16 Reacties

19 dagen geleden

Ik heb het mijn ouders verteld daar ben ik twee dagen in de week en eet ook mee. Verder inderdaad even niet zo bij mensen eten of juist een suggestie geven waar ik ‘zin’ in zou hebben en anders doet mijn man dat die hoeft minder subtiel te zijn😄

19 dagen geleden

Ik heb er nooit heel spastisch over gedaan. Wel vonden mijn man en ik het fijn om het een tijdje voor ons 2 te houden om er zelf aan te wennen en wat meer zekerheid te hebben. Bij de eerste en de derde hebben we het rond 10-12 weken verteld en bijvoorbeeld beste vriendin al wel stuk eerder. Bij de tweede zwangerschap was ik erg misselijk en beroerd en hebben het daarom al rond week of 8 verteld aan iedereen. Doe waar jij je goed bij voelt. Want heel vroeg vertellen aan mensen die heel dichtbij staan, kan wel heel fijn zijn. Dan went het een beetje en kunnen ze ook meeleven als het minder gaat of fout gaat.

19 dagen geleden

Wij hebben het op de dag van echo aan directe familie verteld. Dit was met 8 weken en 4 dagen. Dag erna mn oma en neefjes/nichtjes enzo. Verder vertellen we de meeste mensen het na de termijn echo

19 dagen geleden

Fijn jullie berichtjes! Gevoel dat je 'hoort' te wachten tot na 12 weken dus fijn om wat andere verhalen te horen

19 dagen geleden

Mijn zussen/moeder wisten het de dag na mijn positieve test al 😅😅

19 dagen geleden

Hier hebben we het iedereen na de 8 weken echo verteld. Heerlijk om het te kunnen vertellen zonder dat je na hoeft te denken over wat je wel of niet kan zeggen.

19 dagen geleden

Reactie op Jaja2

Hier hebben we het iedereen na de 8 weken echo verteld. Heerlijk om het te ...
Hier precies hetzelfde! En de rest komt later wel.

19 dagen geleden

Ouders en broertje de dag van de positieve test. Mijn beste vriendin weet het nu ook en mijn leidinggevende, dit moest ivm redenen op het werk. De rest na de echo en op socials na de termijnecho. Zo ook bij de 1e gedaan, beviel toen goed :)

19 dagen geleden

Dit vind ik dus ook lastig. Telkens als ik bij m’n schoonfamilie ben, moet ik bepaalde gerechten of hapjes afslaan. Terwijl ze van mij gewend zijn dat ik alles eet.. ook een wijntje sla ik nu af. Zouden ze het niet stiekem al in de gaten hebben denk je?

19 dagen geleden

Wij hebben het gelijk verteld aan naasten. Waarom niet? Snap het geheimhouden nooit zo eerlijk gezegd haha maar mensen waar je van houd. Mocht het mis gaan is het toch juist fijn als je steun kan krijgen vanuit hen? Wij zeiden het een week na onze test omdat we eerst wat leuke dingen besteld hebben om het bekend te maken aan familie en naaste vrienden

19 dagen geleden

Reactie op GeschikteLicht116467

Fijn jullie berichtjes! Gevoel dat je 'hoort' te wachten tot na 12 weken du ...
Er is niets wat moet.... Jullie beslissen dat zelf. Al vertel je het als je 5 weken bent, jullie keuze.

19 dagen geleden

Reactie op WaitingForBB3

Dit vind ik dus ook lastig. Telkens als ik bij m’n schoonfamilie ben, moet ...
Ja precies dit! Ik ga het dus denk ik maar gewoon vertellen. Wel vitaliteitsecho gehad maar dat zegt natuurlijk niet alles

19 dagen geleden

Hier eigenlijk iedereen al verteld voor de eerste echo. Maar dit was omdat wij gingen trouwen haha. Nu 8 weken en een prachtige echo gehad :) bij mijn zoontje wisten mensen t ook heel snel. Ik ben niet zo van het geheim houden

15 dagen geleden

Wij willen wel wachten tot de 12 weken. Niet met de reden dat het misschien mis kan gaan, want dan is het juist fijn dat mensen het weten. Maar met de reden dat we het mooi vinden om het voor onszelf te houden. Even een paar weken een geheim met z’n tweeën hebben, vind ik wel wat hebben.

11 dagen geleden

Wij gaan het straks vertellen aan onze ouders en mijn broertje. M'n schoonzusje hoort het als ze er weer is van haar vriendinnenweekend. Zo moeilijk om het geheim te houden! We hebben gisteren de eerste echo gehad, daar wilden we op wachten. Mooi kloppend hartje en alles leek tot nu toe goed te zijn. Als het misgaat (al gaan we van het positieve uit) horen ze het ook. Vandaar dat wij niet (kunnen) wachten tot 12 weken. 😉

11 dagen geleden

Mijn familie wist het meteen, net als mijn hartsvriendin die heb je nodig. En nu de rest van de mensen om ons heen die het weten.