16 Reacties

één maand geleden

Ik volg.

één maand geleden

Wat heftig om t lezen dat je je 1e zoontje bent verloren door je werk. Als je er huiverig voor bent zou ik het je leidinggevende wel alvast vertellen, misschien geeft dat voor jou al wat rust. Ook kan ze er dan rekening mee houden als er bepaalde kinderziektes op de groep aanwezig zijn waar je ongeboren kindje risico's van kunt ervaren. Ik zou dan wel nog even wachten om het aan je collega's te vertellen en dat je dat dan ook bespreekt met je leidinggevende dat zij er nog niet over hoeven te weten. Zelf werk ik nu op de BSO en ben nu 5 weken en 3 dagen, ik wacht wel nog tot mijn echo om het te vertellen. Misschien als ik meer kwalen krijg dat ik het voor de zekerheid wel aan de leidinggevende vertel maar anders pas na de 1e echo.

één maand geleden

Reactie op Mei2001

Wat heftig om t lezen dat je je 1e zoontje bent verloren door je werk. Als ...
Dat was zeker heftig inderdaad.. vandaar dat ik zo voorzichtig ben met mijn werk.🫣 Ik ga het inderdaad maar vertellen aan mijn bazin. Ik hoop dat ze ervoor begrip heeft. Bedankt voor je reactie! 😊

één maand geleden

Hoi hoi, Ik werk ook in de kinderopvang. Ben nu 5+4 weken en heb het zelf mijn leidinggevende nog niet verteld maar bij mijn vorige zwangerschap heb ik het met 4 weken al verteld. Ik zal van je eigen gevoel uit gaan wat je zelf prettig vind. Ik sta op de peutergrowp en bso en heb de collega die het meeste zie al wel verteld, qls dan iets niet lukt of dat je merkt dat het tillen te veel word dat zij het dan over kan nemen

één maand geleden

Zou zelf contact opnemen met de arbodienst en het daar veilig bespreken

één maand geleden

Reactie op doreenk

Zou zelf contact opnemen met de arbodienst en het daar veilig bespreken
Wat zou de arbo dienst voor mij kunnen betekenen? 🫣

één maand geleden

Ik werk zelf ook in de kinderopvang, 4 middagen bso en 1 dag babygroep en ik heb het mijn manager direct verteld vanwege eventuele heersende kinderziektes. Mijn vaste collega's weten het ook want ik was zo moe en misselijk dat ik het wel moest vertellen.

één maand geleden

Mijn leidinggevende weet het ivm echo die op mijn werkdag valt. En mijn naaste collega’s weten het maar daar deel ik lief en leed mee dus dat voelde ook gewoon goed. Ook omdat ik zo ellendig ben de hele tijd 😅.

één maand geleden

Wat heftig zeg! 😔 Ik werk op een babygroep en heb het m'n vaste collega's en meiden van kantoor na de 1e echo verteld. Ik let extra goed op m'n handhygiëne en geef ze toch minder knuffels/kusjes, maar vind het ook wel een beetje spannend hoor! Zou het vooral vertellen, als dat je wat meer rust geeft? Ze kunnen vast me je meedenken!

één maand geleden

Hier ook werkende op een 0-2 groep. Deze week mijn leidinggevende en naaste collega verteld ivm wellicht heersende 5e ziekte tegen welke ik niet beschermd ben. Even spannend dus wel. Toch vind ik het fijner dat mijn collega hiervan afweet, geeft een stukje rust. Mocht het niet goed zijn op welk moment dan ook zou ik ook willen dat zij dat weet.

één maand geleden

Ik heb het ook verteld aan m'n collega's en werkgeefster, omdat ik mega beroerd ben. Daarnaast weten ze het dan ook als het toch misgaat en kunnen ze daar rekening mee houden. Ik ben nu 6w1d en heb de 10e m'n eerste echo.

één maand geleden

Ik werk zelf op een 0-2 groep in de kinderopvang. Heb het mijn naaste collega's op de groep deze week al wel verteld, ben sinds deze week terug van vakantie en vandaag 6+2. Afgelopen juli was ik ook zwanger en heb ik het met 5 weken ook met de collega's op mijn groep en mijn locatiemanager gedeeld omdat er kans was dat het een MK zou worden, wat helaas ook zo was. Vond het toen juist fijn dat ze rekening met me konden houden. Om deze reden heb ik het nu ook weer vroeg gedeeld, mocht het onverhoopt nu weer misgaan (geen indicatie voor) dan kan ik wel terug vallen op hun. Mijn manager komt volgende week terug van vakantie dus wil het die week ook weer met haar delen. Ik heb me overigens bij vorige zwangerschap ook laten meten op antistoffen voor de 5de ziekte en die heb ik gelukkig wel, dus dat brengt ook weer minder risico met zich mee als het op de groep komt

22 dagen geleden

Hoi hoi, Ik werk zelf ook in de kinderopvang en merk dat ik er zelf ook erg mee struggle… ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger en heb het deze week aangegeven aan mijn leidinggevende omdat ik erg misselijk, moe en prikkelbaar ben en ik veel buikpijn heb. 3 andere collega’s waar ik goed contact mee heb weten het al sinds de 4 weken. Ik sta 1,5 dag alleen op een peutergroep en 1,5 dag samen met andere collega’s. Mijn leidinggevende heeft helaas niet erg geluisterd want ze heeft vanaf volgende week mijn peutergroep op volle bak ingepland, 8 peuters alleen. Vind het ook heel erg lastig wat ik hiermee moet doen want ik ga nu continue over mijn grenzen heen op werk… maar door het personeelstekort durf ik mij ook niet zo goed ziek te melden. Als iemand tips heeft hoor ik het graag!

22 dagen geleden

Ik werk ook in de kinderopvang. Ik ben nu 8+6 en heb het nog niet verteld. Wel heb ik bloedonderzoek laten doen en ik heb als kind al die rare ziektes gehad dus heb antistoffen om mijn kindje te beschermen. Ik heb voor nu zelf weinig klachten en wacht dus ook nog even met collega's en leidinggevenden inlichten.. mocht het toch niet gaan dan ga ik het uiteraard vertellen.

22 dagen geleden

Reactie op JMbaby

Hoi hoi, Ik werk zelf ook in de kinderopvang en merk dat ik er zelf ook er ...
Wat vervelend dat ze niet naar je luistert! Ik zou toch het gesprek aan gaan dat je het dan toch niet trekt. Misschien kan je wel een dienst ruilen met iemand?

22 dagen geleden

Ik werk ook op een bso, ga het morgen mijn leidinggevende vertellen. Eerste zwangerschap (6+3) en nog geen echo gehad maar door klachten al een keer ziek gemeld en dinsdag door collega’s (die het nog niet weten) naar huis gestuurd omdat ze dachten dat mijn “buikgriep” nog niet over was😅 Sta met een vaste invaller op het moment wat het lastig maakt. Niet echt een tip maar deel de zorgen over ziektes omdat het allemaal nieuw is voor mij