16 Reacties

één maand geleden

Ik vertel het na de eerste echo of na de nipt test hangt er een beetje vanaf hoe mijn zin is🤣

één maand geleden

Ik denk echt pas na 12 weken

één maand geleden

Voorlopig nog niet :) denk ook pas na de nipt.

één maand geleden

Als ik het kan blijven verbergen dan t liefst na 13 weken echo

één maand geleden

Ik heb het meteen verteld aan mijn manager aangezien ik al bijna een week thuis zat met allerlei klachten. Heb wel een hele goede band met haar dus dat is fijn. Nu ze het weet heeft ze me meteen voorgesteld om voorlopig 50% te werken zodat ik mijn computerwerk nog wel wat kan doen, eventueel van thuis uit ook. Maar dat ik niet meer op de groep hoef te werken voorlopig (werk in de gehandicaptenzorg).

één maand geleden

Reactie op Febevdw

Ik heb het meteen verteld aan mijn manager aangezien ik al bijna een week t ...
Wat fijn!! Ik werk ook in de gehandicaptenzorg, merk dat ik op de groep soms best beetje spannend vind. Ook met eventuele agressie enzo. En nu weet 1 collega het dus die zorgt wel dat ik niet in de agressie situaties kom maar de rest weet het nog niet

één maand geleden

Mijn werkgever was erg meelevend in ons traject. Mijn leidinggevende had ik gister aan de telefoon want ze vroeg hoe het ging, dus kon niet liegen. Ik heb het haar als enige gewoon verteld. Nu 4+3

één maand geleden

Ik vertel het na een goede 12/13-wekenecho

één maand geleden

Afhankelijk van hoe ik me voel, bij de eerste heb ik het meteen na mijn positieve test verteld omdat ik de helft van mijn werkzaamheden zwanger niet uit mag voeren. Bij de tweede bij 5 weken vanwege vakantie en zolang ik me nu oké blijf voelen wacht ik tot na de eerste echo.

één maand geleden

Ik probeer na zo’n 12 weken. Echter weet ik uit vorige 2 zwangerschappen dat ik zoveel overgaf dat ik Het rond 7/8 weken wel moest vertellen omdat ik me ziek moest melden.

één maand geleden

Mijn contract loopt tot de kerst… wil toch zeker wachten tot na de verlenging. Al hoop ik dat ik dat red.. Nu 5 weken zwanger van mijn 4e 🫠

één maand geleden

Ik ben nu 6 weken, heb mijn werk wel ingelicht. I.v.m werken op een gedragsgroep, hier zijn bepaalde regels tot welke week je mag werken op een gedragsgroep. Denk dat het ook verschilt wat voor beroep je uit oefent.

één maand geleden

Tijdens mijn vorige zwangerschap pas na een goede NIPT (16 weken?). Was in corona tijd dus kon thuis werken. En als ik heel misselijk werd, ging ik gewoon op bed liggen... dus even kijken hoe lang ik het nu kan volhouden, nu ik gewoon regelmatig op kantoor moet zijn... ik hoop tot na tenminste de 13 weken echo.

één maand geleden

Ik ben van plan mijn locatiemanager komende week in te lichten. Ben nu pas 3+4 maar heb het haar bij m'n eerste zwangerschap ook met 5+1 verteld ivm klachten en kans op een miskraam. Toen het helaas 2 weken later ook echt een miskraam was vond ik het erg fijn dat ze al op de hoogte was en ze heeft me daarin heel fijn ondersteunt. Omdat ik ook op een babygroep werk in de kinderopvang vind ik het ook gewoon fijn vast met haar te delen, ook ivm eventuele besmettelijke ziektes op de groep die schadelijk voor de baby kunnen zijn. Om die reden deel ik het ook alvast met 1 collega waar ik veel mee op de groep sta. En ik moet steeds zo vaak plassen dat het anders ook opvalt😂

één maand geleden

Ik wacht hier tot minstens 13/14 weken zwangerschap. Bij mijn vorige zwangerschap, in 2021, werkte ik fulltime thuis vanwege Corona en kon ik het wel makkelijker "geheim" houden tot dan. Nu werk ik 1-2 dagen per week thuis dus zal wel lastiger zijn om het geheim te houden maar ik heb een kantoorbaan dus geen risicojob, dus ook geen nood om het eerder te zeggen. Hier in België moet je het bij sommige jobs wel direct vertellen omdat je dan thuis wordt gezet vanwege risico's (bijv kinderbegeleidster).

één maand geleden

Bij mij zijn ze op de hoogte van ook start van ons traject, dus ik ga over twee weken zeggen dat we de intake hebben in t ziekenhuis (zou ook zo zijn geweest) en als ik dan met een goede echo terug kom, die laten zien 😬 (ben dan 7+4 week zoiets.. )