87 Reacties

4 dagen geleden

Hier ook helaas slecht nieuws. Gisteren te horen gekregen dat het hartje niet meer klopte met 9 weken. Ik mag het een week afwachten. Dit word mijn tweede miskraam en zit er echt doorheen. Vind het heel moeilijk en had het niet verwacht omdat twee weken geleden het hartje nog klopte en ook omdat de baby precies gegroeid is en 9 weken zou zijn. Veel sterke allemaal die in hetzelfde bootje zitten, echt vreselijk en leef ook met jullie mee ❤️

4 dagen geleden

Reactie op Liesjee-18mei

Hoi lieve meiden, Net m'n 2e echo gehad. Bij de eerste echo 6+3 een mooi k ...
Hoi Liesje, Wat vreselijk nieuws, heel veel sterkte 🧡 Ik heb dit afgelopen mei meegemaakt. Toen heb ik ervoor gekozen om in ieder geval 1 week, misschien 2 weken te wachten. Dit omdat ik met mijn inleiding van mijn dochter niet hele goede ervaring heb gehad en ik wilde mijn lichaam toch een kans geven. Beetje gek, maar ik had vrij weinig vertrouwen in mijn lichaam op dat moment. Mijn lichaam kon al geen bevalling op gang brengen, een bevalling tot een goed einde brengen en nu ook al geen kind levend houden. Door mijn lichaam dit zelf te laten doen, gaf het toch wat vertrouwen dat mijn lichaam sommige dingen wel kan doen. De keuze tussen medicatie of afwachten is dus heel persoonlijk. Velen vinden het niet fijn om een overleden vruchtje in je buik te hebben en willen zo snel mogelijk door. Anderen willen vertrouwen op de natuur.

4 dagen geleden

Zojuist bij de vk geweest. Ook bij mij is het klaar. Geen kloppend hartje meer (die ik had gezien met 6w en x dagen). Vruchtje was niet gegroeid. Nu wachten op miskraam. Inderdaad liever dat het nu gebeurd dan later...

4 dagen geleden

Reactie op Liesjee-18mei

Hoi lieve meiden, Net m'n 2e echo gehad. Bij de eerste echo 6+3 een mooi k ...
Ik heb zelf toen voor medicatie gekozen. Ik had het gevoel dat mijn lijf deze mislukte zwangerschap nog niet wilde loslaten (want dan had ik al weken eerder een miskraam gehad) en ik trok het mentaal niet meer. Ik vond het wachten tot het komt verschrikkelijk. Door de medicijnen te nemen kreeg ik weer een beetje controle over de situatie en dat gaf me kracht om de miskraam door te komen.

4 dagen geleden

Ergens heel fijn om lotgenoten te treffen, maar wat schrik ik van de hoeveelheid miskramen! Jeetje, ik heb me dat nooit zo gerealiseerd en ook wat voor een nasleep een miskraam heeft zowel fysiek als mentaal. Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal! 😘 We hebben een gezonde dochter van 21 maanden en merk dat ik hier met terugwerkende kracht extra dankbaar voor ben. Ze brengt op dit moment veel vreugde voor ons. Ik gun jullie ook een gezond kindje. Ik heb zelf zojuist de tabletjes ingebracht, dus ben in afwachting van… 🙏🏼

4 dagen geleden

Lieve allemaal heel veel sterkte. Ik wens iedereen liefde en licht met het wachtproces, de keuze en het verlies. Na 3 weken wachten ga ik volgende week naar het ziekenhuis voor een echo. Daarna opnieuw de keuze. Wachten of medicatie.

4 dagen geleden

Lieve allemaal, ik zie dat er helaas weer een aantal nieuwe dames bij zijn gekomen. Wat naar en verdrietig. Ik wens jullie allemaal veel sterkte. Zoals verwacht hebben wij inmiddels ook de bevestiging gekregen dat het een missed abortion is. Dat het waarschijnlijk al met 5 weken gestopt is, dus dat zou al ruim 3 weken geleden zijn. Gisteren een heel klein beetje bruinverlies bij mijn afscheiding gezien en vandaag een heel klein beetje rood. Ik hoop zo dat het heel snel op gang komt allemaal. Volgens de verloskundige zou het nog lang kunnen gaan duren, dus heb gegevens van een kliniek meegekregen voor als ik met medicatie wil gaan starten. Eerst hopelijk een nachtje goed slapen en dan binnenkort een beslissing nemen.

