8 Reacties
24 dagen geleden
Zeker! Vanaf het moment dat jouw werkgever op de hoogte is van jouw zwangerschap, moet er rekening mee gehouden worden en heb je bepaalde rechten.
24 dagen geleden
Het is niet verplicht om nachtdiensten te draaien als je zwanger bent. Ik werk ze zelf ook iedere week, maar kan het nog goed vol houden met de 20 uur die ik maar werk (met een 1 jarige thuis), je moet dit even met je werk bespreken en dan kom je er vast en zeker met elkaar uit
23 dagen geleden
Bij de zwangerschap van mijn zoontje heb ik in het begin onregelmatige diensten gedraaid. Ik dacht vanaf 20 weken ofzo ben ik met de vroege dienst uur later gekomen en met de late dienst uur eerder naar huis. Nachtdiensten mee gestopt. Dat ging toen prima. Ik mocht zelf aangeven wanneer ik hier aantoe was.
Nu werk ik regelmatige diensten 3 dagen van 9 uur maar heb nog een zoontje van 1.5 rondlopen en mentaal put de zwangerschap mij nogal uit ivm meerdere miskramen. Ik ga nu dus al soms een uur eerder naar huis als ik me niet lekker voel. Je hebt er recht op en de baby is nu het belangrijkste dus voel vooral wat goed en niet goed voelt. Je lichaam is hard aan het werk. En de 1 voelt zich prima terwijl het voor de ander elke dag een gevecht is. Zodra je werkgever weet dat je zwanger bent heb je recht op bovenstaande dingen die je toegevoegd had.
23 dagen geleden
Reactie op Tamady
Bij de zwangerschap van mijn zoontje heb ik in het begin onregelmatige dien ...
Hoe heb jij het voor elkaar gekregen om een uur later te mogen beginnen of een uur eerder te stoppen? Want in de cao staat dat je de extra pauzes niet aan het begin of einde van je dienst in mag zetten. Of heb je gebruik gemaakt van een andere regeling?
23 dagen geleden
Reactie op Mommy’94
Hoe heb jij het voor elkaar gekregen om een uur later te mogen beginnen of ...
Oh geen idee eigelijk, ik heb eerst geprobeerd om een uurtje achter in de kantine pauze te houden maar werd daar niet rustig van. Dus toen besproken met mijn teamleider en dit kwam eruit om meer rust te krijgen. Geen idee of het in mijn cao anders staat moet ik even uitzoeken. Maar bij mij was het geen probleem. Misschien kan jij ook in gesprek gaan en zijn ze flexibel?
23 dagen geleden
Reactie op Tamady
Oh geen idee eigelijk, ik heb eerst geprobeerd om een uurtje achter in de k ...
Wat fijn dat ze daar zo flexibel in zijn bij jou. Mijn leidinggevende gaf aan dat dat echt niet de bedoeling was. Maar als ik het op een gegeven moment echt nodig ga hebben beweegt ze daarin wel mee met mij denk ik