15 Reacties

één maand geleden

Hier ook een onzeker geval. Ondertussen 4+3 maar de vele krampen (sommige dagen heviger dan andere) geven een onzeker gevoel. Ook een eerdere miskraam maakt dat ik continu mijzelf afvraag of er nog wel activiteit is.. wat mij vooral helpt is afleiding en de afspraak dat ik er af en toe aan mag denken/continu op internet van alles op mag zoeken en daarna niet meer. Heel veel succes met wachten! Wanneer heb je de volgende check/eerste echo?

één maand geleden

Hoihoi, Ik heb ook in het traject gezeten en ken de onzekerheid als er dan eindelijk opeens wél 2 streepjes staan. Zo lang gewacht op dit waardevolle iets dat het opeens ook heel breekbaar voelt. Natuurlijk is er nog een bepaalde risico factor op dit termijn, maar misschien stelt het je gerust om te weten dat de meeste symptomen pas rond de 6 weken gaan opvallen. Bij mij is dat ook zo geweest bij onze eerste 2 kindjes. Bij de 2e kwam het zelfs nog later waardoor ik me wat zorgen maakte. Nu ben ik zwanger van ons derde kindje en zijn de symptomen al vroeger aanwezig(alleen vlagen van misselijkheid nu soms) Het kan dus zelfs per kindje verschillen, maar ook hoor ik veel moeders die nérgens last van hebben gehad. Dat bestaat dus ook nog. Wat de krampen betreft, bij mijn eerste had ik tussen de 4 en 6 weken erg veel krampen en maakte ik me grote zorgen. Maar het was de baarmoeder die groeide. Bij de 2e had ik die krampen niet tussen 4 en 6 weken waardoor ik me weer zorgen maakte😂 maar bij de 2e kwamen die krampen met 9 weken. Ik maakte me zoveel zorgen dat ik een “spoed” echo kreeg bij de verloskundige maar wederom was alles oké; groeiende baarmoeder. Deze zwangerschap heb ik ook af en toe krampen, soms steken en soms een trekkend pijnlijk gevoel als ik opsta en herinner ik me opeens oja dit had ik bij de vorige ook!. Het maakt altijd een klein beetje onzeker maar het hoort er echt bij. Je hcg loopt mooi op. Tot nu toe heeft je lichaam dit allemaal super gedaan! Probeer te ontspannen of anders afleiding te zoeken tot de eerste echo’s. Dan ben je er minder mee bezig. Mocht je 1 van de ongelukkigen zijn zoals ik die veel symptomen gaat ervaren; succes alvast, want die misselijkheid ga je écht weg wensen over een paar weken😝

één maand geleden

Ohja en een extra tip; komende weken zal deze forum groep voller komen te staan met berichten waarbij de zwangerschap helaas niet goed heeft doorgezet. Dat is niet omdat het heel vaak fout gaat, maar omdat die berichten gewoon sneller gedeeld worden op het forum dan de positieve berichten. Het geeft een vertekend beeld van de realiteit. Het kan natuurlijk gebeuren, maar soms lijkt het dan voor je gevoel alsof het alléén maar gebeurt en dat is echt niet zo. Ik kon dat moeilijk filteren. Voor mij hielp het om in deze “kritiekere” weken niet op het forum te kijken omdat ik er onzeker of bang van werd. Maar als je het zelf wel goed kunt filteren heb je niets aan deze tip natuurlijk🤭

één maand geleden

Ik ben ook meer dan 3 jaar bezig geweest in een fertiliteitstraject. Toen ik zwanger werd van mijn tweeling had ik ook veel last van krampen en ook licht bloedverlies. Pas vanaf week 7 kreeg ik te maken met misselijkheid en overgeven. Maar heb ook 2 collega’s die de gehele zwangerschap niet misselijk zijn geweest (jaloers). Ieder lijf reageert anders. Het is een spannende periode. Probeer id. in het nu te zijn. Nu te genieten, want nu kan het. Op dit moment ben ik 5+5 weken. En helaas is bij mij de misselijkheid/spugen al begonnen. Had gehoopt dat dit nog even weg bleef 😇.

