40 Reacties

één maand geleden

Ik heb me vandaag ook ziek gemeld en ben pas bijna 6 weken zwanger. Gelukkig hoef ik (nog) niet over te geven, maar ik ben wel de hele dag door misselijk en krijg nauwelijks een hap door mijn keel. Ik slaap ook nog eens heel slecht door alle kwaaltjes, dus dat helpt ook niet mee. Ik ben heel bang voor de komende weken. Reden van ziekmelden nog niet gegeven, maar mijn manager weet van mijn traject en vorige miskraam, dus als het zo blijft vertel ik het haar volgende week wel.

één maand geleden

Reactie op MomLunaS

Ik heb een kantoorbaan en ‘stil achter een laptop zitten’ op werk gaat ook ...
Ooo wat balen zeg! Ik merk het nu eigenlijk ook nu ik thuis wat administratie probeer te doen. Dit werkt niet. Sterkte ❤️

één maand geleden

Lekker ziekmelden, je lichaam en je baby zijn belangrijker nu. Rustig aandoen en naar je lijf luisteren. Officieel mag alleen een bedrijfsarts vragen naar de reden van je ziekmelding, je hoeft het je baas dus nog niet te vertellen als je dat niet wil.

één maand geleden

Reactie op lhp

Je hebt gelijk ook. Ik heb me ook vandaag ziekgemeld. Ook omdat het echt ni ...
Nog een docent hier, ervaar precies hetzelfde. Het is intensief en einde dag gesloopt.

22 dagen geleden

Ik werk als onderwijsassistent en ben woensdag ook naar huis gegaan. Voelde me zo beroerd, moe en misselijk. De hele tijd aan het kokhalzen. Gister ging het iets beter, maar ‘s avonds toch overgegeven. Vanmorgen weer, dus heb me voor vandaag weer ziek gemeld. Vooral ‘s ochtends voel ik me zo slecht, verder slaap ik de hele dag! Nu toch in dubio of ik morgen weer moet gaan werken. Voel me een soort schuldig tegenover mijn werkgever..

22 dagen geleden

Vandaag hier ook ziek gemeld, zo misselijk dag en nacht en 0 energie en helemaal niet m’n zelf voelen! Vanmorgen voor het eerst ook overgegeven en heb ook de dunne erbij de hele dag vandaag. 🤢 Heb ook een hekel aan Ziekmelden maar kan nu niet anders. Gelukkig weet iedereen op werk al dat ik zwanger ben (ben morgen 9 weken)

19 dagen geleden

Hier heb ik het dinsdag weer geprobeerd, dit ging oké (maar moest na mijn laatste les naar huis racen om over te geven). Gister na het eerste uur mezelf weer ziek moeten melden. Ik baal zo!

18 dagen geleden

Heel erg, maar ik heb me ook ziek gemeld. Nooit gedacht dat dat zou gebeuren. Woensdagavond lag ik huilend in bed, ik voelde me zo moe en ellendig. Toen zei mijn vriend: je bent nooit ziek, dus die ene keer kan echt wel. Meteen 2 dagen van gemaakt, kan ik even bijkomen.

18 dagen geleden

Ik heb dinsdag voor het eerst overgegeven van de misselijkheid alleen moest ik toen een VSO draaien, ik bleef onwijs misselijk maar er kwam niks uit en heb toen een collega wakker gebeld of zij kon komen. De middag ben ik ook thuis gebleven en heel veel geslapen. Woensdag was ik al vrij en donderdag weer proberen maar ben elke dag zo misselijk alleen wilt het er niet uit komen, hang meerdere keren per dag boven de pot. Gister heb ik het werken weer geprobeerd maar het ging gewoon niet en ben ik weer rond half 10 naar huis gegaan. Tussendoor moest mijn verstandskies er ook nog uitgetrokken worden doordat mijn wang begon te ontsteken door het prikken van mijn verstandskies. In de middag viel ik ook bijna flauw, dan voel je je zo beroerd als je ook alleen thuis bent. Voor vandaag hebben ze alvast een inval geregeld voor als het nog niet gaat, maar word alweer wakker met een misselijkheids gevoel.

18 dagen geleden

Ik heb mezelf voor 25% laten ziek melden. Zo moe dat ik een werkdag van 8 uur niet doorkom zonder te slapen en veel rust te nemen. Werkgever deed totaal niet moeilijk. UWV betaald de kosten😅. Vinden het vooral belangrijk dat ik goed voor mezelf zorg. De vorige zwangerschap niet gedaan en daar enorm spijt van gehad want heb me toen de hele 9 maanden beroerd gevoeld. Nu neem ik rust als het nodig is en gaat het een stuk beter! Als ik het niet doe voel ik me net zo slecht als bij de eerste zwangerschap.

18 dagen geleden

Yep. Ik ben sinds gisteren ziekgemeld. Ben super misselijk, moe en hoofdpijn. Kan amper nadenken. Ook bloed ik al 1,5 week en dat geeft ook stress. VK heeft aangegeven dat ik rust moet nemen. Wat ik erg lastig vind met een heel lopend huishouden hier.

18 dagen geleden

Ik heb me vanaf gisteren ziek gemeld. Ivm bekkeninstabiliteit en steeds terug komende koorts 🤒

18 dagen geleden

2x ziek gemeld door migraine en misselijkheid

18 dagen geleden

Ik heb nu ook de huisarts gebeld of ik misselijkheidspilletjes mocht krijgen, dus heb ik reispilletjes gekregen omdat deze mag bij zwangerschap.

13 dagen geleden

Is een van jullie al gekoppeld aan de bedrijfsarts? Bij mij is dat voorgesteld vanwege aanhoudende misselijkheid en overgeven.

13 dagen geleden

Nou dames ik ben me n partij ziek!! 🤮

12 dagen geleden

Dit is allemaal zo herkenbaar. Ik nu 9+5. Heb er dagen tussen dat ik me oké voel en alleen een beetje misselijk ben, maar ook dagen dat ik me grieperig voel en heel slecht slaap. Ik had me voorgenomen het na de termijnecho te melden bij m'n manager. Die is maandag, dus probeer het nog even vol te houden. Maar uiteindelijk moet ik vooral zelf gaan accepteren dat ik vooral goed naar m'n lichaam moet luisteren.

11 dagen geleden

Als je bedrijfsarts oordeelt dat het gaat om ziekte door zwangerschap, kan je werkgever dit gewoon bij uwv melden en krijgen ze het salaris wat ze aan jou betalen terug van het uwv. Ziek is ziek..

5 dagen geleden

Reactie op c-flore

Als je bedrijfsarts oordeelt dat het gaat om ziekte door zwangerschap, kan ...
Goed om te weten. Ik ga over twee weken naar de BA.