6 Reacties

één maand geleden

Het kan een eenmalig iets geweest zijn. Ik heb het ook maar echt af en toe dat ik heel misselijk ben in de ochtend. Je kan niet vrijnemen als je het je werk verteld maar je wel zwangerschapsgerelateerd ziek melden. Tenminste, op mijn werk. Misschien heb jij werk wat je vanuit huis zou kunnen doen, dan kan je dit overleggen met je werkgever dat je thuiswerkt op de dagen dat je niet fit bent.

één maand geleden

Bij mijn werk is eigenlijk ongeschreven regel dat je verteld aan je leidinggevende dat je zwanger bent, zei denkt goed mee en houdt het gewoon discreet. Dat zorgt voor heel veel ontspanning

één maand geleden

Ik heb het op mijn werk al verteld, ook voor het geval er iets mis gaat met mij of de zwangerschap. Zijn ze in iedergeval op de hoogte van dat ik zwanger ben!

één maand geleden

Ik heb me vandaag ziek gemeld en ook meteen verteld dat ik zwanger ben. Juist omdat ik dan hoop dat er met me meegedacht kan worden qua uren/thuiswerken etc. En als ik een afspraak heb dan kan ik dat gewoon zeggen. Wel alleen mijn leidinggevende die het weet voor nu.

één maand geleden

Wanneer je ziek bent wegens zwangerschap ontvangt je werkgever financiële compensatie. Wanneer je vooral in de ochtend misselijk bent, kan je ook voor 50% gaan werken, is altijd nog beter dan 100% ziekmelden. HR moet hier discreet mee omgaan.

één maand geleden

Tijdens mijn eerste zwangerschap zaten we nog volop in Corona en werkte ik fulltime thuis. Ik kon hierdoor dus prima verbloemen dat ik zwanger was, want niemand zag hoe misselijk en vermoeid ik was in het eerste trimester. Ik ben nu zwanger van mijn 2e en ga 2-3x per week naar kantoor.. het is niet makkelijk. Ik voel me overdag vaak erg vermoeid, afgeleid en misselijk. Ook is mijn buik nog steeds opgezet.. Ik zet toch ff door nu want ik wil het écht nog even voor me houden en ik weet dat de kwaaltjes meestal rond 13w grotendeels verdwijnen. Mocht het echt niet gaan, dan vertel ik het wel aan mijn leidinggevende en ik weet dat er dan mee zal worden gedacht om het wat makkelijker te maken. Maar voor nu bijt ik even door en ga op tijd naar bed (en drink veel gember theetjes)🙈