Hallo allemaal, vandaag had ik mijn eerste echo. Eerste dag van laatste menstruatie was 13 augustus, wat zou betekenen dat ik ongeveer 7,6 weken op weg zou zijn. Mijn menstruatiecyclus is niet heel stabiel. Kan 28 dagen, maar ook 18 of juist 38 dagen zijn.
Op donderdag 12 september testte ik negatief, op donderdag 19 september heel duidelijk een tweede roze streepje: positief! Clearblue test gekocht, die gaf 2-3 weken zwanger aan.
Ik voel me ook echt zwanger. Misselijk, grote en pijnlijke borsten, etc. Afgelopen week een klein beetje bloed in mijn afscheiding, maar het was heel minimaal en na een dag zag ik geen bloed meer.
Vandaag de eerste (inwendige) echo, gelijk duidelijk een kloppend hartje te zien! Super mooi nieuws. Met het opmeten bleek ik echter niet bijna 8 weken, maar 6,5 week opweg te zijn. Vruchtzakje ernaast is even groot, dat is wel positief. De verloskundige was heel aardig en vertelde dat alles er goed uit zag, maar zei ook dat we de volgende echo eerder inplannen om te checken of het wel goed groeit en niet achterblijft…
Ik maak me zorgen dat het niet genoeg groeit en dat ik een miskraam krijg of moet opwekken. Over 3 weken de volgende echo, maar ik voel me zo onrustig. Hoe houd ik dit vol? En wie heeft dit ook meegemaakt en kan me gerust stellen?