116 Reacties

één maand geleden

Reactie op Emmy W

Nee dat hoeft geen fijne zeef te zijn, de stolsels die uit je lijf zullen k ...
Ohh goed om te weten! Dankjewel (: Lukt het jou een beetje om het te verwerken/een plekje te geven? Ik merk dat ik heel erg down en verdrietig ben en niet meer geniet van leuke uitstapjes. Nou is het natuurlijk nog heel vers, maar ik wil zo graag weer genieten van het leven.

één maand geleden

Reactie op Liesjee-18mei

Ohh goed om te weten! Dankjewel (: Lukt het jou een beetje om het te verwer ...
Mijn miskraam was begin april van dit jaar en het heeft wel even geduurd voordat ik er 'overheen was'. Bij mij had het een iets langere nasleep en dat gaf frustratie omdat ik daardoor nog niet opnieuw mocht starten met een nieuwe ivf ronde. Omdat er bij mij geen hartslag is geweest en twijfel of er nou wel of niet een vruchtje is geweest, kon ik de miskraam zelf wel makkelijker een plek geven. Dat komt denk ik ook omdat ik vorig jaar augustus met bijna 20 weken zwangerschap afscheid moest nemen van mijn dochter. (Ze zou niet levensvatbaar zijn) Dat heeft er wel iets meer ingehakt bij mij. Maar jouw verdriet mag er zeker zijn. Dat je je down voelt is heel normaal en dat je nu even niet geniet ook. Dat komt echt wel weer. Eerst de miskraam maar doorkomen, dan wat tijd nemen om te rouwen en daarna komen de fijne dingen van het leven wel weer terug. Rouwen is een proces dat komt met golven, de ene keer is het verdriet meer aanwezig dan de andere keer. De leuke uitstapjes worden vanzelf weer leuk en dat mag ook gewoon. Maar neem eerst even de tijd om dit te verwerken en geef je lijf de rust die het nodig heeft om te herstellen.

één maand geleden

Wij hebben vandaag onze termijn echo gehad en helaas te horen gekregen dat het hartje is gestopt met kloppen bij 9 weken 1 dag zwangerschap, nu moeten we wachten tot mijn lichaam het vruchtje gaat afstoten er was nog geen enkele teken van beginnende miskraam te zien dus ben heel benieuwd hoe lang dit zal gaan duren ondertussen zijn we aan het bijkomen van dit vreselijke nieuws en alles aan het laten bezinken 💔

één maand geleden

Reactie op Wonder940225

Wij hebben vandaag onze termijn echo gehad en helaas te horen gekregen dat ...
Wat verdrietig zeg. Heel veel sterkte gewenst. Bij mijn echo was er donderdag ook nog teken van een beginnende miskraam te zien. Toch is het vannacht vanzelf begonnen. Mocht je het te lang vinden duren dan kan je altijd om medicatie vragen.

één maand geleden

Vanmiddag onze eerste echo 8+4, zo ontzettend spannend en we hadden er zo veel zin in. Helaas geen kloppend hartje en gaf aan 7+2. Zo niet verwacht, ik voelde me zo goed..

één maand geleden

Hoi meiden, heel veel sterkte allemaal 🫶💕 ik heb in juni een slechte termijn echo gehad. Ik leef met jullie mee💕

één maand geleden

Waw, ondanks dat het zo verschrikkelijk is om te zien met hoeveel we zijn. Is het ergens ook wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben die ons mei-babytje verloor. Voor mij is dit de 4e keer. Nu voor de tweede keer restweefsel die achterbleef na medicatie. Alweer een ma met lange nasleep. Heel veel liefde aan alle mama´s

één maand geleden

Helaas gisteren te horen gekregen dat ik mij bij jullie kan aansluiten. Bij 8 weken een mooi kloppend hartje gezien en gisteren viel het helaas gelijk op dat het zo stil lag en niks knipperde.. Ik vind het knap dat veel van jullie wachten! Ik denk zelf toch wel snel aan de medicatie te willen. Al zie ik heel erg op tegen het verliezen van zulke mogelijk grote stolsels.. hadden andere misschien dit ook?

één maand geleden

Reactie op Truusjemier

Helaas gisteren te horen gekregen dat ik mij bij jullie kan aansluiten. Bij ...
Wat vervelend, heel veel sterkte. Ik wacht momenteel al 2 weken af en ik verlies sinds gister wat bruin en lichtroze bloed. Ik hoop dat dit de komende dagen doorgaat zetten en de miskraam echt op gang gaat komen. Ik heb 3 jaar geleden medicatie gebruikt om de miskraam op te wekken en ik wilde dat dit keer als het even kan echt niet meer. Maar wachten kan ook heel heftig zijn.

