6 Reacties

9 dagen geleden

Wat vervelend voor je! Een dikke knuffel. De arbo arts kan je hierin helpen . Die kan je belastbaarheid beoordelen. Mogelijk komt daar uit voort dat je tijdelijk 1 dag minder kan werken. Ik zou dit zeker aanraden.

9 dagen geleden

Ik denk dat je niet zomaar op jouw initiatief 1 dag in de ziektewet kan. Ik denk wel als jij dit aan geeft bij je verloskundige (zeker als je bloedverlies hebt) zij wel gaat adviseren om minder te werken en dan kan je wel 1 dag in de ziektewet. Alleen dit hoeft natuurlijk niet blijvend te zijn, als ze zien dat het beter gaat met de zwangerschap zullen ze zeggen dat je weer mag werken. Een andere optiebis misschien onbetaald verlof van je vorige kindje? Dat zou anders misschien ook een optie kunnen zijn. Dan hou je wel 3 dagen op contract, maar werk je er maar 2.

9 dagen geleden

Reactie op iiiertje

Ik denk dat je niet zomaar op jouw initiatief 1 dag in de ziektewet kan. Ik ...
Verloskundige weet al van het bloedverlies. Heb veel extra echo’s en afspraken gehad en nog steeds. Ik ga dit ook met haar bespreken, denk dat ik wel ‘sterker’ sta als zij ook achter mij staat. Het is niet dat ik zomaar een dag minder wil werken hoor. Het is eigenlijk alles in mijn lichaam wat stop zegt. Dus vandaar. En het is enorm lastig met mijn leidinggevende

9 dagen geleden

Reactie op bobbi123

Wat vervelend voor je! Een dikke knuffel. De arbo arts kan je hierin helpe ...
Lief!! 💗 Slim! Dankjewel, ga ik doen

9 dagen geleden

Reactie op Naomivanvna

Verloskundige weet al van het bloedverlies. Heb veel extra echo’s en afspra ...
Ik bedoelde niet dat je zomaar een dag minder wil werken hoor! Ik bedoelde echt puur dat veel werkgevers daar alleen toestemming voor geven als een "deskundige" zegt dat er rust nodig is. Bij een collega van mij was het advies van de verloskundige voldoende, maar ik moet wel zeggen dat wij een coulante werkgever hebben.

9 dagen geleden

Reactie op iiiertje

Ik bedoelde niet dat je zomaar een dag minder wil werken hoor! Ik bedoelde ...
Goed dat je het zegt hoor! Dan ga ik gewoon is kijken hoe zij er in staat. Hier helaas niet een hele makkelijke werkgever 😵‍💫