25 Reacties

één maand geleden

Wanneer heb jij die?

één maand geleden

Reactie op babystrawberry

Wanneer heb jij die?
4 oktober

één maand geleden

Ja ik! 15 oktober😱

één maand geleden

Reactie op babystrawberry

Wanneer heb jij die?
Heb jij hem al staan?

één maand geleden

17 oktober met 11 weken 😊

één maand geleden

Jaa pff zooo spannend! Zelfs na een goede eerste echo. Ik ga 7 oktober met 11 weken ongeveer

één maand geleden

Reactie op Pinkstarlady

Ja ik! 15 oktober😱
Ook pas 15 oktober wel dan met 11 wkn

één maand geleden

Reactie op Cheyvdt

Ook pas 15 oktober wel dan met 11 wkn
Ja ik ben dan ongeveer 10+4

één maand geleden

Hier op 9 okt met 10+6

één maand geleden

Ja met 10,4 weken op 10 oktober.

één maand geleden

Ik pas 23 oktober met 8+6 weken.

één maand geleden

Reactie op Spruit5

Ik pas 23 oktober met 8+6 weken.
Is dat een termijn echo of gewoon een standaard echo?

één maand geleden

Ik 9 oktober met 9+2. Ze hoopte dan al genoeg te kunnen zien en wilde eigenlijk een weekje later maar dan zijn we op vakantie

één maand geleden

Ik las op de site van 24baby dat de termijnecho tussen de 8 en 14 weken is. Ik kan me niet meer herinneren in welke week ik die had bij mijn dochter. Waarop wordt de keuze gebaseerd in welke week het is? Er zit namelijk best wel wat verschil toch van week 8 tot 14?

één maand geleden

Reactie op himan

Ik las op de site van 24baby dat de termijnecho tussen de 8 en 14 weken is. ...
Dat ligt helemaal aan je verloskundige.

één maand geleden

Reactie op Emmy W

Dat ligt helemaal aan je verloskundige.
Dat snap ik, alleen waar baseert zij de keuze op. Op beschikbaarheid of is het een gevoelsding of zit er echt een idee achter waarom bij de ene met 8 weken en de ander met 13?

één maand geleden

11 oktober met 10+1 of 10+2 🥹

één maand geleden

Ik was mijn vriend chatgpt ff vergeten maar ik snap het nu🤣 De termijnecho wordt meestal gedaan tussen 8 en 14 weken zwangerschap om de exacte duur van de zwangerschap vast te stellen en om de uitgerekende datum zo nauwkeurig mogelijk te berekenen. Waarom je verloskundige kiest om de termijnecho in een specifieke week binnen dat bereik te doen, kan van verschillende factoren afhangen: ### 1. **Nauwkeurigheid van de metingen:** - **8-10 weken:** In de vroege weken van de zwangerschap (rond 8 tot 10 weken) kan de verloskundige de **Crown-Rump Length (CRL)**, oftewel de afstand van het hoofdje tot de stuit van de baby, nauwkeurig meten. Dit is de meest betrouwbare manier om de zwangerschapsduur vast te stellen. Rond deze tijd is er minder variatie in de groei van het embryo, waardoor de uitgerekende datum nauwkeuriger kan worden bepaald. - **Na 12 weken:** De groei van de baby varieert meer na 12 weken, waardoor de metingen minder precies worden voor het bepalen van de exacte zwangerschapsduur. Daarom wordt de termijnecho vaak voor die tijd ingepland. ### 2. **Timing in relatie tot de eerste echo:** - Als je bijvoorbeeld een vroege echo hebt gehad kan je verloskundige ervoor kiezen om de termijnecho dichter bij de **12 weken** te plannen om de groei van de baby nogmaals goed te beoordelen. - Heb je nog geen eerdere echo gehad, dan kan de verloskundige ervoor kiezen om de termijnecho eerder te plannen, bijvoorbeeld rond **8-10 weken**, om de zwangerschap te bevestigen en een uitgerekende datum vast te stellen. ### 3. **Medische of persoonlijke omstandigheden:** - Als er eerdere complicaties zijn geweest, zoals een eerdere miskraam, kan een verloskundige besluiten om de echo eerder te doen om extra zekerheid en geruststelling te bieden. - In sommige gevallen kan de verloskundige later in de periode van **8-14 weken** plannen als de zwangerschap stabiel verloopt, zonder eerdere complicaties. ### 4. **Beschikbaarheid en standaard praktijk:** - Sommige praktijken hebben standaard protocollen voor wanneer ze de termijnecho doen (bijvoorbeeld altijd rond 11 of 12 weken), afhankelijk van de beschikbaarheid van echo-apparatuur of de voorkeuren van de verloskundige. ### Waarom het kan variëren: Elke praktijk en verloskundige kan iets andere voorkeuren hebben op basis van ervaring en medische richtlijnen.

één maand geleden

7 oktober heb ik hem staan , maar wel met een vroege echo al een mooi kloppend hartje gezien, dus de druk is er enigzins vanaf

één maand geleden

9 oktober, met 11+1 ❤️