Het is nog ver weg, maar mijn man moet zijn zomervakantie al doorgeven voor 1 november.
Nu heb ik dat balletje opgegooid op mijn werk en daar kwam een vervelend gesprek uit. Ik zou namelijk tot half augustus met verlof zijn als alles loopt zoals verwacht. Mijn werkgever wilt dat ik mijn vakantie daar aan vast plak, want ik ben dan toch al een tijd weg en dan maakt een paar weken extra ook niet meer uit. Begrijpelijk..
Echter, waar ik mee zit. Wij nemen liever in september vrij (zoals altijd), omdat je dan simpelweg goedkoper uit ben als je nog weg wilt. We gaan sowieso last minute boeken, maar de planning is er wel. Het wordt ook steeds lastiger om financieel rond te komen, dus een paar honderd euro besparen op vakantie zou wel erg goed uitkomen.
Ik zou dan in theorie 3 weken werkzaam zijn na verlof voordat ik met vakantie ga, ook 3 weken. Nu willen ze dus niks toezeggen en het vooruit schuiven, maar mijn man moet het wel voor 1 november doorgeven.
Ik vind het echt een vervelende situatie, want ik begrijp mijn werkgever wel, maar ze kunnen me toch niet verplichten om in een dure periode op vakantie te gaan? Er zijn overigens ook helemaal geen problemen qua werkzaamheden en bezetting als ik in september weg ga. De meeste collega's zitten namelijk wel aan de zomervakantie vast.
Iemand eerder zoiets meegemaakt met voorgaande zwangerschap?