één maand geleden

Reactie op Truusjemier

Helaas gisteren te horen gekregen dat ik mij bij jullie kan aansluiten. Bij ...
Wat verdrietig dat je kindje er niet meer is. Over het verliezen van mogelijk grote stolsels; dit doet geen pijn, maar ziet er eigenlijk alleen gewoon naar uit. Als jij je miskraam gaat opwekken met medicatie, kun je op dat moment ook goed pijnstillers innemen. Dan zijn de krampen die je krijgt wat minder pijnlijk. Je hoeft ook geen kracht te zetten om je stolsels te verliezen. Je zou in de groep Miskraam kunnen kijken bij het topic waar ze foto's laten zien van miskramen/ stolsels. Dan ben je misschien een beetje voorbereid op wat er kan komen. Zorg iig goed voor jezelf 🫂

één maand geleden

Reactie op Emmily23

Wat verdrietig zeg. Heel veel sterkte gewenst. Bij mijn echo was er donderd ...
Hoelang heeft het bij jou geduurd?

één maand geleden

Inmiddels is het vreselijke nieuws voor ons nu 1,5 week geleden. Deze ochtend start ik met de medicatie en neem ik het eerste tablettje in, morgenochtend de andere 4. Ik vind het spannend wat er komen gaat, emoties, de pijnen en het verlies zelf. Maar het is goed zo, de kleine mag eruit komen.

één maand geleden

Reactie op Emmy W

Wat verdrietig dat je kindje er niet meer is. Over het verliezen van mogeli ...
Dankjewel voor het advies! Ik heb inderdaad die topic opgezocht en rustig doorgescrold. Is confronterend om te zien maar wel heel fijn om een beetje te weten wat je kan verwachten.

één maand geleden

Reactie op s.j.s.2019

Wat vervelend, heel veel sterkte. Ik wacht momenteel al 2 weken af en ik ve ...
O wat naar, heb je toen een vervelende ervaring ermee gehad? Ik heb dinsdag een afspraak bij de gynaecoloog staan, hoop stiekem dat het dit weekend nog vanzelf op gang komt maar dat idee heb ik totaal niet. Ik hoop voor jou dat het doorzet en je de medicatie dit keer kan overslaan🤞🏻

één maand geleden

Hey meiden, Afgelopen dinsdag bij onze eerste echo 8+4 het vervelende nieuws gekregen dat er geen kloppend hartje was en ons kindje was gestopt met groeien bij 7+2. Geen signalen van een miskraam, dus een ‘gemiste miskraam’. Ontzettend verdrietig en zo onverwachts. Ik wilde graag dat mijn lichaam de miskraam zelf zou opwekken. De dag van de echo (afgelopen dinsdag) begon ik met het verliezen van donkerslijm/oud bloed, dit heeft aangehouden tot en met vrijdag. Vanaf vrijdag begon het bloed meer vloeibaar te worden. Een vriendin van mij werkt als voetreflex en helpt vrouwen bij het opwekken van weeën aan het einde van de zwangerschap . Ze adviseerde mij om die drukpunten in alle rust bij mijn eigen lichaam te proberen. Dit heb ik vanmorgen gedaan, 3 maal. Hierna ben ik een kwartier gaan fietsen en bij thuiskomst kwam al snel de miskraam op gang. Heftig, verdrietig maar ook blij dat mijn eigen lichaam dit heeft gedaan.

één maand geleden

Ik heb dit vorig jaar ook gehad. We gingen voor de echo om het kloppende hartje te bewonderen deze klopte helaas niet meer. Mijn lichaam stootte het niet zelf af en heb medicatie gekregen zodat het opgewekt werd🥲 dit was geen pretje. En achteraf heel veel impact gemaakt op ons. Gelukkig mocht ik vrij snel weer zwanger zijn. En hier is een gezond meisje uitgekomen😀 Heel veel sterkte! 🥰

25 dagen geleden

Reactie op KellyAK

Lieve allemaal heel veel sterkte. Ik wens iedereen liefde en licht met het ...
Hoe gaat het nu met je Kelly?

25 dagen geleden

Reactie op Marley_007

Inmiddels is het vreselijke nieuws voor ons nu 1,5 week geleden. Deze ochte ...
Veel sterkte! Hopelijk is het “meegevallen”

25 dagen geleden

Reactie op Nicky🩷🩵

Hey meiden, Afgelopen dinsdag bij onze eerste echo 8+4 het vervelende nieuw ...
Heftig zeg. Fijn dat het bij jou uiteindelijk ook vanzelf is gekomen. Neem de tijd om het een plekje te geven. Sterkte!

25 dagen geleden

Reactie op RianneFayenne

Ik heb dit vorig jaar ook gehad. We gingen voor de echo om het kloppende ha ...
Aah wat fijn dat je ondanks die ellende snel weer zwanger mocht zijn en nu een gezond kindje hebt🥰 dat geeft een beetje moed😅 ik heb vandaag de eerste tablet ingenomen en morgen de rest..