31 Reacties

6 dagen geleden

Lastige dilemma. Ikzelf ben nu 8 weken 5 dagen , en had komend weekend ook weekendje weg met vriendinnen maar dan naar Parijs. Ik ben doordat ik mij afgelopen weken erg beroerd voelde gaan besluiten toch niet mee te gaan. Het is jammer maar ik ben liever thuis in m'n eigen bedje beroerd dan in Parijs in een gedeelde kamer dan zou ik me schuldig voelen tegenover m'n vriendinnen omdat ik niet te genieten had geweest. Ik zou zeggen luister naar je gevoel. De keuze kan ik niet voor je maken. Als je zegt toe te zijn ertussen uit te gaan zou ik zeggen gaan misschien doet het je wel goed maar als je je al zo beroerd voelt een aantal dagen/weken weet ik ook niet hoe je je het weekend zelf zal gaan voelen. Jij kent je lichaam het beste. Succes met een keuze maken! Hopelijk voel je je snel stukken beter. 🍀✨️

6 dagen geleden

Is het alleen dat je beroerd bent of is je energielevel ook een stuk lager? Weekendje Barcelona is natuurlijk super leuk, maar nu dat er een kleintje in je buik groeit is het ook belangrijk om naar je lichaam te luisteren en ook realistisch te zijn. Ik ben nu 10 weken zwanger en hoe leuk het mij ook lijkt, na een rondje door het winkelcentrum ben ik al kapot😜.

6 dagen geleden

Ik ben met 7,5 week naar Rome geweest met mn moeder&zus. Week ervoor ook erg moe/misselijk. Maar daar knapte ik juist op, veel buiten/in beweging en doordat ik van te voren niet wist wat ik ging eten (op het terras) was dat ook een stuk beter. Ze wisten wel dat ik zwanger ben. Kreeg elke ochtend lekker een kopje thee op bed en een appeltje.. hier dus een goede ervaring. Wel je eigen grenzen hanteren voor rust/op tijd naar bed gaan.

6 dagen geleden

Reactie op DTkleine

Is het alleen dat je beroerd bent of is je energielevel ook een stuk lager? ...
Idd 0 energie 😅😮‍💨 voel mij net een vaatdoek. Merk wel dat ik van naar buiten ga wel wat meer energie krijg al duurt dat alleen niet lang..

6 dagen geleden

Reactie op VeerkrachtigeLibel338486

Ik ben met 7,5 week naar Rome geweest met mn moeder&zus. Week ervoor oo ...
Ja dit is denk ik wel zo! Want als ik nu mij er “even toe zet” gaat het ook beter alleen niet zo lang.. en ik zie een beetje tegen zondag op omdat we in de ochtend het appartement uit moeten en savonds 23 pas vliegen..

6 dagen geleden

Als je niet gaat werken zou ik ook niet een weekendje naar Barcelona gaan. Beetje afhankelijk van soort werk natuurlijk maar ik zou me daar zelf niet goed bij voelen. Misschien kun je het nog even aankijken? Neem aan dat je qua kosten niet meer kunt annuleren, wie weet voel je je volgende week een stukje beter. Heb je het met je vriendinnen gedeeld? Hun mening / begrip helpt vast ook.

6 dagen geleden

Reactie op wasbeer007

Als je niet gaat werken zou ik ook niet een weekendje naar Barcelona gaan. ...
Ik snap je. Ik meld mij vanaf morgen dan beter en vrijdag had ik al vrij. Dus op zich moet dat kunnen. Want idd gaan is ook beter melden. Kunnen het helaas niet annuleren en kosten ben ik kwijt. Vriendinnen snappen het wel maar vinden het wel erg jammer.

6 dagen geleden

Ik had een reis geboekt voor 2 weken in Azië voordat ik wist dat ik zwanger was. Ik ben uiteindelijk wel gegaan, maar mijn reis ernaartoe was een aanslag op mijn lichaam. Dit resulteerde in dat ik me super beroerd voelde en de eerste week alleen maar had geslapen en gerust in het huisje. De tweede week was ik nog steeds aan het herstellen van het beroerd zijn, dus deed ik het rustig aan. Maar ik was in vlagen misselijk, had geen eetlust en was niet altijd te genieten. Het beetje lopen vermoeide me steeds zo erg dat ik bij terugkomst in het huisje het gevoel had dat ik een marathon had gerend. Uiteindelijk heb ik bijna niks van het land gezien en ervaren, vrij weinig dingen gegeten en geproefd en niet kunnen doen wat ik eerst gepland had. De terugreis was zwaar en daar ben ik nog steeds van aan het bijkomen (gisteren in NL gearriveerd). Het voelt niet alsof ik morgen alweer fit genoeg ben om dingen te gaan doen. Helaas moet ik weer werken, en ik twijfel met mijn 'zieke' gevoel of ik morgen niet toch ziek moet melden... Luister goed naar je lichaam. Jij moet gezond blijven zodat jouw kleintje gezond blijft. Forceer niks en luister naar je intuïtie.

