14 Reacties

6 dagen geleden

Ik kwam ook op deze uit, maar ken het verder ook niet. Dus ben ook benieuwd naar ervaringen

6 dagen geleden

Ik vraag me af als je als zwanger bent en je neemt die extra dekkingen als je ze nog niet had . Keren ze dan wel uit

6 dagen geleden

Heb je wel op de knop “goed om te weten” geklikt? Ze vergoeden geen 100%, maar Max 250 euro van de eigen bijdrage. Het is natuurlijk net wat je wilt.

6 dagen geleden

Reactie op TedereSequoia773088

Heb je wel op de knop “goed om te weten” geklikt? Ze vergoeden geen 100%, m ...
Klopt dat had ik gelezen! Alleen ziekenhuis bevallen is 246 euro dus daar kom je dan wel mee uit. Kraamzorg zouden wij sowieso niet hele dagen willen als het niet nodig is. Dus dat scheelt dan denk ik ook wel

6 dagen geleden

Reactie op Chantal12091992

Ik vraag me af als je als zwanger bent en je neemt die extra dekkingen als ...
Lijkt mij wel toch? Even een voorbeeld: als je iets met je gebit hebt. De tandarts zegt je moet dit en dit laten doen. Dan verzeker je je bijvoorbeeld toch ook dat jaar erop extra?

6 dagen geleden

Reactie op Niessie31

Klopt dat had ik gelezen! Alleen ziekenhuis bevallen is 246 euro dus daar k ...
Een ziekenhuis bevalling kost volgens mij wel meer: https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/ziekenhuisbevalling

6 dagen geleden

Een ziekenhuis bevalling kost volgens mij wel meer: https://www.zorgwijzer. ...
Aha idd! Ik ga nog eens goed uitzoeken wat mijn verzekeraar nu zou vergoeden.. lastig vind ik dit soort dingen altijd. Waar doe je goed aan

6 dagen geleden

Een ziekenhuis bevalling kost volgens mij wel meer: https://www.zorgwijzer. ...
Je hebt inderdaad gelijk dat het meer kost. Mijn verzekering nu zou aanvullend wel alles vergoeden dus is slimmer

6 dagen geleden

Reactie op Niessie31

Aha idd! Ik ga nog eens goed uitzoeken wat mijn verzekeraar nu zou vergoede ...
Heel veel berekeningen maken voor allerlei scenario's.. maar blijft daarna alsnog een gok, want dan zul je net zien dat je bevalling medisch wordt, om wat voor reden dan ook, en dan wordt alles weer vergoed, ongeacht van je pakket..

6 dagen geleden

Reactie op TopperAms

Heel veel berekeningen maken voor allerlei scenario's.. maar blijft daarna ...
Ja dat is risico inderdaad. Maar die neem ik maar (geeft mij meer lucht)

6 dagen geleden

Ook handig om te kijken is misschien wat de vergoedingen zijn voor bijvoorbeeld osteopaat/manueeltherapie en bevalcursussen, kolfapparatuur, kraampakket en dergelijke en die meenemen in je berekeningen.

2 dagen geleden

Weet iemand of je medisch wordt als je bijv een ruggenprik of pijnstilling wilt in het ziekenhuis?

2 dagen geleden

Reactie op Niessie31

Weet iemand of je medisch wordt als je bijv een ruggenprik of pijnstilling ...
Ja, dan ben je medisch. De gynaecoloog gaf van de week aan dat 80% van de vrouwen bij een eerste bevalling om pijnstilling vragen en dus medisch worden/zijn

2 dagen geleden

Reactie op Anouk-28

Ja, dan ben je medisch. De gynaecoloog gaf van de week aan dat 80% van de v ...
Mmm dan ga ik toch weer twijfelen of ik “zoveel” geld wil uitgeven voor een extra verzekering