17 Reacties

16 dagen geleden

Ik zit nu in ditzelfde proces. Dacht 7 weken te zijn maar was 5+6. Maar mijn verloskundige gaf aan dat ze positief is. Het hartje klopte sterk. Mijn cyclus is ook onregelmatig dus het blijft gewoon lastig om in te schatten. Het blijft moeilijk loslaten en de dagen KRUIPEN voorbij naar de volgende echo. Maar weet dat je niet alleen bent!!! ♥️

16 dagen geleden

Ik hoop dat ik jullie een beetje gerust kan stellen. Met 7+3 mijn eerste echo gehad maar ben ik teruggezet naar 6+3 een hele week. Ook ik zat in de stress daardoor. Uiteindelijk met 9 weken (volgens de nieuwe berekening) weer een echo gehad en ben ik weer 5 dagen vooruit gezet naar 9+5 en week ik dus "nog maar" 2 dagen af van de oorspronkelijke berekening. Dit kan natuurlijk gewoon omdat je nog in zo een vroeg stadium zit. Ik duim voor jullie voor een positieve volgende echo!!

16 dagen geleden

Hier ook een positief verhaal, bij mijn vorige zwangerschap ben ik 9 dagen teruggezet. Dat is nu een heel vrolijk meisje van 2 jaar. Ik duim met je mee.

16 dagen geleden

Als buitenstaander is het voor mij makkelijk praten Vind dit verhaal niet verkeerd klinken. Zeker als je cyclus niet stabiel is Ene vruchtje opmeten met deze termijn is zeer lastig Daarnaast kan ik je een positief verhaal vertellen van een cryo terug plaatsing Dus nog nauwkeuriger dan een gewone cyclus Bloedverlies 5+1 echo gehad ivm lichte bloedverlies Niks slechts te zien en door te termijn ook nog niks goeds Dus goed voor de termijn 6+2 extra echo voor mijn gemoedsrust en ook nog twee keer lichte bloedverlies gehad Echo beeld liet een zwak hartje zien 😢. Van die term schrok ik. Vruchtje was minder verder dan je zou verwachten 5 1/2 week werd het geschat 7+1 echo Met lood in me schoenen ging ik heen, durfde niet eens te denken en te hopen op goed nieuws Maar het echo beeld liet toch anders zien Geschat 7 weken Mooi gegroeid en een kloppend hartje 🥰 Hoe je tijd door komt Hou moed, je bent zwanger zolang het tegendeel niet bewezen is 💪 En als het echt niet meer houd vraag of je eerder mag Kan het niet kan je soms nog bij een echo praktijk zelf tegen betaling een echo laten doen

16 dagen geleden

Misschien heb je hier iets aan: Ik ben zelf 14 augustus voor het laatst ongesteld geweest, 14 september voor het eerst positief getest. En ik ben nu 6 weken en 4 a 5 dagen😊 Ik heb een echo vorige week gehad met precies 6 weken. Als ik m net als jou zou berekenen zou ik 8 weken moeten zijn maar dat klopt niet want mijn cyclus is altijd 36 dagen 😊 Dus naar mijn idee loop je helemaal goed als ik t met mezelf vergelijk qua menstruatie etc.

16 dagen geleden

Reactie op Dreamingofafamily

Misschien heb je hier iets aan: Ik ben zelf 14 augustus voor het laatst o ...
Oh en toen ik de echo liet maken dacht ik dat ik 6+ 3 dagen was op eigen berekening met wanneer ik dacht ovulatie. maar ben toen terug gezet naar 6 weken 😊

16 dagen geleden

Reactie op Dreamingofafamily

Misschien heb je hier iets aan: Ik ben zelf 14 augustus voor het laatst o ...
Dit is mega fijn om te horen, dankjewel!

16 dagen geleden

Bedankt voor de reacties, geruststellend en behulpzaam. Heel erg fijn!!

16 dagen geleden

Reactie op VrolijkeFakkel780882

Dit is mega fijn om te horen, dankjewel!
Fijn dat ik je heb kunnen geruststellen 😊

16 dagen geleden

Precies hetzelfde gehad! Ik dacht 8 weken te zijn, maar bleek 6+4 weken te zijn. Ik vond dit nogal een verschil en schrok ervan: vk zei geen zorgen, hartje klopt en alles ziet goed uit. Daarna toch gevraagd voor een echo: 8 dagen later en het vruchtje was 7+5, precies 8 dagen verder… waarschijnlijk heeft de innesteling langer geduurd dan normaal.

16 dagen geleden

Maar je kan altijd even bellen voor een echo over een week, gewoon voor de geruststelling! Wachten tot de termijnecho na 4 weken levert ook veel stress op zonder enige geruststelling..

16 dagen geleden

Als je 19 september voor het eerst positief teste en CB gaf 2-3 weken aan, was je toen misschien dus gewoon net 4 weken zwanger. (Dit was bij mij net zo het geval, teruggerekend met nog geen 4 weken zwangerschap al een 2-3 weken CB) Verder gerekend naar vandaag, kom je dan dus op 6+4 uit. Dan klopt hij toch? Had je misschien gewoon een late eisprong? 😁

16 dagen geleden

Reactie op sarah322

Als je 19 september voor het eerst positief teste en CB gaf 2-3 weken aan, ...
Er wordt gerekend vanaf de eerste dag vd laatste menstruatie, dat maakt het zo verwarrend.

16 dagen geleden

Ik heb helaas geen positief verhaal, tot 2x toe. Beide eerste echo's waren niet goed en bij de laatste miskraam (juni dit jaar) liep ik ook 1 week en 2 dagen achter, maar wel een kloppend hartje. Ik was zeker van mijn eisprong gezien het traject. 9 dagen later weer een echo en bleek het vruchtje al opgenomen te zijn en was enkel de vruchtzak nog zichtbaar. MAAR; 1: je bent niet 100% zeker van je eisprong en 2: meten op dat termijn is enorm lastig. Een milimeter kan al 2 dagen verschil maken. Toitoi 🙏

16 dagen geleden

Reactie op VrolijkeFakkel780882

Er wordt gerekend vanaf de eerste dag vd laatste menstruatie, dat maakt het ...
Ja, maar dit gaat alleen op bij een regelmatige cyclus. Als jij deze maand toevallig een cyclus had van 38 dagen, dan ben je dus minder ver zwanger dan je zou zijn bij een cyclus van 28 dagen. Je hebt alleen zekerheid als je een ovulatietest zou hebben gedaan, jouw onregelmatige cyclus geeft jou geen zekerheid mbt hoe ver je nu bent. Uitgaande van de eerste dag van je laatste menstruatie zou je namelijk op 10-09 al positief moeten testen (met een regelmatige cyclus van 28 dagen). Jij test 10 dagen later positief, dat klopt dus exact met je zwangerschapsduur :) Plus het feit dat de echo goed was, zou ik je niet te druk maken

16 dagen geleden

Reactie op heggeschaar

Ja, maar dit gaat alleen op bij een regelmatige cyclus. Als jij deze maand ...
Dankjewel!! Heel behulp- en leerzaam

16 dagen geleden

Reactie op VrolijkeFakkel780882

Er wordt gerekend vanaf de eerste dag vd laatste menstruatie, dat maakt het ...
Jaaa weet ik! Maar precies wat heggeschaar zegt, je teste pas 10 dagen later positief. Dus hoogstwaarschijnlijk was je eisprong zo'n 10 dagen later... dan zou je nu nooit 7+6 weken ver kunnen zijn!