23 Reacties

2 dagen geleden

Wat gek, meestal vertellen ze bij 20 weken echo ook wel het geslacht. Wij wilden de vorige keer niet zo lang wachten en hebben het met ongeveer 15 weken gedaan. Toen was het duidelijk te zien dus doen we nu weer, ben zo benieuwd!

2 dagen geleden

Ik ben 9 november 14 weken en kon vanaf dan overal een afspraak maken.. wij gaan 11 november dus voor de geslachtsecho! Er was 1 praktijk die deed het vanaf 15 weken. De rest allemaal 14! Dus ik denk dan; zal wel dat je het dan goed kan zien? Ze doen vast niet overal dat het miss net op het nippertje kan..

2 dagen geleden

Mijn verloskundige doet precies het zelfde. Ze zei tegen mij vanaf 15 weken kan je een extra ego in plannen voor geslachtsbepaling. De rest van de ego鈥檚 zijn gewoon ter controle voor de baby. Ik heb mijn eerste ego , termijn ego, 13 en 20 weken ego en dat was het. Als ik meer wil of andere soort ego鈥檚 moet ik dit zelf betalen.

2 dagen geleden

Ik heb bij m'n zoontje een echo met 14+2 gehad, toen was het duidelijk te zien. Deze keer hebben we een afspraak als ik 15+1 ben!

2 dagen geleden

Ook gek, in de folder van rijksoverheid staat dat als je het vraagt bij de 20-weken echo ze je het geslacht moeten vertellen. Zolang je er maar wel zelf naar vraagt

2 dagen geleden

16 weken doen ze bij ons de geslachtsecho. Moet je zelf betalen 50 euro. Wij hebben in ziekenhuis met 7 en 8 weken een echo gehad. Ivm meerdere miskramen. Toen overgedragen naar verloskundige. Nu krijgen we met 10 weken vitaliteitsecho. 13 weken en 20 weken.

2 dagen geleden

Ik heb er 1 ingepland met 16 weken, dan weet je zeker dat je het duidelijk kunt zien.

2 dagen geleden

Bij mijn eerste hebben we het geslacht gewoon gehoord bij de 20 weken echo. Deze zwangerschap wachten we weer gewoon tot de 20 weken echo

2 dagen geleden

Wat vreemd, met de 13 weken echo mag het wettelijk niet. Maar met de 20 weken echo mag het wel gewoon. Vorige zwangerschap met precies 14 weken een pretecho laten maken en nu met 14+4 gaan we weer een pretecho laten maken.

2 dagen geleden

Ik heb mijn 13 weken echo precies met 13 weken en daarna ook geen echo meer tot aan de 20 weken echo, daarom gaan wij rond de 15/16 weken een pretecho / geslachtsbepaling inplannen, vind het leuk om het voor de kerst al te weten 鈽猴笍

2 dagen geleden

Wat vreemd, beoordeling van het geslacht (of het normaal uitziet en of het een jongen/meisje is) is een onderdeel van de 20 weken echo. In de folder staat ook dat ze het vertellen als je het vraagt, wil je het niet weten vertellen ze niks en hoor je alleen of het normaal uitziet. Bij de 13 weken echo mogen ze het niet vertellen.

2 dagen geleden

Heb m met bijna 16 ingepland, heb liever wat meer zekerheid en dan heb ik mooi wat tussen 13 en 20 weken echo in!

2 dagen geleden

Denken jullie dat ik de geslachtsbepaling kan plannen 14+6 dagen? Verloskundige zei vanaf 15 weken maar dan hebben we al een controle afspraak en wordt het dus later in de week馃ゲ. Maakt dat dagje uit haha

2 dagen geleden

Nou dames wat een verschillende antwoorden, bedankt daar voor dan ga ik eens even in de buurt kijken wanneer er pretecho met geslachtsbepaling worden aangeboden, ja ik vond het antwoord van de verloskundige ook beetje vreemd dacht altijd dat ze dat wel zouden vertellen als je er zelf om vraagt maar dat ik zo'n antwoord kreeg begreep ik al niet... maar ja ik mag al blij zijn dat ik al 3 echos heb gehad en dan 5 november met 14 weken nog een echo om het hartje te horen. Ik val onder medisch ivm dat ik overgewicht heb en dat ze bij mij niet makkelijk via de buik kunnen voelen dus vandaar de extra echo's. Ben daar toch stiekem blij om bij iets negatief toch positief馃崁馃

2 dagen geleden

Vroeger (bij me oudste)werd het wel verteld Tegenwoordig mag het niet meer Want er waren mensen die een abortus lieten uitvoeren nav het geslacht dat was wat me verloskundige bij me zoontje vertelde Daarom is de grens verlegd 馃槩

茅茅n dag geleden

Mijn verloskundige doet t vanaf 15 weken. 1 nov heb ik mijn termijnecho, ben dan 11 weken en 1 dag. Dan maken we gelijk n afspraak voor de pret echo met 15 weken!

茅茅n dag geleden

In Amsterdam zit Dr. Papa, zij zijn er goed in vanaf 14 weken dus wij hebben daar een afspraak gemaakt.

茅茅n dag geleden

Blijkbaar kan het ook bij de grote prenatal in Amersfoort.

茅茅n dag geleden

Reactie op Babydusty

Denken jullie dat ik de geslachtsbepaling kan plannen 14+6 dagen? Verloskun ...
Denk het wel.. hier doen ze het vanaf 14, dus in het allerergste geval "moet" je nog een keer naar je kindje kijken 馃槈 maar op zich doen ze het in Amerika al vanaf 11 a 12 weken. Het heeft meer met de zekerheid te maken 馃槉 denk als je kindje er goed voor licht, dat het wel lukt!

茅茅n dag geleden

Reactie op noompi

Blijkbaar kan het ook bij de grote prenatal in Amersfoort.
Klopt! Ga ik ook heen!