één maand geleden

Reactie op Bordercollie

Hier ook een onzeker geval. Ondertussen 4+3 maar de vele krampen (sommige d ...
Ja dat onzekere gevoel is zo grrr. Konden we maar in onze lichamen kijken haha. Dat is wel een goede tip, maar ik ken mezelf. Zodra ik iets voel is het eerste wat ik doe de telefoon in handen pakken.. 17 september heb ik mijn eerste echo 🤞 jij?

één maand geleden

Reactie op Faysel

Hoihoi, Ik heb ook in het traject gezeten en ken de onzekerheid als er dan ...
Wat een fijne woorden ❤️ dit stelt me oprecht gerust. Ik heb zelf helaas geen vergelijkingsmateriaal, dus moet me met anderen vergelijken en idd wat jij zegt, je hoort vaker negatievere geluiden dan positieve..

één maand geleden

Reactie op denise80

Ik ben ook meer dan 3 jaar bezig geweest in een fertiliteitstraject. Toen i ...
Ja, idd genieten! Ik voel soms met vlagen wat misselijkheid maar dan denk ik dat ik me dat inbeeld hahah het is ook nooit goed.

één maand geleden

Reactie op doekie

Wat een fijne woorden ❤️ dit stelt me oprecht gerust. Ik heb zelf helaas ge ...
Ja precies. Daarom heb ik bij beide vorige zwangerschappen het forum het eerste trimester maar even gesloten gehouden op mijn telefoon omdat ik er onzeker van werd. Ik ben nu zelf (denk ik) 5 weken zwanger van onze derde. Na de eerste 2 via het traject te hebben gekregen is deze een hele verrassing en weet ik ook niet precies hoe ver ik ben🤷🏼‍♀️ ik heb ook 17 september de eerste echo om 10:40🤗

één maand geleden

Reactie op Faysel

Ja precies. Daarom heb ik bij beide vorige zwangerschappen het forum het ee ...
Oh wat spannend!!! Allebei op dezelfde dag! Ik heb m om 16:45. Ben benieuwd hoe ik die dag ga lesgeven door de zenuwen (ben docent op middelbare school) 🤪

één maand geleden

Reactie op doekie

Ja dat onzekere gevoel is zo grrr. Konden we maar in onze lichamen kijken ...
Aftellen tot de echo en tot die tijd ervan uitgaan dat alles in orde is! Ik zou zo graag willen weten wat er allemaal in m’n lijf gebeurt.. ik moet nog even contact opnemen met de verloskundige

één maand geleden

Reactie op doekie

Oh wat spannend!!! Allebei op dezelfde dag! Ik heb m om 16:45. Ben benieuwd ...
Och ja. Ik vraag altijd om de echo’s het liefst (vroeg) in de ochtend. Dan ben ik er niet de hele dag mee bezig. De keren dat ik later op de dag echo’s had moest ik gewoon overgeven van de spanning😅

één maand geleden

Ik heb ook 17 september eerste echo om 8:50 🙈

één maand geleden

Hoe was het bij de verloskundige?

één maand geleden

Reactie op Bordercollie

Hoe was het bij de verloskundige?
Helaas slecht nieuws. Geen kloppend hartje (meer) gezien. Vruchtzakje en embryo wel gegroeid, dus ze gaf aan misschien zijn we te vroeg, maar heb vorige week een kloppend hartje gezien dus heb er geen vertrouwen meer in.

één maand geleden

Reactie op doekie

Helaas slecht nieuws. Geen kloppend hartje (meer) gezien. Vruchtzakje en em ...
Jeetje wat een verdrietig nieuws:( knuffel vanaf hier. Heel veel sterkte komende weken.