Haaai dames, ik heb vrijdag 23-8 (NOD) voor het eerst positief getest. Dag later een CB die 2-3 weken aangaf. Blij verrast en ontzettend leuk natuurlijk! Wij hebben er heel veel zin in om de kleine te ontmoeten en hopen dat alles goed mag gaan 馃挄
Volgens onze eigen berekening ben ik nu 4+5, volgens de verloskundige 4+1. Ivm onze vakantie (13-9 tot 28-9) kunnen we pas op 30-9 terecht voor de eerste echo. Maar omdat het mijn eerste zwangerschap is, merk ik dat ik super nieuwsgierig ben om te zien wat er in mijn buik groeit. Daarom zouden mijn vriend en ik eigenlijk voor onze vakantie nog graag een echo willen laten doen. Dat kan op 11-9.
Ik zit dan op ruim 6 week en misschien zelfs net op 7 week. Volgens de verloskundige is dit alleen te vroeg; er is kans dat er nog weinig te zien, en ik daardoor ongerust op vakantie ga. Maar het zou mij juist wel wat houvast geven om het toch alvast te doen.
Ik lees hier veel verhalen van vrouwen die de echo ook al rond deze tijd of zelfs eerder hebben laten maken, vandaar ook dat ik het zelf graag eerder wilde! Alleen de VK raadt het dus af.. Wat vinden jullie?