Bij de eerste wist ik pas laat dat ik nog steeds zwanger was en daardoor heb ik soms dingen gegeten wat niet mocht en was ik gestopt met vitaminen slikken. Inmiddels heb ik gelukkig een prachtige dochter. Daardoor ben ik wel wat relaxter geworden. De kans is klein, maar toch goed dat je voorzichtig bent, maar je kunt helaas niet overal controle op hebben. Succes met je keuze!

één maand geleden

Reactie op Emmily23

Lastig situatie zeg. Ik snap dat je bezorgdheid zeker, maar stress is ook n ...
Ja, ik vind het überhaupt heel raar en vies als iemand zijn/haar handen niet wast na een luier verschonen of toiletbezoek. Dat heeft niet persé te maken met de zwangerschap, maar vind ik nu dus wel extra vervelend. Ik ben me ervan bewust dat je niet alles kunt tegenhouden en dat hoeft ook niet, maar ik vind handen wassen iets vanzelfsprekends en vies als iemand het niet doet

één maand geleden

Ik vind het ook wat overdreven. Ik was mijn handen ook niet steeds als ik een luier ververs. Ik begrijp dat je schrik hebt van bacteriën, maar iemand niet meer uitnodigen om die reden vind ik er zelf wat over.

één maand geleden

Je overdrijft zeker niet gewoon zeggen. Ik zou ook absoluut niet daar wat gaan eten.Ik zou gewoon zeggen op een grappige manier van hey heb je geen kraanwater thuis en dan lachen ofzo. Maar dit kan abdoluut niet, kijk gebeurd het 1 x ok kan dat ze vergeet maar sls het opvallend veel is vind ik wel dat je moet zeggen🥰🌸

één maand geleden

Reactie op Roambr

Je overdrijft . Misschien vergeet ze gewoon af en toe haar handen te wasse ...
Zo hard en onaardig sorry

één maand geleden

Ik vind het ook wel een beetje overdreven 🙈 Ik heb 3 kindjes en vergeet ook wel eens mijn handen te wassen na een toilet bezoek, of na het verschonen van een luier..

één maand geleden

Ik denk dat je er nu iets te zwaar aan tilt. Let gewoon goed op je eigen hygiëne en dan heb je het voor het grootste deel al getackeld. Daarnaast kan je wel eens een keer vergeten je handen te wassen na een luier. Ik snap sowieso de ophef bij plasluiers niet zo. Ja ik was mijn handen, maar met verschonen raak ik niet de binnenkant aan hoor; er zal geen plas aan mijn handen zitten 😉.

één maand geleden

Dankjewel allemaal voor jullie input en meningen.. Het geeft weer wat meer inzicht in dat ik best mijn grenzen mag aangeven, maar ook meer mag relativeren en ontspannen. Goed om daar alvast mee te oefenen voor de kleine er is...

22 dagen geleden

Nou ik moest aan dit topic denken want er was net een vriendin over de vloer met haar dochtertje en tot 2x aan toe poepluier verschoond en ze waste ook niet haar handen. Ik vind het ook echt goor maar durf er ook niet iets van te zeggen 😅. Heb alles gedesinfecteerd toen ze weg was, bah, toch smerig was je toch even je handen kleine moeite …. Zeker als je bij iemand anders thuis bent. Alleen al voor de vorm!! Dus helemaal met jou eens.

22 dagen geleden

Reactie op DTlove92

Nou ik moest aan dit topic denken want er was net een vriendin over de vloe ...
Oh bah.. ja je wordt echt in een awkward positie gezet waarin het lastig is om er iets van te zeggen.. ik snap t ook niet waarom je je handen niet zou WILLEN wassen na verschonen 😞