11 Reacties

7 dagen geleden

Ik weet niet wat een werkgever kan en mag, daar kan ik je niet bij helpen, sorry. Maar is het voor jou wel fijn om 3 weken op te starten, te wennen aan weer werken + een nieuw ritme, en dan weer 3 weken eruit te zijn? Ook voor je kindje, als die naar de opvang gaat: net gewend, dan weer drie weken eruit. Het is wellicht rustiger voor jezelf om het er aan vast te plakken?

7 dagen geleden

Je werkgever kan je niet verplichten om je vakantie achter je verlof aan te plakken. Ik zou voet bij stuk houden en gewoon in september je vakantie inplannen.

7 dagen geleden

Allicht beval je later of eerder. Is sowieso lastig om te zeggen hoe het precies loopt.

7 dagen geleden

Ze mogen en kunnen je niks verplichten! Lekker in september je vakantie opnemen! Ga ik ook doen terwijl de voorkeuren anders zijn. Mijn rechten.. toevallig is het dan zomervakantie tijd indd maarja, is niet anders! Ik plak het ook niet augustus eraan

7 dagen geleden

Reactie op grutto_23

Ik weet niet wat een werkgever kan en mag, daar kan ik je niet bij helpen, ...
Ik denk dat het voor mezelf prima is eigenlijk. Dan kan ik de vele mails wegwerken in die 3 weken. Alle veranderingen die er waarschijnlijk weer gaan zijn in me op nemen etc. En daarna juist even bijkomen van het terugkeren. Ideaal is het wellicht niet, maar zie daar niet zo zeer probleem in.

7 dagen geleden

Reactie op Debbbbbb

Ze mogen en kunnen je niks verplichten! Lekker in september je vakantie opn ...
Fijn dat ik niet de enige ben :)

7 dagen geleden

Ze hebben trouwens 2 weken om te reageren ;) anders hebben ze sowieso pech . Er moeten echt zware bedrijfsbelangen zijn, voor ze het mogen afkeuren. Uit jouw verhaal maak k op dat die er niet zijn. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vakantiedagen-en-vakantiegeld/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-mijn-vakantiedagen-opnemen

7 dagen geleden

Reactie op bobbi123

Ze hebben trouwens 2 weken om te reageren ;) anders hebben ze sowieso pech ...
Fijn dit artikel. Dankje!!

7 dagen geleden

Ik ben ook van plan in september op vakantie te gaan, maar ga niet na mijn verlof eerst werken. Heb je niet genoeg vakantie om al die weken op te nemen? En anders betaald ouderschapsverlof inzetten? Dat ga ik waarschijnlijk doen. Scheelt ook weer met opvang. Dan kan die starten na de vakantie.

7 dagen geleden

Reactie op MV93

Ik ben ook van plan in september op vakantie te gaan, maar ga niet na mijn ...
Nee ga niet genoeg vakantiedagen hebben helaas. Wil ook nog wat overhouden voor als ik thuis moet zijn ivm ziek kind. Betaald ouderschapsverlof zet ik 1 dag in de week in om meer inkomen te genereren. Of ik moet tot week 42 doorlopen, dan lukt dat wel haha. Maar die kans acht ik klein ivm hoge bloeddruk.

7 dagen geleden

Reactie op Kaatje305

Nee ga niet genoeg vakantiedagen hebben helaas. Wil ook nog wat overhouden ...
Ah oké, ik snap het! Wist je dat je voor een ziek kind zorgverlof hebt?