4 dagen geleden

Reactie op Marley_007

Hier ook helaas slecht nieuws. Gisteren te horen gekregen dat het hartje ni ...
Jij ook heel veel sterkte! Ik snap dat je er helemaal doorheen zit. Hopelijk haal je veel liefde en steun uit je vrienden en familie 🩷 en ik duim dat het jullie de volgende keer wel gegund is.

4 dagen geleden

Reactie op TopperAms

Hoi Liesje, Wat vreselijk nieuws, heel veel sterkte 🧡 Ik heb dit afgelop ...
Bedankt voor je berichtje 🩷 Ja het is waarschijnlijk al 3 weken geleden gestopt met kloppen, maar ik weet niet hoe lang het gemiddeld duurt, voordat je lichaam het door heeft. Ik zit ook een beetje in tweestrijd. Aan de ene kant wil ik dat m'n lichaam het zelf oplost, maar aan de andere kant wil ik ook door. Hoe lang heeft het ongeveer geduurt voordat jouw lichaam het door had?

4 dagen geleden

Wat verdrietig en schrikken om te lezen hoeveel miskramen er helaas toch voorkomen. 🙂‍↕️❤️ Zo verdrietig .. Veel kracht en sterkte toegewenst voor iedereen! Wij hebben zelf een week geleden ook te horen gekregen dat het hartje gestopt was met kloppen en het vruchtje was gestopt met groeien bij 7weken ( ik zou toen 8.6 weken zwanger zijn ). We hebben het geluk dat ons dochtertje van twee jaar en bijna 3 maanden er doorheen sleept en zijn zo dankbaar voor haar❤️ hopelijk voor iedereen hier mooi nieuws in de toekomst!

4 dagen geleden

Reactie op Emmy W

Ik heb zelf toen voor medicatie gekozen. Ik had het gevoel dat mijn lijf d ...
Gelukkig heb je daarna weer de kracht gevonden om door te gaan. 🩷 Hoe lang heb je ongeveer gewacht tot je aan de medicatie ging? Ik heb waarschijnlijk al 3 weken geleden een miskraam gehad, maar m'n lichaam geeft nog steeds geen seintje.

4 dagen geleden

Reactie op Liesjee-18mei

Bedankt voor je berichtje 🩷 Ja het is waarschijnlijk al 3 weken geleden g ...
Ik snap je gedachten heel goed. Drie weken is ook al wel redelijk lang. Bij mij ging het verrassend vlot. Op donderdag had ij de echo met het slechte nieuws dat het was overleden. Precies een week ervoor klopte het hartje nog, maar het zal vrij vlot erna gestopt zijn. Het vruchtje was namelijk in die week zelfs wat gekrompen. Op maandagavond kreeg ik eerste bloedverlies en op dinsdagavond zette het door en kreeg ik de miskraam. Er kan dus maar maximaal 1,5 week tussen hebben gezeten. Misschien kan je voor jezelf een deadline gaan stellen? Dan weet je waar je naartoe kan leven. En weet ook, er is geen goed en geen fout. Doe wat voor jou goed voelt, alleen jij kan dat weten..

4 dagen geleden

Reactie op TopperAms

Ik snap je gedachten heel goed. Drie weken is ook al wel redelijk lang. Bi ...
Ohja dat is inderdaad redelijk vlot. Ik heb maandag een afspraak met de verloskundige en zal eens vragen wat zij aanraadt. Maar inderdaad ik moet doen waar ik me goed bij voel. Wel "fijn" om te horen hoe het bij anderen is verlopen.

4 dagen geleden

Reactie op Liesjee-18mei

Gelukkig heb je daarna weer de kracht gevonden om door te gaan. 🩷 Hoe lang ...
Met 5+6 was er al een vermoeden van achterstand of misschien zelfs helemaal geen vruchtje. Bij 7+5 zagen we geen levend vruchtje. Toen wilde ik al wel gelijk medicijnen, maar ze wilden nog heel even wachten of mijn lijf het zelf los zou laten. Met 9 weken nog een echo gehad en aangezien het er niet naar uitzag dat het uit zichzelf zou komen, ben ik toen met de medicijnen gestart. Ik vond die anderhalve week wachten eigenlijk al veel te lang duren. Ik was blij dat ik zelf kon kiezen wanneer mijn miskraam zou komen.

