Goedemorgen dames,
Hier ben ik inmiddels 11 weken zwanger.
Heb veel bloedverlies gehad en het lijkt nu beter te gaan met alleen nog wat oud bloed. Het kindje lijkt het goed te doen, dus dat is fijn. Nu heb ik helaas wel erg veel stress. Momenteel heb ik een dochtertje van bijna 2 jaar en werk ik nog 3 dagen. Ik wil al langere tijd naar 2 dagen toe en merk dat deze zwangerschap dat enorm versterkt. Ook zijn er veel veranderingen op werk wat mij enorm aan het twijfelen brengt of ik uberhaupt hier wil blijven werken. Ik ben heel erg bang dat mijn werkgever niet akkoord gaat met 2 dagen werken, dit heb ik al gezien bij een andere collega. Nu zou ik graag tot mijn verlof 3 dagen willen blijven werken. En daarna 1 dag ouderschapsverlof, volgens mij mogen ze dit niet weigeren?
Nu vind ik het heel zwaar, heb op dit moment ook een lopend traject bij de psycholoog wat echt intens is. Ik heb aangegeven op werk dat het mij heel veel moeite kost om uberhaupt mijn werk te doen dus ook aangegeven dat ik heen social talk etc meer wil van de leidinggevende. Hij kon dit accepteren en bood nog een arbo arts aan. Ik heb alleen geen idee wat mijn opties zijn. Zou ik dan bijv 1 dag minder al kunnen gaan werken op ziekte uren? Merk echt dat werk mij enorm zwaar valt en dat ik er heel veel stress van krijg. En dus ook stress dat het niet goed gaat met de zwangerschap.
Als jullie tips hebben, hoor ik het graag.
Liefs een wanhopige moeder 😢💗