11 Reacties
4 dagen geleden
Let op:
- je hebt gewoon recht op een transitievergoeding, uitbetaling vakantiegeld en eventuele vakantie uren
- je werkgever meldt je ziek uit dienst bij het UWV
- voor jezelf zou ik even uitzoeken wanneer het uwv start met betalen van de uitkering zodat je weet waar je aan toe bent
- mogelijk word je opgeroepen bij de bedrijfsarts
- indien je ontslag volledig te wijten is aan je zwangerschap, zou je er nog een punt van kunnen maken, als je het wel best vind, zou k dit laten
4 dagen geleden
Reactie op bobbi123
Let op:
- je hebt gewoon recht op een transitievergoeding, uitbetaling vak ...
Zoals ik begrepen heb nemen zij contact met mij op. En krijg inderdaad een transitie vergoeding
Maar verder ben ik er niet echt bekend mee vandaar dat ik het hier vraag
4 dagen geleden
Reactie op Judithvossx
Zoals ik begrepen heb nemen zij contact met mij op. En krijg inderdaad een ...
Heb jij zo transitievergoeding zelf aangevraagd of is dat voor jou gedaan? Ik zie namelijk allemaal voorbij komen dat je hiervoor een advocaat ens nodig hebt krijg op internet niet echt iets duidelijks te zien erover
4 dagen geleden
Reactie op dannyck 💙
Heb jij zo transitievergoeding zelf aangevraagd of is dat voor jou gedaan? ...
Ik werk voor een uitzendbureau waarbij ik ben uitgeleend aan een bedrijf hier stopt dus de tijdelijke contract. Zij zetten dat zelf in werking daar hoef ik niets voor te doen. Hoe dat verder is ik heb geen idee
4 dagen geleden
Reactie op bobbi123
Transitievergoeding moet je werkgever uitbetalen wanneer zij besluiten jouw ...
Ik heb afgelopen maand wel 400€ extra gekregen, maar kon nergens terug vinden waarvoor dat was. 21 november dus aankomende donderdag loopt me contract af. Ik zit inmiddels al 2 maanden thuis
4 dagen geleden
Reactie op dannyck 💙
Ik heb afgelopen maand wel 400€ extra gekregen, maar kon nergens terug vind ...
Normaliter betalen ze dit 1 maand na uitdiensttreding. Transitievergoeding is 1/3 maandsalaris per jaar. Als 400 ongeveer 1/3 is kan dat het zijn. Stond het niet op je loonstrookje?
4 dagen geleden
Transitievergoeding moet een werkgever gewoon betalen maar hou het zeker in de gaten! Je kan online berekenen wat de hoogte van de transitievergoeding is.
Ziek uit dienst terwijl je zwanger bent val je geloof ik direct terug op het UWV je valt dan namelijk in een soort no risk categorie maar het UWV zou je hier ook zeker over kunnen informeren. Normaliter is het dan namelijk van belang of een bedrijf eigen risico drager is of niet.
Wel heel naar voor je/ jullie dat dit zo loopt!