4 dagen geleden

Reactie op Emmy W

Met 5+6 was er al een vermoeden van achterstand of misschien zelfs helemaal ...
Bedankt voor je open en eerlijke antwoord 🩷 Hoe snel na de medicatie kwam het bij jou op gang? Ik wil proberen te timen dat het in het weekend komt, zodat ik gewoon naar werk kan blijven gaan. Maar bij sommigen werkt de medicatie niet meteen dacht ik te lezen.

4 dagen geleden

Reactie op Liesjee-18mei

Bedankt voor je open en eerlijke antwoord 🩷 Hoe snel na de medicatie kwam ...
Ik heb het toen op een zondag ingepland. Het eerste tabletje slik je en 36 uur later breng je de 4 andere tabletten in (ze zeggen 24-48 uur, mijn gynaecoloog zei doe maar 36 uur). Bij mij kreeg ik met een uur krampen en na totaal zo'n 6 uurtjes was de hele miskraam geweest. Ik lees best vaak dat vrouwen de tabletten in de avond inbrengen, maar dat zou ik persoonlijk niet doen, dan ben je er in de nacht mee bezig en krijg je geen goede nachtrust. Ik had ze dacht ik om 10 uur in de ochtend ingebracht, samen met wat paracetamol en naproxen. Had mezelf in joggingpak op m'n balkon in de zon genesteld, had drinken binnen handbereik en een volle telefoon om lekker youtube filmpjes te kijken. En een dik kraamverband voor om het bloed op te vangen. Ook had ik een zeef in de wc hangen om alles op te vangen zodat ik kon zien of ik de vruchtzak had verloren. Zodra de vruchtzak er uit was voelde ik me ook weer goed en was de buikpijn weg en kreeg ik zowaar weer honger. Verwen je zelf op die dag en laat je verzorgen. Maak het jezelf zo comfortabel mogelijk en neem ook echt die pijnstiller, het is allemaal al pijnlijk genoeg. Als je het in het weekend wilt proberen te timen, dan zou ik dus donderdagavond de mifepriston innemen en zaterdagochtend vroeg de misoprostol. Het kan tussen de 30 minuten en 6 uur duren voordat het start, maar dan heb je dus een heel weekend en komt het vast wel goed. Maar als je je ook maar een beetje niet oké voelt, is het echt geen schande om je maandag ziek te melden. Je bent wel je kindje verloren en dat is niet niks. En als je vragen hebt, stel ze gerust, ik vind het helemaal niet erg om ze uitgebreid te beantwoorden, zeker niet als ik daarmee iemand kan helpen.

4 dagen geleden

Reactie op Emmy W

Ik heb het toen op een zondag ingepland. Het eerste tabletje slik je en 36 ...
Jaa dat ziekmelden is zeker waar. Ik heb het gisteren te horen gekregen en ben vanochtend naar werk gegaan om het persoonlijk te vertellen en daarna meteen naar huis gegaan. Ben een emotioneel wrak 🥲 en gelukkig reageerden ze heel lief en begripvol. Allemaal handige en goede tips! Heb je een zeef gekocht speciaal voor dit? Ik woon sinds een paar maanden op Curaçao, dus een plekje in de zon komt hier ook wel goed (: Heb je daarna nog een echo gehad om te kijken of het echt schoon was? Dat lijkt mij wel een fijn idee.

3 dagen geleden

Reactie op Liesjee-18mei

Jaa dat ziekmelden is zeker waar. Ik heb het gisteren te horen gekregen en ...
Ja ik heb er speciaal een zeef voor gekocht, gewoon een simpele van de Action. Ik wilde er niet eentje uit m'n keuken gebruiken. Ik heb daarna, na ±2 weken, nog een echo gehad om te kijken of ik schoon was. Dat is inderdaad een fijn idee.

3 dagen geleden

Reactie op Emmy W

Ja ik heb er speciaal een zeef voor gekocht, gewoon een simpele van de Acti ...
Haha ja snap dat je die van de keuken niet wilt gebruiken. Moet het een hele fijne zeef zijn? Oh heel fijn!

3 dagen geleden

Reactie op Liesjee-18mei

Haha ja snap dat je die van de keuken niet wilt gebruiken. Moet het een hel ...
Nee dat hoeft geen fijne zeef te zijn, de stolsels die uit je lijf zullen komen zijn goeie bloedklonters van minstens een euro groot (tot echt wel sinaasappel grootte) en je vruchtzak zal ook niet door de gaatjes van een zeef gaan. Als je een toilet met een plateau hebt heb je misschien niet eens een vergiet nodig, maar het kan gewoon fijn zijn om goed te zien wat je verliest.