31 Reacties

5 dagen geleden

Reactie op GenereuzeVaren485413

Ja, ik ben geen zweefteef of wappie. Dit is echt iets. Bij een vlucht kom ...
Heb je een link over die straling met info van het RIVM? Ik ben hier namelijk wel benieuwd naar. Ik heb overal gelezen (we hadden onze vakantie al geboekt voordat ik zwanger was) dat die straling van een enkele keer vliegen geen kwaad kan, behalve als je echt continu vliegt (zoals een stewardess bijvoorbeeld). Wel heb ik gelezen dat je verhoogde kans op trombose hebt in de lucht, dus regelmatig even moet lopen.

5 dagen geleden

Reactie op GenereuzeVaren485413

Oke... Moeder maffia nu al? Het gaat om persoonlijke afwegingen in perso ...
Volgens mij ben jij hier de moeder maffia door mensen bang te maken als ze vliegen in het eerste trimester, ik gaf enkel een toevoeging zodat mensen niet op het verkeerde been worden gezet. Milieu overwegingen staan hier los van. Of gelden die milieu overwegingen niet voor het 2e trimester 🥲🤣🤣🤣🤣

5 dagen geleden

Reactie op Babydusty

Volgens mij ben jij hier de moeder maffia door mensen bang te maken als ze ...
Ik geef slechts aan dat ik iets niet doe en de reden waarom en ik spoor mensen juist aan zelf informatie te zoeken en zelf te beslissen. Ik heb geschreven wat ik heb gelezen en verwijs naar bronnen. Daar is niets mis mee, wat je ook suggereert. Over het milieu heb ik niets gezegd (over een hoop dingen ook niet), dus je zou er goed aan doen om geen aannames te doen over hoe ik daarover denk. Ook dat is iets waar iedereen zelf over moet beslissen, net zoals ik dat doe bij mijn keuzes over reizen. Laat anderen gewoon met rust en focus je op jezelf. 🩷🩵

5 dagen geleden

Reactie op iiiertje

Heb je een link over die straling met info van het RIVM? Ik ben hier nameli ...
Hi, ik begrijp exact hetzelfde wat je hier schrijft. Er is wel effect, maar het zou binnen de marge moeten vallen van wat veilig is. Wat dat betreft misschien vergelijkbaar met een medisch onderzoek: je tandarts mag nog gewoon een x-ray maken en als je je arm breekt dan zullen ze ook wel een x-ray maken als je zwanger bent. Maar je tandarts zal als het kan wachten tot na de zwangerschap. Trombose risico/kans heb je volgens mij ook als je niet zwanger bent. Ik lees in ieder geval wel veel tips dat je bij voorkeur regelmatig even loopt door het gangpad, maar dat advies geldt dus volgens mij voor iedereen. Ik heb een paar links die je wellicht verder kunnen helpen met informatie over straling: - rivm legt uit wat straling is https://www.rivm.nl/straling-en-radioactiviteit/uitleg - rivm legt uit wat het effect is van straling op je gezondheid https://www.rivm.nl/straling-en-radioactiviteit/effecten-straling-gezondheid - autoriteit nvs legt uit hoeveel straling je incasseert als je vliegt

5 dagen geleden

Reactie op iiiertje

Heb je een link over die straling met info van het RIVM? Ik ben hier nameli ...
Linkje van de Autoriteit nvs ontbrak: https://www.autoriteitnvs.nl/nucleaire-crisis-of-stralingsongeval/straling-bij-een-kernongeval/stralingsdosis#:~:text=Bij%20een%20vliegreis%20is%20dat,stralingsdosis%20tot%2010%20mSv%20opleveren.

5 dagen geleden

Reactie op GenereuzeVaren485413

Hi, ik begrijp exact hetzelfde wat je hier schrijft. Er is wel effect, maar ...
Bedankt voor je moeite en uitleg! Ik dacht uit je berichtje te halen dat het RIVM ook informatie gaf gericht op vliegen en zwangerschap. Het algemene stukje had ik idd al gevonden. Achja, gelukkig vliegen wij hoogstens 2 keer per jaar 😀.

5 dagen geleden

Reactie op iiiertje

Bedankt voor je moeite en uitleg! Ik dacht uit je berichtje te halen dat he ...
Ik zie nu inderdaad dat je het zo kan lezen, maar daar bedoelde ik inderdaad niet. Het rivm geeft wel veel informatie over de zwangerschap, veiligheid, tests, etc. Wij vliegen ook niet veel meer, maar kijk dit keer wel uit naar een weekje winterzon ☀️

5 dagen geleden

Reactie op GenereuzeVaren485413

Ik geef slechts aan dat ik iets niet doe en de reden waarom en ik spoor men ...
Je deelde geen bronnen. “Rivm” noemen is geen bron. Heel fijn dat je je overwegingen deelt omdat t 4 jaar duurde maar als iemand anders overwegingen deelt hoef je diegene geen moeder maffia te noemen. Good day.

4 dagen geleden

Zullen we het hier gezellig houden, dames? Jullie hebben jullie standpunten gedeeld, dat is goed zo. Ik kan mij niet voorstellen dat jullie elkaars berichten ontspannen lezen en erna een geluksgevoel bij krijgen. Dit kan nooit goed zijn voor jullie kleintjes die jullie momenteel dragen. De OP heeft al een beslissing genomen op basis van alle reacties, daarmee zou deze topic in principe wel afgerond moeten zijn. Laten we focussen op die wondertjes die jullie hebben. ❤️

4 dagen geleden

Reactie op Elsy

Iedereen bedankt voor het reageren ❤️ heb besloten om thuis te blijven..
Ah wat fijn voor jezelf lijkt me dat je een knoop hebt doorgehakt! Niet leuk om niet te gaan natuurlijk maar leuke weekendjes komen echt wel weer terug. Hopelijk voel je je toch nog een beetje fit dit weekend om iets leuks te doen als alternatief. Zo niet, dan alleen maar fijn dat je lekker thuis zit toch?