6 dagen geleden

Ik had een vriendinnen weekend 3 weken geleden in Antwerpen. Net zoals jou zooooo zitten twijfelen want ik was ook zo beroerd en moe. Toch gegaan, maar achteraf had ik het beter niet kunnen doen. Ik sliep daar nog slechter en kon er echt niet van genieten en voelde me nog bezwaard ook dat ik minder gezellig was dan normaal. Sowieso stappen ging niet dus bleef thuis, uiteten, kon nauwelijks wat lekkers mee eten… denk er goed over na! 😊

6 dagen geleden

Ik heb laatst voor hetzelfde dilemma gestaan. Ik heb het weekendje weg met vriendinnen toen afgezegd en dat was maar goed ook. Ik kon het huis niet eens uit zo beroerd was ik 😂. Wel zonde geld, maar ik vond het anders ook lullig voor mijn vriendinnen.

6 dagen geleden

Ik wil zelf in het eerste trimester niet vliegen ivm de straling. Tweede trimester weer.

6 dagen geleden

Ik ben met 7,5 week naar Zweden geweest. Ik vind vliegen normaal al vermoeiend maar nu vond ik het wel extreem. Ik zei ook tegen mn vriend het is dat het zo vroeg was maar ik had nu niet meer gegaan. Succes met het maken van je keuze 🍀

5 dagen geleden

Reactie op GenereuzeVaren485413

Ik wil zelf in het eerste trimester niet vliegen ivm de straling. Tweede tr ...
Straling?

5 dagen geleden

Reactie op Niessie31

Ik ben met 7,5 week naar Zweden geweest. Ik vind vliegen normaal al vermoei ...
Daarbij vond ik het zelf vervelend dat ik tijdens de vlucht echt moest plassen moest ik over iemand heen. Terwijl normaal op een korte vlucht hoef ik niet te plassen. Daarnaast ging ik naar een vriendin die daar woont en sliepen we in een caravan waar het in de nacht best koud werd. Als ik er zo op terug kijk dan had ik het niet gedaan als ik alles had geweten van te voren haha

5 dagen geleden

Iedereen bedankt voor het reageren ❤️ heb besloten om thuis te blijven..

5 dagen geleden

Reactie op Babydusty

Straling?
Ja, ik ben geen zweefteef of wappie. Dit is echt iets. Bij een vlucht komt straling vrij. Afhankelijk van de afstand van de vlucht kan dat oplopen tot dezelfde hoeveelheid straling als 1 grote x-ray. Op zich kan je lichaam dat aan, maar dat moet je ook niet te vaak doen. In ieder geval begrijp ik dat in het eerste trimester vooral de organen van de vrucht zich ontwikkelen. Het tweede en derde trimester staan meer in het teken van groei. Ik heb er zelf vier jaar over gedaan om zwanger te worden, dus wil geen onnodige mogelijk nadelige omgeving voor mijn lichaam creëren. Daarom kies ik er persoonlijk voor om in het tweede trimester een keer naar de zon te gaan en daarna weer als de baby er is. Maar dat mag iedere vrouw natuurlijk voor zichzelf besluiten. Op Google is veel te vinden over straling tijdens een vlucht en het effect op je lichaam/en zwangerschap. Niet alle bronnen zijn betrouwbaar, maar bijvoorbeeld de website van het rivm acht is een prima basis voor informatie

5 dagen geleden

Reactie op GenereuzeVaren485413

Ja, ik ben geen zweefteef of wappie. Dit is echt iets. Bij een vlucht kom ...
Ik snap in jouw geval de angst maar de straling is verwaarloosbaar. Dan zou ik trouwens ook niet in het 2e trimester vliegen ;)

5 dagen geleden

Reactie op GenereuzeVaren485413

Ja, ik ben geen zweefteef of wappie. Dit is echt iets. Bij een vlucht kom ...
er is trouwens een verschil tussen kosmische straling en de röntgenstraling van een X-ray. Er is ook geen bewijs geleverd dat kosmische straling bij sporadisch vliegen kan leiden tot een miskraam of afwijkingen. Maar goed, nogmaals ik snap je zorgen en voorzorgsmaatregelen

5 dagen geleden

Reactie op Babydusty

Ik snap in jouw geval de angst maar de straling is verwaarloosbaar. Dan zou ...
Ligt er wel aan hoe ver je vliegt. Wanneer je bijvoorbeeld naar Australië vliegt staat dat gelijk aan het maken van 1 longfoto. Dus dit zou ik persoonlijk ook niet doen.

5 dagen geleden

Reactie op Babydusty

er is trouwens een verschil tussen kosmische straling en de röntgenstraling ...
Oke... Moeder maffia nu al? Het gaat om persoonlijke afwegingen in persoonlijke situaties. Nog los van de straling, is een vliegtuig naar mijn mening ook gewoon enorm smerig . Ik doe er zelf rustig aan mee en dat is mijn keuze, ook al deel jij mij overwegingen niet. Daarom schreef ik ook duidelijk dat iedereen gewoon moet doen waar zij zelf comfortabel bij is.