14 Reacties

één maand geleden

Wij doen het pas vertellen als de eerste echo goed is. Vorige week voordat ze naar bedje ging zei ze mama, baby in de buik. Ik heb er niet zo op gereageerd omdat we t zeker willen weten eerst. En zodra die echo goed is willen we het onze ouders vertellen door middel van een tshirt bij haar.

één maand geleden

Ja ik denk zelfs dat wij wachten tot na eerste termijn en dat we de ouders gewoon heel goed duidelijk maken dat ze niets tegen onze dochter mogen zeggen. Het scenario dat je een miskraam moet uitleggen wel echt afschuwelijk

één maand geleden

Ik heb in mei een miskraam gehad met 7 weken. We hadden het toen al verteld aan onze dochter van drie en hebben dus uit moeten leggen dat de baby er niet meer was. Grappig genoeg heeft ze het hele verhaal in geuren en kleuren verteld vorige week aan haar peuterspeelzaal juf. Zo’n kleine van drie begrijpt dus veel meer dan je denkt. Nu ben ik weer zwanger 6.4 en weet ze het ook al. Natuurlijk heb je geen zekerheid maar ergens is het ook heel speciaal om wel te delen. Ze begreep overigens ook beter waarom mama af en toe moest huilen of sneller geïrriteerd was (tijdens de miskraam ) ik denk dat hierin geen goed of fout is maar je het moet vertellen als het goed voelt en als dat past bij jullie als gezin.

één maand geleden

Ik werk op een kdv en heb meerdere peuters aangehoord die vertelden dat de baby in de buik dood was gegaan. Vaak hebben de ouders dan niets aan ons laten weten. Realiseer dat je kind het recht heeft om in elke situatie alles te delen wat deze weet. Een peuter kan geen geheim bewaren. De meeste kinderen zijn er overigens even verdrietig van en snel okee mee. Ik kies er nu zelf voor om het nog niet te vertellen, even wachten tot na de eerste echo. Als ik even extra blij of gespannen ben zeg ik mamas wens komt misschien uit en dat vind ik spannend oid. Een beetje waarheid, maar niet te veel zeg maar.

één maand geleden

Reactie op SamIam

Ik werk op een kdv en heb meerdere peuters aangehoord die vertelden dat de ...
Nee zeker geheimen bewaren zouden we ook nooit aan haar vragen, überhaupt niet:). Ik denk toch dat we voor gaan wachten met delen maar inderdaad wel zoals Yasmin88 zegt wel delen dat we het graag willen, doen we nu ook al een beetje.

één maand geleden

Reactie op mzmz

Nee zeker geheimen bewaren zouden we ook nooit aan haar vragen, überhaupt n ...
Haha sorry zoals jij zegt Samlam! Dus dat de wens misschien uitkomt :)

één maand geleden

Vorige zwangerschap wist de familie het wel, maar onze dochter van 3 niet. Werd helaas een miskraam. Van familie toen veel steun ontvangen en tegelijk blij dat ik de peuter niets hoefde uit te leggen. Bovendien weet ik zeker dat zodra ik het haar vertel, de hele wereld het meteen weet. Dus als ik dat nog een beetje in de hand wil houden, moet ik nog even wachten. Deze keer ben ik dat weer van plan. Alhoewel ze het nu zelf al een paar keer heeft gehad over haar "zusje". Als ik vraag waar haar zusje dan is, denkt ze even na en komt er iets van: "Die is er nog niet." Of: "Die is thuis."

één maand geleden

Wij zitten met precies dezelfde dubio. Gisteren avond een topic over geopend maar weinig reactie dus fijn hier even mee te lezen 🥰. Ik denk dat we de eerste echo afwachten, dan ben ik 8 weken en dan vertellen. Ik wil dat zij het opa en oma verteld namelijk en ik kan het bij opa en oma gewoon niet langer geheim houden. 😅 De vorige keer had ik een missed abortion met 8 weken en toen hadden we het haar nog net niet verteld dus heeft ze niks van meegekregen. Ze zal het iedereen wel gaan vertellen maar hopen dat het nu goed gaat! 🍀🙏🏻💕 zo niet dan weet ik dat ik het haar ook goed kan uitleggen.

één maand geleden

Ik ben nu 6 weken zwanger na 2 miskramen te hebben gehad. 1e miskraam rond de 7 weken en de laatste met 9 weken. Voor de 1e miskraam gebeurde hebben we het aan onze 2 kids verteld, toen 3 en 4 en daarna moeten vertellen dat de baby er toch niet zou komen. Ik heb 2 intens verdrietige kindjes gehad en ik hoor tot op de dag van vandaag de vraag waarom de baby dood is en iedereen een baby krijgt en wij niet. Ik persoonlijk heb er dus echt spijt van dat we ze vroeg in het proces hebben meegenomen en zal dat ook niet meer doen. Van de 2e miskraam hebben ze ook niks meegekregen, en nu weten ze het ook nog niet.

24 dagen geleden

Hahahaha ik heb het mijn zoontje van net 2 al 3x gezegd, slaat het nog totaal niet op!

23 dagen geleden

in juli een missed abortio. gehad met 9 weken. Hadden het nig niet aan onze kleuter van 4 vertelt. Nu weer zwanger en wij wachten even af tot ongeveer 11 weken. Dan kan er alsnog veel tebeuren maar is er wat minder risico.

23 dagen geleden

Ik wacht ook nog even met vertellen. Ik ben bijna 9 weken, maar wil de medische echo en nipt afwachten. Dan heb je nog geen garantie, maar dan zijn we iets verder qua zekerheid.

23 dagen geleden

Reactie op carma19

Ik wacht ook nog even met vertellen. Ik ben bijna 9 weken, maar wil de medi ...
Ja wij gaan nu zelfs misschien wat langer wachten nog als mijn buik het toelaat. Is ook zo lang wachten voor die kleintjes. Kan niet wachten hoe ze reageert 😍

22 dagen geleden

Wij hebben het afgelopen weekend onze dochter van 4 verteld. Die is door het dolle heen! Vandaag ben ik 9 weken en twee goede echo’s gehad. Ik heb er goede vertrouwen in en als er wat mis is nemen we haar erin mee en zullen we het uitleggen. Dat hoort ook bij het leven! Maar dit kleine wondertje blijf gewoon lekker zitten gezond en wel 🍀