19 Reacties
4 dagen geleden
Ik lees graag even mee. Een goede vriendin van mij is een aantal weken voor mij uitgerekend en ik heb (per toeval) haar naam al geraden, deze naam verschilt 1 letter met de naam die mijn vriend en ik in gedachten hebben. Ik vind het nog lastiger omdat wij de eerste 2 vriendinnen in onze groep zijn die een kindje krijgen en allebei een meisje. Dan zou je toch denken, nog zo veel namen om uit te kiezen haha
4 dagen geleden
Onze jongste dochter draagd dezelfde naam als mijn beste vriendin haar zus , die hebben da nooit al naapen gezien of dergelijke ! als da de naam is dat
jullie echt mooi vinden zou ik er gewoon voor gaan !!!
4 dagen geleden
Lijkt mij alleen maar leuk als een collega dezelfde naam kiest. Helemaal als beide kinderen elkaar in principe niet tegenkomen. De naam van jullie kind kiezen jullie en jullie alleen. Daar heeft niemand anders iets mee te maken en dus ook geen inspraak op. Als de werksfeer hieronder zou gaan lijden, is het misschien toch niet zo'n fijne collega.
4 dagen geleden
Persoonlijk zou het mij nog wel iets uitmaken als het gaat om een hele uitzonderlijke naam die je bijna niet hoort. Als het om een top 20 naam gaat die je sowieso al vaker hoort dan vind ik het logisch dat je een gegeven naam vaker hoort. Als het gaat om een unieke(re) naam zou ik collega wel even informeren van tevoren.
4 dagen geleden
Reactie op Natas1995×÷_
Ik lees graag even mee. Een goede vriendin van mij is een aantal weken voor ...
Ik heb toendertijd aan twee vriendinnen gevraagd wat we doen als het dezelfde naam blijkt te zijn. Bij een vriendin ging ze zeggen hoe vaak haar naam voorkwam in het lijstje van 2023 en de ander zei, het maakt me niet uit. Denk niet dat het dezelfde is
4 dagen geleden
Reactie op Natas1995×÷_
Ik lees graag even mee. Een goede vriendin van mij is een aantal weken voor ...
Ik had (jup, had, Niet vanwege dit overigens) een vriendin die in mei uitgerekend was, ik in december daarna. Op het moment van de test wist ik de meisjes naam voor een eventuele dochter al. Het scheelde ook 1 letter, bleek later, met de naam die zij haar dochtertje gaf.
Tja. Shit happends. Wij waren verliefd op de naam die we hadden, dus gewoon gedaan. Niet overlegd ook.
4 dagen geleden
Ik zou dat met die collega ook niet doen. Maar dat is persoonlijk.
Als je een naam hebt waar je verliefd op bent..
Ik vind het overigens ook erg flauw als mensen daar moeilijk over gaan doen..
is het nou familie, heel dichtbij, is het gek.. maar verder.. nee hoor!
4 dagen geleden
Een kind van een collega lijkt mij geen probleem.
Wij waren met onze dochter ook net uit over de naam, 3 maanden voor de uitgerekende datum, kregen goede vrienden van ons ook een dochter en ja hoor, dezelfde naam met 1 letter verschil. Uiteindelijk hebben wij toch de naam gegeven die we hadden bedacht zonder overleggen. Ook onder het mom van: later kan ze ook nieuwe vriendinnetjes maken die ook dezelfde naam hebben, dus waarom zou je er nu wel omheen draaien?
Paar maanden later kregen andere vrienden van ons ook een dochter (ze kennen dat eerste stel niet) en ja hoor, precies dezelfde naam als die eerste vrienden 😅
Nu dus op haar verjaardag 3 dames met bijna exact dezelfde naam 🙄
3 dagen geleden
Uhm 🙄 ik heb nichtjes die heten ook Denise 😅 hele grote familie mijn vader komt uit een gezin van 8 en hun ook weer dus er lopen heel veel van ons rond. Ja ik vind het nooit z’n ding en kinderen vaak ook niet. In mijn klas hadden we nog een Denise en riep de meester de achternaam. En collega’s is geen levenslange band. En informeren bij voorbaat ja waarom.. jij weet dat je niet die na-aper bent, en ik geloof niet dat een moeder daar snel over valt. Je kan overal dezelfde naam tegenkomen. Als jouw hart ❤️ de naam perfect vindt is die perfect.
3 dagen geleden
Ik heb dezelfde naam als de dochter van mijn moeders beste vriendin. Zij is na mij geboren en dat is nooit een probleem geweest. Helemaal leuk juist
3 dagen geleden
Je hoeft je echt niet te verantwoorden tegenover je collega en daarnaast.. wie weet zijn jullie over een tijdje geen collega’s meer?
2 dagen geleden
Als wij een meisje krijgen, gaat ze de naam van mijn collega krijgen🤣 de naam was er eerder dan dat het mijn collega is geworden. Ik zou het een eer vinden als iemand de naam van mijn zoontje ook geeft aan zijn/haar zoon. Is juist een bevestiging dat het echt een leuke naam is toch :)