16 Reacties

4 weken geleden

Bij ons is geadviseerd wit brood, maar niet vers, maar van ongeveer 2 dagen oud omdat het dan niet zo plakkerig is en dat kunnen de darmpjes niet goed verteren
Geen brood geven haha.. brood levert je kindje echt niks aan voedingswaarden, alleen maar onrust in het buikje. Maarja dat is misschien een andere visie dan het voedingscentrum… Als ik brood zou geven zou ik kiezen voor 100% spelt zuurdesem brood van de bakker pas wanneer je kindje 1,5 jaar oud is.

4 weken geleden

Reactie op ZelfstandigeVallei045986

Geen brood geven haha.. brood levert je kindje echt niks aan voedingswaarde ...
Wanneer begin jij met het brood geven aan je kindje? En wat geef je in de tussentijd? Ik ben benieuwd!

Reactie op MBP

Wanneer begin jij met het brood geven aan je kindje? En wat geef je in de t ...
Wij eten meer volgens natuurvoedingsprincipes, een leuk voorbeeld is het boek van ‘de poepdokter junior’ daar staan ook voorbeeld eetschema’s in. Zij legt ook mooi uit wat het eten van brood teweeg brengt. Wij starten bijvoorbeeld met eigeel (heel licht verteerbaar), vis, vleespuree en wat later ook met groenten (gepureerd of rapley). Bronnen van koolhydraten zijn dan uiteindelijk producten zoals pompoen, zoete aardappel, havermout, quinoa etc. Dit zijn ook de dingen die wij zelf veel eten, dus dat maakt het wel een stuk makkelijker om dat ook door te voeren voor onze kindjes. En sowieso pas starten bij 6 maanden. Maar het vergt wel even wat inleeswerk. Je kijkt hiermee vooral wat je kindje al goed kan verteren en wat hem/haar echt voed, dus gezonde vetten en kwalitatieve eiwitten en rijk aan vitaminen en mineralen (brood is dat niet, en oa de gluten er in kunnen juist voor irritatie zorgen).

4 weken geleden

Desem! Zonder teveel pitjes e.d.

4 weken geleden

Reactie op MaikeRN

Desem! Zonder teveel pitjes e.d.
Ik heb bij jumbo bruin desem van la place gehaald. Gaat heel goed.

4 weken geleden

Reactie op LC1994!

Bij ons is geadviseerd wit brood, maar niet vers, maar van ongeveer 2 dagen ...
Oh gek, hier zeiden ze juist geen wit brood

4 weken geleden

Geen brood geven haha.. brood levert je kindje echt niks aan voedingswaarde ...
Goed dat jij eigen gevoel en visie volgt. Zeker interessant om eens in te duiken, dank voor het delen van je zienswijze. Zuurdesem vind ik trouwens ook een mooie!

4 weken geleden

Reactie op MaikeRN

Ik heb bij jumbo bruin desem van la place gehaald. Gaat heel goed.
Thanks voor de tip.

4 weken geleden

Ik zou sowieso geen reguliere tarwe (wel biologisch zuurdesem spelt) geven, omdat dat zo gehybridiseerd is dat het zeer slecht te verteren is. Al die glutentoleraties komen daar vandaan waarschijnlijk (en het is ook wel een hype, maar er zit ook een kern van waarheid in) ❤️

4 weken geleden

Wij eten meer volgens natuurvoedingsprincipes, een leuk voorbeeld is het bo ...
Super, dankjewel voor je uitgebreide antwoord! Ik wil me er namelijk ook wat meer in verdiepen, dit helpt daarbij!

Reactie op MBP

Super, dankjewel voor je uitgebreide antwoord! Ik wil me er namelijk ook wa ...
Leuk! Er is ook een gezamenlijk topic, die heet ‘baby hapjes bio, bewust en vanuit natuurgeneeskunde’

4 weken geleden

Leuk! Er is ook een gezamenlijk topic, die heet ‘baby hapjes bio, bewust en ...
Dankje!

4 weken geleden

Vanaf welke leeftijd geven jullie brood? Onze oudste dochter kreeg met 6 maanden al brood. Ik lees nu overal pas vanaf 7 maanden

4 weken geleden

Reactie op NL90

Vanaf welke leeftijd geven jullie brood? Onze oudste dochter kreeg met 6 ma ...
Wij zijn het wel vanaf 6 met kleine beetjes per dag aan het geven.

3 weken geleden

Bij ons gaf het CB aan te starten met 'fijn volkoren' dit is voor iedereen het meest gezonde brood, wel al met vezels/tarwe etc. Maar omdat je toch met kleine beetjes begint kunnen de darmen hier rustig aan wennen is ons verteld. Dit weekend maar eens proberen ☺️