40 Reacties

één maand geleden

Hi, ik werk op HR en was eerste zwangerschap ook heel ziek, toen denk ik tussen week 8 en week 18 voor 50% ziekgemeld en heb veel thuisgewerkt. Mijn tip, volg je lichaam. Als je je echt te ziek voelt gewoon ziek melden en je niet bang laten maken door opmerkingen als ‘het hoort erbij’. Sommige vrouwen belanden met exteeem overgeven in ziekenhuis (hopelijk niet wij 😅) dus je hebt echt alle gradaties. Kan je je leidinggevende in vertrouwen nemen?

één maand geleden

Reactie op mzmz

Hi, ik werk op HR en was eerste zwangerschap ook heel ziek, toen denk ik tu ...
Ja mijn HR manager is heel aardig en haar heb ik ook verteld dat ik zwanger ben maar ik werk bij een detacheringsbureau waarbij ik elke 3/6 maanden bij een andere opdrachtgever zit. Als ik me nu steeds ziek meld, zouden ze iemand anders op mijn opdracht moeten zetten anders heeft de opdrachtgever geen interimmer. Ik heb het idee dat ik dan teveel verlies op mijn werkgever als je snapt wat ik bedoel. Mijn vriend zegt dat ik een te groot hart heb, ik heb me sinds juli 2023 dat ik daar ging werken nooit eerder ziek gemeld

één maand geleden

Ja ik zou toch in ieder geval kijken naar aangepaste uren, dus iets later beginnen en eerder stoppen.

één maand geleden

Bijna alsof ik het zelf geschreven heb. Ook 2 kindjes maar dan van 5,5 en bijna 4 en me sinds 1,5 week ziek moeten melden. Zooo misselijk en overgeven. Voel me er zo schuldig onder. Maar soms is het, denk ik, niet anders. Had dit bij eerdere zwangerschappen ook niet zo extreem.

één maand geleden

Reactie op AparteKaravaan960369

Bijna alsof ik het zelf geschreven heb. Ook 2 kindjes maar dan van 5,5 en b ...
Pff echt he, vreselijk. Ik zie niet hoe ik weer ga werken

één maand geleden

Pfff ja ik heb dit ook. Krijg mezelf nauwelijks uit bed en ben de hele tijd zoooo moe... Mijn LG gaat niks kunnen betekenen en ik moet een beroep op mijn collega's doen om mij over te nemen.. Daar voel ik me wel schuldig over en ik wil nog niet vertellen dat ik zwanger ben (ben 6+4).. Als ik me volgende week nog zo voel, ga ik me wel ziekmelden...

één maand geleden

Reactie op MomLunaS

Ja mijn HR manager is heel aardig en haar heb ik ook verteld dat ik zwanger ...
Klinkt wel als een fijne omgeving om je ziek te melden of je uren anders in te delen.

één maand geleden

Reactie op HappyUnicorn765

Pfff ja ik heb dit ook. Krijg mezelf nauwelijks uit bed en ben de hele tijd ...
Wat vervelend. In watvoor sector werk je? Kan je je alleen ziekmelden als je zelf vervanging hebt geregeld?

één maand geleden

Hebben jullie dan ook meteen de reden van ziekmelding doorgegeven?

één maand geleden

Reactie op lhp

Hebben jullie dan ook meteen de reden van ziekmelding doorgegeven?
Ik wel, ik ben goed met mijn HR manager dus ik heb haar gewoon verteld dat ik zwanger ben

één maand geleden

Reactie op MomLunaS

Ik wel, ik ben goed met mijn HR manager dus ik heb haar gewoon verteld dat ...
Uiteindelijk vandaag hetzelfde gedaan. Het ging echt niet meer met de misselijkheid

één maand geleden

Ik heb mezelf ook sinds gisteren ziekgemeld. Vanaf afgelopen donderdag zo onwijs misselijk en moe. Ik sta voor de klas, dus half brakend daar staan leek mij ook geen optie. Soms moet je voor jezelf kiezen en dat is dus nu.

één maand geleden

Reactie op Patrice1207

Ik heb mezelf ook sinds gisteren ziekgemeld. Vanaf afgelopen donderdag zo o ...
Herkenbaar! Precies hetzelfde nu. Mijn leidinggevende kwam toevallig vanmorgen langslopen nadat ik me vanaf het volgende lesuur had ziekgemeld per mail en zag me strijden. Toen zei die ‘ik snap dat je je gaat ziekmelden’. Ik vind het alleen lastig om me voor langere periode ziek te melden en weet dat ik het donderdag (mijn volgende werkdag) gewoon weer ga proberen…

één maand geleden

Jaa, zo herkenbaar. Rugpijn, steken in mijn buik en zo ontzettend misselijk de hele dag. Bij mijn vorige zwangerschap had ik dit echt niet en voelde ik me super. Vorige week ben ik toch naar mijn werk gegaan en het gegooit op 'er zal wel wat heersen'. Geen idee of ik dit ga volhouden als dit de hele zwangerschap zo gaat zijn...

één maand geleden

Reactie op lhp

Herkenbaar! Precies hetzelfde nu. Mijn leidinggevende kwam toevallig vanmor ...
Waarom doe je niet rustig aan het weekend over, volgende week weer een nieuwe week met nieuwe kansen.

één maand geleden

Reactie op Patrice1207

Waarom doe je niet rustig aan het weekend over, volgende week weer een nieu ...
Je hebt gelijk ook. Ik heb me ook vandaag ziekgemeld. Ook omdat het echt niet gaat. Als we nou gewoon een baantje hadden waarbij we stil achter een laptop konden zitten, maar lesgeven is zo intensief 🙊. Daar gaat mijn misselijkheid niet goed op.

één maand geleden

Reactie op lhp

Je hebt gelijk ook. Ik heb me ook vandaag ziekgemeld. Ook omdat het echt ni ...
Ik heb een kantoorbaan en ‘stil achter een laptop zitten’ op werk gaat ook niet 😭

één maand geleden

Reactie op lhp

Je hebt gelijk ook. Ik heb me ook vandaag ziekgemeld. Ook omdat het echt ni ...
Ik zeg altijd, werk is er langer dan wij.

één maand geleden

Reactie op MomLunaS

Ik heb een kantoorbaan en ‘stil achter een laptop zitten’ op werk gaat ook ...
Hahaha precies dit. Als je echt niet fit bent is een kantoorbaan ook niet te doen qua concentratie.

één maand geleden

Jep…al een aantal dagen ziekgemeld en ben net 6 weken zwanger. Ik lig zo’n beetje de hele nacht wakker te kokhalzen en over te geven. Overdag ook veel misselijk en soms overgeven. Voor nu nog ziekgemeld met een smoesje, maar volgende week wil ik m’n manager inlichten. Baal daar ontzettend van, had graag gewacht tot na 12 weken, maar ik zou graag samen naar een oplossing willen kijken.